مدیر آموزش و پرورش شهرستان:

طرح ملی سلامت دهان و دندان در رودان اجرا شد



مدیر آموزش و پرورش رودان گفت: اجرای طرح ملی سلامت دهان و دندان در رودان طرح ملی سلامت دهان و دندان با هدف آموزش و ارتقاء بهداشت دهان و دندان در بین دانش‌آموزان، در مدارس ابتدایی شهرستان رودان به اجرا درآمده است.


به گزارش صبح ساحل، «احمد فولادی»، مدیر آموزش و پرورش رودان گفت: این طرح نه تنها به معاینه و شناسایی موارد نیازمند درمان پرداخته، بلکه با آموزش‌های عملی، قدمی مهم در جهت پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برداشته است

مدیر آموزش و پرورش رودان افزود: در راستای ارتقاء سطح بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان، طرح ملی سلامت دهان و دندان در مدارس ابتدایی شهرستان رودان به اجرا در آمد که در این برنامه مدارس ۲۲ بهمن، سوده، ابوذر، ۱۲ فروردین و هاجر و همچنین مدارس مناطق بیکاه و روستای خراجی حضور داشتند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان، در این طرح ۷ نفر از دندانپزشکان درمانگاه‌های مختلف شهری و روستایی با حضور در این مدارس، به معاینه دهان و دندان دانش‌آموزان پرداخته و موارد نیازمند به ارجاع برای اقدامات درمانی بعدی را شناسایی کرده‌اند. علاوه بر این، آموزش‌هایی در خصوص نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به دانش‌آموزان ارائه شده تا از این طریق، بهداشت دهان و دندان آن‌ها بهبود یابد.

فولادی اضافه کرد: این اقدامات با هدف پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و افزایش آگاهی دانش‌آموزان در زمینه بهداشت فردی انجام شده و امید است که با تداوم این برنامه‌ها، شاهد کاهش مشکلات دهان و دندان در بین دانش‌آموزان باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها