شروع طرح غربالگری پیشگیری از سرطان پستان در شهرستان بستک



غربالگری تمام زنان از سنین ۳۰تا ۶۹ساله از امروز در شهرستان بستک شروع شده وماماهای مرکز بهداشتی آماده خدمات رسانی به تمام مراجعه کنندگان جهت معاینه اولیه هستند.

 


سرطان پستان شایع ترین سرطان ها در دنیا

به گزارش صبح ساحل، سرطان پستان معضلی که امروزه جهان را درگیر کرده وبنابر آمار سالیانه جان هفتصد هزار زن درسنین مختلف را می گیرد.
این سرطان از پستان شروع می شود ودرصورت عدم درمان می تواند خیلی سریع تخمدان وبقیه اعضا بدن را درگیر کند.
عوامل زیادی مانند هورمون درمانی(مصرف داروهای کمک باروری)،مصرف غذاهای شیمیایی وهورمونی و عادت های بد غذایی از جمله مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده،کم تحرکی و اضافه وزن های غیر طبیعی(چاقی مفرط)، استرس و اضطراب مداوم، مصرف داروهای موضعی جهت فرم دادن پستان ،و سابقه فامیلی نقش عمده ای در افزایش ابتلا به این بیماری دارند
گرچه سرطان پستان در جهان رو به افزایش است اما از جمله سرطان هایی است که اگر در مرحله اولیه شناسایی شود شانس درمان بیشتری دارد.
سرطان پستان هم در مردان وهم زنان می تواند به وجود آید اما نود ونه درصد این بیماری درزنان رخ می دهد.پستان بنا بر بافت خاصی که دارد مستعد کیست وتومورهایی است که ممکن است خوش خیم ویا بدخیم باشندبنابراین هرنوع توده درپستان باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد .
ازعلائم سرطان پستان وجود هر توده غیر طبیعی درهر نقطه از پستان، فرورفتگی نوک پستان، ترشح هرنوع مایع از نوک پستان چه خونی وغیره به جز در موارد شیردهی وتغییر پوست پستان می باشد واین هامواردی هستند که درصورت مشاهده باید توسط پزشک بررسی ومعاینه صورت گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها