بهره مندی ۳۷ روستای قشم از خدمات اردوهای جهادی دامپزشکی



 رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: اردوهای جهادی دامپزشکی در ۲ ماه گذشته (دی و بهمن) امسال در ۳۷ روستای این جزیره برگزار شد و دامداران از خدمات رایگان بهره مند شدند.

   

به گزارش صبح ساحل، محمد صدیق ارم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اردوهای جهادی در هشت هفته و با مشارکت ۲ گروه و همکاری چهار نیروی کارشناس و کاردان دامپزشکی در روستاهای بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار شد.

وی ادامه داد: در این اردوهای جهادی، ۸۲ هزار و ۵۴۰ نوبت سر دام سبک و سنگین واکسینه شدند و تعداد ۶۵ معاینه و درمان دام های روستاییان نیز در محل انجام شد.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: در اجرا و برگزاری این اردوی جهادی ۴۵ آموزش چهره به چهره و توزیع بروشور آموزشی بین بهره برداران و بیماری یابی انجام شد.

ارم اضافه کرد: در این رزمایش جهادی تعداد پنج هزار و ۸۰۳ راس گاو و گوسفند تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی، ۲ هزار و ۳۰ دام سبک و سنگین علیه بیماری آبله و ۴۲۱ راس گوسفند و بز تحت پوشش واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک قرار گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی برای بهره برداران بخش دام در روستاها گفت: تمامی خدمات در این اردوهای جهادی برای روستاییان به صورت رایگان عرضه شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها