محرومیت تانک روس از حضور در مسابقات مقدماتی المپیک/ بی‌طرفی سعدالله یف ثابت نشد



دارنده ۲ نشان طلای المپیک کشتی آزاد روسیه به دلیل تصمیم مسولان از حضور در مسابقات مقدماتی المپیک محروم شد.  

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرده که کمیته بین‌المللی المپیک عبدالرشید سعدالله‌یف را از شرکت در مسابقات انتخابی منع کرده و جواز ورود به مسابقات باکو جمهوری آذربایجان را از او گرفته است.

کمیته بررسی ورزشکاران بی‌طرف به اطلاعات جدیدی در مورد حمایت سعدالله یف از جنگ روسیه علیه اوکراین دست پیدا کرد که کمیته برای هر مسابقه وضعیت ورزشکاران بی‌طرف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

علیخان جبرئیل‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم به عنوان نماینده روسیه در باکو شرکت خواهد کرد.

همچنین اتحادیه جهانی در گزارشی نیز اعلام کرد که اگر در باکو جبرییل اف نتواند سهمیه بگیرد و از آن سو هم سعدالله‌یف شرایط مورد نظر IOC را برآورده کند، شاید او بتواند در استانبول که آخرین مسابقه گزینشی المپیک است، روی تشک برود.

معیار و شرط کمیته بین المللی، اعلان بی طرفی نسبت به جنگ و برائت از آن است.

پیشتر نیز با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، دارنده طلای جهان و المپیک نتوانست در رقابت‌های قهرمانی اروپا که در کشور رومانی شرکت کند و از فرودگاه این کشور نیز دیپورت شد.

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه در این خصوص تصمیم کمیته بین المللی المپیک را شرم آور خواند و اظهارکرد: تصمیمی که برای رد صلاحیت سعدالله‌یف از طرف کمیته بین‌المللی المپیک گرفته شده، تصمیم تاسف‌ برانگیزی بود. در حالی که آنها این کار را انجام می‌دهند، اتحادیه جهانی کشتی تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد که بتواند یک تصمیم بهتری گرفته شود و به سعدالله‌یف کمک کند.

تانک روسی پیش از این به دلیل شکست مقابل احمد تاج‌الدین اف و آسیب‌دیدگی، رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را از مرحله نیمه‌نهایی ادامه نداد تا کار کسب سهمیه المپیک به مسابقات گزینشی قاره‌ای موکول شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها