ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان؛ رفت و آمد شناور‌ها با احتیاط لازم صورت گیرد



اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز وزش باد‌های جنوب شرقی بر روی دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و در ساعات بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات استان پیش بینی کرد.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بویژه در ساعات صبح تا ظهر در مناطق دریایی استان، وزش باد‌های جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان بویژه ارتفاعات، رشد ابر‌های همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود. در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست و دریا متلاطم خواهد بود که توصیه می‌شود رفت و آمد شناور‌ها بویژه شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه نیز در ساعات صبح تا ظهر وزش باد‌های جنوب شرقی در مناطق دریایی استان پیش بینی می‌شود و به لحاظ دمایی، امروز افزایش رطوبت هوا و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود و روز‌های دوشنبه و سه شنبه نوسان ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها