شدت بارندگی در ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان/ از قرارگیری در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنید



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم هشدار داد: هرمزگانی ها به دلیل شدت بارش های همرفتی به ویژه در بلندی های شرقی و شمالی استان(بشاگرد و حاجی آباد) از قرارگیری در حریم و حاشیه رودخانه ها فصلی و مسیل ها فاصله بگیرند و از رفتن به بلندی ها، چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز جمعه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری در ساعت های صبح شرایط جوی و دریایی نسبتا آرامی خواهیم داشت و در ساعت های بعدازظهر و شب ناپایداری هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز در ساعت های صبح آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی های استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی، رشد ابر همراه با رگبار باران و رعدوبرق گاه تگرگ و احتمال تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: شرایط بارش های همرفتی به ویژه در ارتفاعات شرقی استان(شهرستان بشاگرد) امروز جمعه هجدهم و فردا شنبه نوزدهم خرداد تقویتی خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: امروز دریا در ساعت های صبح تا ظهر آرام و از ساعت های بعدازظهر تا ساعت های ظهر یکشنبه ۲۰ خرداد افزایش سرعت باد جنوب شرقی در دریای عمان و بتدریج تنگه هرمز و بخش هایی از خلیج فارس پیش بینی می شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد

وی با بیان اینکه احتمال افزایش سرعت لحظه ای باد در این مدت در سواحل دریای عمان دور از انتظار نیست، گفت: توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی در مدت یاد شده از رفت و آمد خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا روز دوشنبه ۲۱ خرداد، حاکم خواهد بود، افزود: به لحاظ دمایی، در این مدت نوسانات دمایی یک تا سه درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

وس کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۷ درجه و ۹۷ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۹۱ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها