12

مهر

1403


اقتصادی

23 اردیبهشت 1391 08:30 0 کامنت

صبح ساحل، اقتصادی _  وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه آهن شیراز -جهرم - بندرعباس كه پیش از این به شركت تراورس واگذار شده بود با تعیین پیمانكار جدید پیگیری و احداث می گردد. علی نیكزاد افزود:با توجه به درگیر بودن شركت قبلی در پرونده سوءاستفاده مالی از پیمانكار قبلی خلع ید شده پیمانكار دیگری جایگزین آن می گردد.وی یادآور شد:البته قرار بود شركت قبلی 85درصد منابع مورد نیاز این پروژه را به وسیله فاینانس تامین كند كه عملا این برنامه ریزی منتفی بوده و وزارت راه و شهرسازی باید در صدد تامین منابع جدید برای این پروژه باشد. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت وام 40میلیون تومانی مسكن خبرنگاران اظهار داشت:به تازگی رییس جمهور دستور پرداخت آن را به مدیركل بانك مركزی صادر كرده و خبرنگاران در استان ها می توانند با معرفی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دریافت آن از بانك های تعیین شده اقدام كنند.

رییس جمهور هیچ پروژه نیمه تمامی برای دولت بعدی باقی نمی گذارد

 وزیر راه و شهرسازی گفت:دولت مصمم است و شخص رییس جمهور مصمم هستند تا پروژه های آغاز شده در دولت نهم و دهم را به پایان برسانند تا دولت بعدی بتواند به راحتی طرح ها و برنامه ها و اهداف خودش را دنبال كند. علی نیكزاد در نشست شورای مسكن هرمزگان افزود:مسكن مهر و مهر ماندگار از جمله مواردی هستند كه دولت در قالب آنها تمام منابع خود را برای اتمام پروژه های نیمه تمام به كار خواهد گرفت. وی تصریح كرد:تمامی مدیران باید بدانند كه كمك به پیشبرد و اتمام این پروژه ها قانونا ،اخلاقا و شرعا بسیار مهم است و همه باید بدانند اگر دولت وعده ای بدهد تحقق آن تخلف ناپذیر است.

در ادامه این نشست مسائل مختلف هرمزگان به همراه میزان تحقق مصوبات قبلی این شورا با حضور وزیر مربوطه كه در مهرماه سال گذشته برگزار شده بود مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفت. تحقق 100 درصدی بودجه 50میلیاردریالی امسال بیمارستان 320تختخوابی بندرعباس و اختصاص سه میلیارد ریال برای تكمیل مساجد نیمه تمام پروژه های مسكن مهر هرمزگان از جمله مصوبات شورای مسكن استان بود. نیكزاد همچنین در این نشست با در نظر گرفتن اعتباراتی از منابع مختلف اعلام كرد پل های حسن لنگی و جلابی در محور بندرعباس رودان تا پایان امسال تكمیل می شود. وزیر راه و شهرسازی در این نشست برای ادامه ، تكمیل و احداث حداقل 10پروژه راه در مناطق مختلف استان تصمیم گیری و تامین اعتبار كرد. قابل ذكر است پیش از این نشست ،وزیر راه و شهرسازی از پروژه های مسكن مهر در شهرهای بندرلنگه و بندرخمیر و همچنین پروژه های مسكن مهر شهرك پیامبر اعظم بندرعباس و محورهای بندرعباس _بندرلنگه بازدید و برای رفع مشكلات آنها دستوراتی صادر كرد.

 

دیدگاه ها (0)
img