مرد جوانی به بهانه فروش کالای قاچاق افرادی را فریب داده بود در میناب دستگیر شد

کلاهبرداری در نقش پلیس دریابانی



کلاهبرداری که خود را پلیس دریابانی معرفی کرده و 140 میلیون تومان به جیب زده بود، دستگیر شد. این مسافرکش 42 ساله هرمزگانی با یک دستگاه خودروی پراید، مسافرها را فریب می‌داد و به بهانه فروش کالای قاچاق توقیفی از آن‌ها مبلغی دریافت می‌کرد."اسلام_پ" که دارای سابقه کیفری کلاهبرداری است هنگام خروج از بندرعباس در ایست و بازرسی شهید چغازردی میناب دستگیر شد. 
 

راننده فریبکار

اواسط مردادماه سال جاری، مرد میانسالی  با در دست داشتن شکواییه‌ای به پلیس آگاهی هرمزگان مراجعه و  اعلام کرد :" کنار خیابان منتظر خودروی عبوری بودم  تا به مقصدی بروم، خودروی پرایدی کنار پای من ترمز زد و بدون توافق قیمت، از من خواست سوار شوم. در بین مسیر راننده خود را پلیس دریابانی معرفی کرد و بیان داشت که مسافرکش نیست از محل کار به سمت خانه می‌رفته و با دیدن من ترمز زده تا جایی که برایش مقدور است من را برساند، از کارش صحبت کرد از اینکه کالاهای قاچاق را توقیف می‌کند". وی ادامه داد:" راننده بیان داشت که چند دستگاه کالای قاچاق مانند لباس‌شویی، جارو برقی، کولرگازی و... باقی مانده  و می‌توانم آن را با نرخ پایین‌تر از بازار از او بخرم، فریب فن بیان و زبان چربی او را خوردم، نمی‎دانم چطور به او اعتماد کردم و نمی‎خواستم کالایی که لازم دارم را از دست بدهم. حدود 15 میلیون تومان را به حساب او واریز کردم، شماره تلفنی به من داد و گفت که فردای روز بعد تماس بگیرم و پس از رسیدن به مقصد از خودرو پیاده شدم،آن شماره خاموش بود چند روز بعد نیز مستمرا تماس گرفتم اما شماره تلفن مورد نظر خاموش بود". چند نفر با شکایت مشابه به اداره  آگاهی استان مراجعه کردند. راننده کلاهبردار با خودروی پراید در سطح شهر طعمه‌های خود را پیدا می‌کرد و پس از گرفتن مبالغی از 10 تا 30 میلیون تومان به صورت کارت به کارت از طریق همراه بانک یا عابربانک، اثری از خود به جا نمی گذاشت.
  

متهم فراری در مسیر میناب

 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با  بیان اینکه تاکنون 8 نفر شاکی شناسايي شدند، افزود:در پي وصول سه فقره شکايت از دادسراي عمومي شهرستان بندرعباس مبني برکلاهبرداري از شهروندان بندرعباس در پوشش مأمور درياباني با ترفند فروش لوازم خانگي قاچاق توقيف شده به قيمت ارزان تر از نرخ بازار، پيگيري موضوع به صورت ويژه  در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان  قرار گرفت.سردار "علی اکبر جاويدان"ادامه داد: با تحقيقات هدفمند و پليسی انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پليس آگاهی، با بررسی ابعاد مختلف موضوع و انجام تحقيقات محلي و اخذ اظهارت شاکيان مشخص شد، فردي به نام "اسلام _پ "با معرفی خود به عنوان مأمور درياباني به مالباختگان  و بيان اينکه مي تواند لوازم خانگي قاچاق توقيف شده را ارزانتر از نرخ بازار به آنها بفروشد با اخذ مبالغي از آنها متواري شده  و پاسخگوی شاکيان  نبوده است.اين مقام ارشد انتظامي استان اظهار داشت: با  تلاش شبانه روزي و بهره گيري از شيوه هاي پليسی و همکاری تعدادی از مالباختگان، هويت متهم و کلاهبردار مشخص و منزل و مخفيگاه وي در يکي از محلات حاشيه اي شهر بندرعباس شناسايي شد.به گفته سردار جاويدان ،با بررسي ها و تحقيقات ميداني انجام شده  مشخص شد متهم در محل نيز خود را به عنوان مأمور درياباني و فردي ذي نفوذ در مراجع قضائی و انتظامی معرفی کرده و با اين ترفند اقدام به كلاهبرداري از افراد کرده است.فرمانده انتظامي استان با بیان اینکه  به منظور دستگيري متهم، مأموران در چند نوبت به آدرس و محل هاي شناسايي شده اعزام که دستگيري متهم بدليل جابجايي سريع و مکرر ميسر نشد افزود: تا اين که  اطلاع حاصل شد متهم قصد نقل مکان به شهرستان ميناب دارد که با هماهنگي  هاي بعمل آمده و اعزام يک تيم  عملياتی، متهم متواری در ايست و بازرسي شهيد چغازردی ميناب دستگير و در تحقيقات بعمل آمده تا کنون به 8فقره كلاهبرداري از شهروندان اعتراف نموده که  نامبرده با تشکيل پرونده به دستگاه قضائي معرفي و با صدور قرار تأمين مناسب روانه زندان شد.
  

دستگیری سارقان سوخت خودروهای سنگین 

مدتی قبل سارقان سوخت از باک کامیون ها در برخی از توقفگاه های جاده ای استان دستگیر شدند. این  سارقان با یک دستگاه خودروی پژو 405 وارد پارکینگ پمپ بنزین می شدند و اقدام به سرقت سوخت می کردند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این مورد نیز گفت:در پی  وقوع چند فقره سرقت سوخت از باک خودروهای سنگین در برخی از توقفگاههای جاده ای استان و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کارمأموران  قرار گرفت. وی افزود: مأموران گشت پاسگاه انتظامی گنو از توابع شهرستان بندرعباس پس از گشت زنی های پنهان و آشکار در حوضه استحفاظی در محل  پمپ بنزین  برون شهری  و جاده ای مستقر شده و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس  نهایتا به یکدستگاه خودرو  پژو 405 نقره ای  با دو نفر سرنشین  که وارد پارکینگ پمپ بنزین شدند مشکوک شده و ظن مأموران به  سارق بودن سرنشینان خودرو قوت گرفت. این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: پس از دقایقی پایش غیرمحسوس متهمان، درب باک یکدستگاه کامیون تریلی را با استفاده از قیچی و پیچ گوشتی باز و قصد سرقت گازوئیل داشتند که با مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند که در یک اقدام پلیسی و هدف قراردادن لاستیک های خودرو راننده با استفاده از تاریکی هوا متواری  و سرنشین خودرو بهویت  "محمد _ب" دستگیر و خودرو سارقان  بعلت نشتی گازوئیل دچار حریق شد که با حضور عوامل آتش نشانی خودرو مذکور اطفاء شد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها