جشن خیال سرکش در گالری هنرمند سعودی


نویسنده: عدنان نگاری

محمد ابوبشعیط، هنرمند سعودی، پناهگاهی برای هنرمندان دیگر در ریاض ایجاد کرده است. گالری او، زندگی در سرزمین عجایب، گنجینه‌ای از بیان هنری خیالی است.
ابوشیط به عرب نیوز گفت:«هنر همیشه در خون من بوده و معتقدم در خون تمامی افراد جامعه نیز هست. من با لباس‌ها، لوازم جانبی، کالاها، ماشین‌ها و هر چیز دیگری درگیر بودم. من اشیا را آن‌طور که هست دوست ندارم و باید در آن‌ها تغییری ایجاد کنم.»
او در ادامه  توضیح داد:«هنگامی که کووید-19 شیوع پیدا کرد، تصمیم گرفتم روی فنونِ مختلف هنرم کار کنم و در نهایت با 150 قطعه این چالش را به پایان رساندم. بعد تصمیم گرفتم یک گالری در ریاض افتتاح کنم تا آن‌ها را به نمایش بگذارم. در آن زمان این یک نوع ریسک برای من محسوب می‌شد چون همان‌طور که می‌بینید، این آثار،  آثار یک گالری و نمایشگاه هنری معمولی نیست. تفاوت زیادی بین آثار من و آثار هنرمندان مرسوم وجود دارد؛ بسیاری از آثارم با الهام از سبک پاپ، هنرهای خیابانی و قطعاتی که کمی خارج از چارچوب رسوم عادی هنر هستند، که شما در این گالری مشاهده می‌کنید.» 
این هنرمند در مصاحبه گفت:«بسیاری از ما فیلم آلیس در سرزمین عجایب را دیده‌ایم و با آن بزرگ شده‌ایم. این اتفاق، فرار به دنیایی دیگر است. جهانی غیر واقعی، خلاقانه و بدون مرز. بنابراین، من فکر کردم که با ایده و مفهوم خلاقانه‌ای که ما به دنبال آن هستیم، باید مناسب باشد. آثار در گالری، شما را از سوراخ اسرارآمیز خرگوش به جهانی دیگر می‌برد.»
این گالری از بسیاری از هنرمندان محلی، آثاری که در رسانه‌های مختلف خلق شده‌اند، با تمرکز ویژه بر هنر مدرن و پاپ، پشتیبانی می‌کند و آثارشان را به فروش می‌رساند.
 همچنین در حال حاضر شامل آثار هنرمندان مالی، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده است. ابوشعیط همچنین افزود:«ما برای هر سلیقه‌ای اثری در این نمایشگاه داریم. من معتقدم که ما چیزی منحصر به فرد و متفاوت را به بازار هنر معرفی کردیم. از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها گرفته تا چیدمان‌ها و نمایش‌های تعاملی، این گالری دارای ترکیبی التقاطی از آثار است که مرزها را جابجا می‌کند و به بازدیدکنندگان تجربه‌ای جذاب و تفکر برانگیز را هدیه می‌دهد.»ابوبشعیط همچنین به دلیل گنجاندن مبحث ارز یا پول، چه ارز واقعی و چه مجازی، در کار خود شناخته شده است. این هنرمند در این مورد به خبرنگاران گفت: «بیشتر آثار هنری من دارای تم مالی در پس زمینه‌های خودشان هستند. چه ریال سعودی و چه دلار آمریکا. و ارز دیجیتال بیت کوین یکی از پیشینه‌های امضای من در آثارم است. مردم از من می پرسند که چرا از پول استفاده می کنم و من می گویم خب ما در زندگی روزمره خودمان دائم با پول سر و کله می‌زنیم.»
این گالری همچنین کارگاه‌های مختلفی از جمله رزین، قالیبافی و نقاشی را برای علاقه‌مندان به این رشته‌ها ارائه می‌دهد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها