مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان عنوان کرد:

عبور بیمه شدگان تامین اجتماعی هرمزگان از مرز ۵۴ درصد/ رشد بی‌سابقه ۶ درصدی بیمه‌ها طی یک سال گذشته


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان در یک گفتگوی اختصاصی با صبح ساحل گفت: ۵۴درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند و از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش صبح ساحل؛ عباس اکبری طی بازدید از مجموعه صبح ساحل به مناسبت هفته ملی تامین اجتماعی گفت: ۵۴ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند و از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند و خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق هفده شعبه و پنج کارگزاری به متقاضیان ارائه می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر ۳۶۰هزار نفر به عنوان بیمه‌شده اصلی تحت پوشش این سازمان در استان هرمزگان قرار دارند که با افراد تحت تکفل به بیش از ۹۵۵هزار نفر می‌رسد. اکبری بیان کرد: ۲۹۶هزار نفر از بیمه‌شدگان اصلی آقا و ۶۴هزار نفر نیز بانوان هستند. وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان در هرمزگان از رشد شش درصدی برخوردار بوده‌است که در ده سال گذشته این میزان افزایش بی‌سابقه می‌باشد.


اکبری درباره مستمری‌بگیران این سازمان خاطرنشان کرد: مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان می‌باشند که در مجموع، ۶۰هزار و ۱۲۵نفر به عنوان مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین‌اجتماعی هرمزگان قرار دارند. این مسئول به کارگاه‌های فعال در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه کارگاه‌های فعال در استان هرمزگان نیز در حال حاضر ۳۱هزار و ۳۷۳ کارگاه فعال در این استان مشغول به فعالیت هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد چهار درصدی برخوردار هستند.


اکبری اظهار کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در قبال بیمه‌شدگان نیز خود را ملزم به ارائه خدمات و تعهداتی می‌داند که این تعهدات به دو گروه تعهدات کوتاه مدت و تعهدات بلند مدت تقسیم می‌شود. اکبری ادامه‌داد: تعهدات کوتاه مدت به تعهداتی گفته می‌شود که ممکن است بر اثر موضوعی برای بیمه‌شده ایجاد شود که از جمله این تعهدات می‌توان به کمک هزینه بارداری، هزینه وسایل کمک پزشکی، هدیه ازدواج، هزینه سفر بیمار، غرامت نقص عضو کمک هزینه مراسم ترحیم و غرامت دستمزد ایام بیماری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بابت ۲۴هزار و ۵۶۰ پرونده تعهدات کوتاه مدت در استان هرمزگان پرداخت شده افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۵درصدی برخوردار بوده‌است. اکبری خاطرنشان کرد: در خصوص تعهدات بلند مدت که شامل پرداخت مستمری است و در سال ۱۴۰۲ اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان بیش از ۵۶هزار و ۹۶۰میلیارد ریال مستمری به مستمری‌بگیران پرداخت کرده‌است که نسبت به سال قبل از آن از رشد ۴۴درصدی برخوردار است.


مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۳۶۴ پرونده مستمری جدید به تعداد مستمری‌بگیران این سازمان در هرمزگان اضافه شد که ۳۳درصد از این پرونده‌ها از نوع سخت و زیان‌آور بوده‌است. وی درباره بیمه زنان خانه‌دار نیز بیان کرد: بانوان خانه‌دار می‌توانند یکی از سه نوع قرار داد ۱۲درصد، ۱۴درصد و یا ۱۸درصد را برای بیمه خود انتخاب نمایند و براساس سن و میزان سابقه‌ای که پرداخت می‌کنند بازنشسته شده و از خدمات سازمان بهره‌مند شوند.


وی در خصوص همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران نیز عنوان کرد: این موضوع در برنامه هفتم اشاره شده؛ اما هنوز به سازمان به صورت کامل ابلاغ نشده و تنها برای سه ماه ابتدایی سال این موضوع بیان شده‌بود که پرداخت ها در این رابطه انجام شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها