12

مهر

1403


ورزشی

14 مرداد 1403 08:42 0 کامنت
دیدار پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان در هفته چهارم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور قرار بود در یک تصمیم عجیب از سوی سازمان لیگ فوتسال بدون تماشاگر برگزار شود اما این اتفاق با حمایت قاطع هیئت فوتبال هرمزگان، اداره کل ورزش و جوانان استان، باشگاه پالایش نفت بندرعباس و نیروی‌انتظامی استان نیفتاد.
آنچه که این روزها هوادران به فوتسال را نگران کرده است وضعیت بد سالن فجر بندرعباس است که این وضعیت بد سالن و گزارش ناظران سازمان لیگ فوتسال،  کامیابی دبیر سازمان لیگ فوتسال کشور را به بندرعباس کشاند تا خود از نزدیک گزارش ناظران را بررسی کند و برای میزبانی دو تیم فولاد و پالایش نفت بندرعباس تصمیم بگیرد.
کامیابی پس از بررسی خود از احتمالِ سلب میزبانی از دو تیم حاضر در لیگ برتر فوتسال حرف زد  و در این رابطه گفت: در صورتی که مشکلات به قوت خود باقی باشد میزبانی مسابقات هفته پنجم و ششم تیم‌های استان هرمزگان را به سالن دیگری در داخل استان و یا خارج از استان منتقل خواهیم کرد. برای این که این حق میزبانی را از هرمزگان نگیرند عوامل هیئت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان، مدیران  دو باشگاه لیگ برتری و عوامل امنیت بازی،  دست به کار شدند و خوشبختانه بازی هفته چهارم به خوبی 
در بندرعباس برگزار شد و بهانه از سازمان لیگ فوتسال گرفته شد. اما آنچه که باعث شد میزبانی دو باشگاه هرمزگانی زیر سوال نرود و به نوعی آبروی فوتسال هرمزگان حفظ شود هوادارانی بودند که جور مسوولان استان را کشیدند. مسوولان هیئت فوتبال با درخواست سازمان لیگ فوتسال کشور از هواداران خواستند که بازی پالایش بندرعباس و پالایش اصفهان  را  از شبکه خلیج فارس استان به صورت زنده تماشا کنند و تعداد محدودی به سالن بیایند که هواداران فهیم هرمزگانی به این خواسته هیئت فوتبال و باشگاه پالایش نفت بندرعباس لبیک گفتند. 
متاسفانه سیستم سرمایش و تهویه هوا  سالن فجر بندرعباس هنوز مطلوب نیست و گرمای سالن همچنان آزار‌دهنده است و معلوم نیست که این سیستم‌های سرمایشی  کی درست شود تا هوادران بدون دغدغه به سالن فجر بیایند. بارها گفته‌ایم اما ظاهرا گوش شنوایی نیست و حالا هم که دولت جدید روی کار آمده است معلوم نیست تا کی باید منتظر بمانیم که دولت مردان هرمزگانی دست به کار شوند و فکری به حال این سالن ورزشی کنند.
ساخت یک سالن استاندارد حق مردم و ورزشکاران این استان است و با داشتن این همه صنایع بزرگ در استان نباید غصه بخوریم اما ورزش استان فعلا دارد فقط نام این صنایع را یدک می‌کشند و کار بزرگی برای ورزش این استان انجام نمی دهند. تا کی باید هواداران جورکش مسوولان باشند و هر وقت مشکلی برای سالن فجر و یا ورزشگاه خلیج فارس پیش می‌آید از هواداران انتظار یاری داریم. چرا نباید مسوولان به فکر هواداران و ورزش این استان باشند. 
مهم‌ترین کار استاندار یا نمایندگان مجلس برای ورزش این استان  در این چند سال اخیر چه بوده است؟ نمایندگان  مردم در مجلس و استاندار  کی می‌خواهند برای ورزش استان  کاری انجام دهند.  این که وقتی  به زمان انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، نمایندگان شروع می‌کنند به افتتاح چند زمین چمن مصنوعی در محلات یا روستا کار محسوب نمی‌شود. نمایندگان باید آستین همت را بالا بزنند و با قدرتی که دارند  مشکلات اساسی  ورزش استان را سروسامان دهند. ای کاش شخص اول استان که در این چند سال به عنوان استاندار در راس استان مدیریت کرده است بگوید چه کار بزرگی برای ورزش استان کرده است. 
یک باشگاه به نام صنایع هرمزگان راه‌اندازی کردند جز این که دردسر برای ورزش استان باشد هیچ سودی برای ورزش هرمزگان  نداشت. یا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بگویند که در جای‌جای استان چه کاری برای زير ساخت‌های ورزش کرده‌اند. گل سر سبد ما ورزشگاه خلیج فارس و سالن فجر بندرعباس است که روز به روز دارد مخروبه‌تر می‌شوند و کسی هم نیست به داد آن‌ها برسد. حق جوانان استان هرمزگان این نیست، این جوانان سرمایه‌های اقتصادی  زیادی در استان خود دارند که اگر یک درصد این سرمایه‌ها در استان برای ورزش  در نظر گرفته شود  ورزش استان هرمزگان گلستان می‌شود و مشکلی باقی نخواهد ماند. 
با دریافت حق ورزش از صنایع مستقر در استان  باید به سمت حل مشکلات زیرساختی ورزش استان و هیئت‌های ورزشی رفت. دولت‌مردان در هرمزگان باید  در ریزترین موضوعات   ورزشی  دخالت کنند و با  ورود کارخانه‌های بزرگ و صنایع درآمد‌زا  باعث شکوفایی ورزش و افزایش نشاط و شادابی شوند. با تعامل سازنده می‌توان بسیاری از این مشکلات را مرتفع کرد.  مسئله‌ای که یکی از رویکردهای جدی اداره‌کل ورزش و جوانان استان  است که تنها دو یا سه صنایع به کمک اداره کل ورزش آمده‌اند.   مسئولان و هیئت‌های ورزشی در کنار همه، دغدغه های که دارند باید به توسعه ورزش ‌بیاندیشند. نکته‌ای که در سال های گذشته کمتر مشاهده شده و بسیاری از هیئت‌های ورزشی به دلیل مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر اغلب از اعزام ورزشکاران خودشان هم به مسابقات خارج از استان عاجز مانده‌اند.   امیدواریم با  کمک‌های صنایع بزرگ در هرمزگان به بخش های مختلف  ورزش، روز به‌روز شاهد ارتقا کیفی و استانداردسازی اماکن و مجموعه‌های ورزشی باشیم. ایجاد انگیزه در جوانان ورزشکار، گسترش فضاهای ورزشی، میدان دادن به مربیان و پیشکسوتان باعث می شود تا گام های موثری در توسعه ورزش قهرمانی برداشته شود. از مشکلات ورزشی  هرمزگان بارها  نوشته‌ایم اما متاسفانه اقدامات موثری در این زمینه صورت نگرفته است و  امید است با روی کار آمدن دولت جدید وضعیت زیر‌ساخت‌های ورزش استان از این حالت در بیاید و هرمزگان صاحب چندین ورزشگاه و سالن ورزشی استاندارد در مناطق مختلف استان شود و جوانان بدون دغدغه به ورزش حرفه‌ای خود بپردازند. 
روزنامه صبح ساحل
  خطر سلب میزبانی به علت اهمال در رفع نقص‌های سالن فجر از بیخ گوش هرمزگان گذشت
دیدگاه ها (0)
img