فریاد بلند زمین بر جنایت رفح


نویسنده: عبداسلام جمالی

جنگ اسرائیل و حماس درحالی وارد نهمین ماه خود شده است که کمتر شهروندی در اسرائیل انتظار یک جنگ طولانی و پر هزینه را برای اسرائیل داشت. جنگی که هیمنه ارتش رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک ارتش شکست‌ناپذير به صورت تمام و کمال فرو ریخت.
جنگی که قرار بود گروه حماس را که فاقد یک ارتش کلاسیک و منظم است، ظرف چند روز از بین ببرد و اسرائیل، غزه را از وجود آن‌ها پاکسازی نماید؛ اما اسرائيل که امروز می‌بیند به اهداف اصلی‌اش در جنگ غزه نرسیده، هر روز جنایت تازه‌ای را در باریکه‌ی غزه مرتکب می‌شود.
صهیونیست‌ها‌‌ که در باتلاق غزه گیر کرده‌اند، عمدا روزانه زیرساخت‌ها و منازل مسکونی غزه را نابود می‌کنند تا شرایط زیستن و ادامه حیات در این منطقه که متراکم‌ترین منطقه زیستی جهان است را ناممکن سازند و با ایجاد خرابی‌ها، عرصه را بر غیرنظامی‌های فلسطینی سخت نماید و با ایجاد فشارهای روحی و روانی پی‌درپی جمعیت یک‌پارچه و متراکم آن‌ها را به هم بزنند و با چشاندن درد آوارگی، فکر همکاری با هسته‌های مقاومت را از ذهن فلسطینی‌ها که صاحبان اصلی آن سرزمین هستند پاک نماید.
دکترین اسرائیل، بوجود آوردن رنج‌ها و مصیبت‌های روزانه برای به حاشیه راندن فکر دولت مستقل فلسطینی است.
کشتار رفح تیر خلاص بر پیکره نیمه‌جان حقوق بشر و دموکراسی ادعایی غرب خصوصاً آمریکا بود؛ کشوری که با ارسال پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود به بنیامین نتانیاهوی خون‌خوار و روان‌پریش‌، چراغ سبز نشان داد و عملاً ثابت کرد که شعار غرب در پاسداشت حقوق بشر و کرامت انسان ادعایی پوچ و توخالی است و غرب منفعت‌محور، تنها چیزی که به آن می‌اندیشد منافع مادی خود است. باز گذاشتن دست اسرائیل در خلق هر روزه‌ی جنایت در غزه و رفح این پیام را به جهانیان و همه کسانی که تمدن پوشالی غربی، قبله آمال و آرزوهای آنان است می‌دهد که غرب اگر چه در تکنولوژی و علوم تجربی گوی سبقت را از دیگران ربوده ولی در اخلاق و انسانیت قافیه را باخته و رفوزه شده است.
امروز وجدان عمومی زمین از جنایت مشمئزکننده صهیونیست‌های خبیث در بمباران خیمه‌های آوارگان بی‌دفاعِ فلسطینی در رفح به درد آمده و هر کس که به اندازه‌ ذره‌ای شرف و انسانیت در وجود دارد، از جنایات بی‌شمار بوزینگان مسخ‌شده یهود به فریاد است.
 انسانیت در خیمه‌گاه رفح به ایستگاه آخر رسیده و دنیا دیگر توجیه این جنایت عریان توسط صهیونیست‌ها را بر نمی‌تابد؛ هر چند تبعات این خوی وحشی‌گری به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از سوی برخی کشور‌های اروپایی است و جهان یک تشکر به غزه بدهکار است چون این کودک با قدرت فریاد برآورده که امپریالیسم لخت است و پژواک آن در دانشگاه های سراسر دنیا، مجامع حقوقی و خیابان های سراسر دنیا پیچیده است.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها