آغاز نام نویسی مراسم اعتکاف در قشم



 رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: نام نویسی تلفنی و حضوری برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در این شهرستان از امروز (چهارشنبه) آغاز و به مدت ۱۰ روز تا (شنبه ۳۰ دی ماه) ادامه دارد.

   

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز چهارشنبه افزود: برای برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان مسجد النبی(ص) در میدان شهدای گمنام(ویژه برادران)، مسجد امام علی بن ابی طالب (ع) در شهر قشم(ویژه خواهران) و مسجد امام رضا (ع) در محله سجادیه به عنوان مسجد معین انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: پیش بینی شده که در آیین اعتکاف امسال شهرستان قشم ۴۰۰ نفر شرکت کنند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ نفر در آیین معنوی اعتکاف این شهرستان شرکت کردند که بیش از ۸۰ درصد آنان نوجوانان و جوانان ۱۳ تا ۳۵ بودند.

حجت الاسلام کاظمی توضیح داد: بر اساس ارزیابی انجام شده ۳۵ درصد جوانانی که در آیین اعتکاف پارسال حضور پیدا کردند افراد تحصیل کرده با مدارج تحصیلی دیپلم به بالا بوده اند.

وی گفت: حداقل سن معتکفین برای شرکت در آیین اعتکاف رجبیه امسال در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای پسران ۱۴ سال به بالا و برای دختران ۱۲ سال به بالا است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اضافه کرد: هزینه ثبت‌نام هر فرد برای این مراسم ۳۰۰ هزار تومان برای (۲ وعده سحری و سه وعده افطاری) در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برگزاری حلقه های معرفتی، مداحی، جزو خوانی قرآن کریم، مشاوره، احکام، جشن ولادت حضرت علی (ع) و قرائت دعای ام داود از جمله برنامه های اعتکاف در مساجد نگین خلیج فارس است.

کاظمی گفت: متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی می توانند برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر در ساعت اداری با شماره های ۰۷۶۳۵۲۲۲۰۸۳ تماس حاصل کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها