شرکت ارتباطات زیرساخت:

کندی اینترنت به‌زودی برطرف می‌شود



اختلال در دیتاسنترهای کشور از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در این رابطه اعلام کرد: با تمهیدات  شرکت ارتباطات زیرساخت در توزیع ترافیک اینترنت بین‌الملل از سایر مسیرها، افتی که در شبکه ارتباطی کشور دیده می شود به زودی برطرف خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، طبق اعلام کاربران، اینترنت کشور از ساعتی پیش دچار اختلال گسترده شد. همزمان با گلایه شماری از کاربران شبکه ایکس درباره کندی اینترنت، داده‌های رادار ابرآروان و وب‌سایت‌های پایش اینترنت بروز اختلال گسترده را تأیید می‌کند.

در این راستا، محمد جعفر پور- رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت کشور- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: با وجود قطعی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت ورودی اینترنت بین‌الملل در خاک کشورهای همسایه، با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت در توزیع ترافیک اینترنت بین‌الملل از سایر مسیرها، تنها کمتر از نیمی از این افت در شبکه ارتباطی کشور دیده می شود که به زودی برطرف خواهد شد.

گفتنی است که همزمان با گلایه کاربران شبکه‌های اجتماعی از کندی اینترنت، داده‌های رادار آروان نشان می‌دهد اختلال در دیتاسنترهای کشور از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه آغاز شده است. شرکت ارتباطات زیرساخت هم این موضوع را تأیید کرده و از افت شبکه ارتباطی کشور خبر داده است.

در همین مورد، محمد مظفری، کارشناس شبکه در اکس نوشته است:‌ «از حدود ساعت ۱۴:۳۰ اختلال گسترده در اینترنت کشور رخ داده است. وجود اختلال همزمان در سرویس‌دهنده‌های مختلف نشان می‌دهد که اشکال در سرویس شرکت ارتباطات زیرساخت وجود دارد.»

داده‌های ابرآروان، اختلال اینترنت
داده‌های رادار آروان از اختلال اینترنت در دیتاسنترهای کشور در روز ۲۰ تیر ۱۴۰۳

سیدمحمد فتحی‌لو، هم‌بنیان‌گذار الوفود و مهندس نرم‌افزار هم با تأیید این موضوع از ادامه اختلالات اینترنت خبر داده است.

 

کاربران با اشاره به اینکه اختلالات در آستانه تحویل مدیریت کشور به دولت چهاردهم رخ داده ‌است، می‌گویند این وضعیت از روزهای پیش از انتخابات شروع شده است. ایجاد اختلال در وی‌پی‌ان‌ها و کاهش ترافیک در دو هفته‌ی گذشته سبب شده که میزان سفارش فروشگاه‌های مجازی فعال در بستر اینستاگرام تا ۲۵ درصد، ترافیک فروشگاه‌های اینستاگرامی تا ۴۰ درصد و تراکنش‌های پرداخت‌یارها حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: ایسنا، زومیت

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها