جزئیات پرداخت مالیات ۱۴۰۲:

در ۱۵ قسط بپردازد، بدون نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی



رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی گفت: بی نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک از مزایای استفاده از تبصره ماده (۱۰۰) است.هر مؤدی که از چک الکترونیک استفاده نماید می‌تواند مالیات مقطوع خود را در ۱۵ قسط بپردازد.

    

به گزارش صبح ساحل، سید محمدهادی سبحانیان، با اشاره به موعد زمانی پرداخت مالیات اصناف و مشاغل در خرداد ماه،  گفت: به‌منظور تسهیل تکالیف مشاغل خرد و تکریم مؤدیان و برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی، صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال 1402 حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (84) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ 18 میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول استفاده از تسهیلات تبصره ماده (100) هستند.

سبحانیان با اشاره به مزایای قابل توجه استفاده از این تبصره قانونی گفت: صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند، ضمن اینکه مالیاتشان به صورت مقطوع تعیین می‌شود، از مزایایی، چون بی نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک و عدم امکان ورود به پرونده توسط ادارات و رسیدگی توسط مأموران مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی مراجعه نکردن به ادارات و قرار نگرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی را از جمله مزایای اجرای تبصره ماده (100) عنوان کرد و اظهار داشت: مراجعه نکردن به ادارات ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه، باعث سرعت بیشتر در پیشبرد انجام امور خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور  امکان تقسیط بلندمدت مالیات نسبت به دوره‌های قبل و افزایش سقف بخشودگی جرائم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه را از دیگر امکانات برخورداری از تبصره ماده (100) دانست و گفت: چنانچه مؤدی در زمان درخواست پرداخت مالیات به صورت قسطی بابت عملکرد سال‌های قبل، بدهی نداشته باشد می‌تواند مالیات مقطوع یا ابرازی خود را در 12 قسط به صورت مساوی پرداخت نماید.

وی افزود، همچنین هر مؤدی که از چک الکترونیک استفاده نماید (فارغ از اینکه بدهی داشته باشد یا نداشته باشد) می‌تواند مالیات مقطوع خود را در 15 قسط پرداخت نماید.

سبحانیان با اشاره به اینکه هزینه‌های اجاره محل کسب مؤدی نیز در تعیین مالیات واحد‌های کسبی استیجاری لحاظ خواهد شد، تصریح کرد: تا مبلغ 15% مازاد بر درآمد‌های اعلام شده در فرم تبصره ماده (100) مشمول مالیات و جرائم ماده 192 نخواهد شد.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها