استرداد کلاهبردار فراری با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال رمز ارز به کشور



رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری مبلغ ۴۰ میلیارد ریال رمز ارز به کشور خبر داد.

  

 

به گزارش صبح ساحل، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس اعلام مرجع قضائی، فردی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد شاکی در زمینه رمز ارز پس از عمل مجرمانه خود از کشور متواری شده بود. در همین راستا نیز  اقدامات برای دستگیری او آغاز شد و در پی تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد، متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد این فرد در دستورکار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و اعلان قرمز نیز برای متهم تحت تعقیب صادر شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا با هشدار به شهروندان در مورد عدم اعتماد به افراد شیاد به ویژه در زمینه رمز ارزها گفت: این متهم چندی پیش خود را فعال در زمینه سرمایه گذاری در رمز ارز و بورس بین‌الملل به شاکی معرفی کرده و اعتماد او را جلب کرده بود. سپس با هدف سرمایه گذاری شاکی در بورس بین‌المللی، اقدام به نصب برنامه‌های مربوطه در تلفن همراه و لپ تاپ وی کرده بود اما در حین نصب این برنامه‌ها به رمز و شماره حساب شاکی دسترسی پیدا کرده و در فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب فرد شاکی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال کرده بود.

کریمی خاطر نشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی برای ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادی ذیربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفت و  نهایتاً متهم  در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.  

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به تلاش‌های بی وقفه صورت گرفته در این پلیس، گفت: با هماهنگی صورت گرفته میان اینترپل تهران و اینترپل کشور مورد نظر، وی از طریق مرز بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور مسترد و برای ادامه روند رسیدگی پرونده تحویل قوه قضائیه شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها