12

مهر

1403


اجتماعی

08 خرداد 1391 09:40 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _  در جلسه صبح دیروز شورای شهر بندرعباس مصوب شدکه شهرداری در فصل آینده نیز تیم‌داری کند.

به گزارش خبرنگار صبح ساحل در سیصدوچهل وچهارمین جلسه شورای شهر بندرعباس که به ریاست جمشید رییسی ودرغیاب طاهر قریشی عضو شورا برگزار شد، محمدجوادسلطان زاده شهردار، محمد رحیمی مدیر تیم های فوتبال شهرداری، شهره معظمی گودرزی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری به پرسش های اعضای شورای شهر پاسخ دادند. دراین جلسه عنوان شدکه هزینه تیم های ورزشی شهرداری شامل فوتبال،ووشو، کاراته،تکواندو، بسکتبال در فصل گذشته بیش از 4 میلیارد تومان بوده است. شهردار بندرعباس دراین جلسه گفت:اگر مصوبه ای برای حذف تیم های ورزشی از بدنه شهرداری وجود داشت، این کار را انجام می دادم.

سلطان زاده افزود: اگر در زمان مدیریت من در شهرداری، قصد راه اندازی  تیم های ورزشی را داشتم، یا مصوبه ای ازشورا دراین خصوص می گرفتم یا به این عرصه ورود نمی کردم. وی در پاسخ به پرسش عبدالله آبسواران عضو شورا که تیم فوتبال شهرداری در فصل گذشته، موفق نبوده است، خاطرنشان کرد:به گفته کارشناسان و اهل فن تیم شهرداری جزو تیم های موفق لیگ دسته یک بوده که به مقام سوم دست یافت.وی تصریح کرد: ما باید در تیمداری خوب مدیریت کنیم تا تیم به رتبه های بالاتری دست یابد.سلطان زاده همچنین گفت: شهرداری درکنار تیمداری از وظیفه اصلی خودکه همان ارایه خدمت به مردم بوده، غافل نبوده است و اجرای طرح های مختلف گواه این ادعا است.شهره معظمی گودرزی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیز گفت: من با ضمانت اینکه این سازمان تنها به ورزش محلات و ورزش همگانی بپردازد، مدیریت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری را برعهده گرفتم. وی تصریح کرد: باید حامی تیم هایی باشیم که بتوانند در سطح کشور موفقیت کسب کنند .  و اگر شورا رای به عدم فعالیت تیم فوتبال شهرداری بدهد، به ورزش محلات و ورزش همگانی بهای بیشتری می‌دهیم. در ادامه جلسه فیصل دانش عضو شورای شهر خواستار شفاف سازی درخصوص تیم های ورزشی شهرداری شد واظهار داشت: ما مخالف ورزش وفعالیت های ورزشی از سوی شهرداری نیستیم، اعتقاد داریم که تیم باید خوب اداره شود. تیم فوتبال درفصل گذشته علیرغم ادعای برخی از آقایان ناموفق نبوده است. مهم این است که برای موفقیت های بیشتری باید هزینه های بیشتری پرداخت کرد. دانش تصریح کرد: دخالت های غیر کارشناسی بعضی ها، به تیم ضربه  زد. اگر هدف ما مشخص باشد، می توان با برنامه ریزی به آن دست پیدا کرد.  عبدالرضا بنی نعیم یک عضو شورا به عنوان مخالف تیمداری شهرداری بندرعباس  گفت: طی سالهای اخیر، شهرداری بندرعباس،عمران و شهرسازی شهر را به فراموشی سپرده وبه تیم داری پرداخته است. وی افزود: ما همه‌ی همّ و غم خود را برای فوتبال گذاشته ایم و از ورزش محلات دور شده ایم و از آن حمایت نمی کنیم. وی تصریح کرد: همه ما ومردم تیم فوتبال را دوست دارند، ما اگر مخالف تیمداری هستیم به این علت که پول نداریم. جای تاسف داردکه دوستان ما بدنبال تیمداری هستند.وی با بیان اینکه باید از تیم های مدال آور حمایت کنیم، خواستار واگذاری تیم فوتبال شهرداری به صنایع استان شد. وی اظهار داشت: اگر تیم فوتبال  واگذار شود، می توان به فرهنگ و ورزش محلات وفضای سبز وعمران و آبادانی شهر بیشتر توجه کرد. در ادامه جلسه احمد آرامی به عنوان موافق، از تیم فوتبال شهرداری به عنوان برند ورزش هرمزگان یاد کرد و گفت: ورزش با زندگی همه مردم عجین شده است، نحوه مدیریت وهزینه کرد آن بسیار مهم است.

آرامی اضافه کرد: ازسال 85 به بعد،کارهای عمرانی بسیاری درسطح شهر انجام شده است که قابل مشاهده است. وی تصریح کرد:حذف تیم های  ورزشی وتوجه به ورزش محلات هیچ سودی به ورزش استان نخواهد داشت. وی با حمایت از تیم های ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: این تیم ها باید به فعالیت خود ادامه دهند تا شور ونشاط اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان حفظ شود.

عبدالله آبسواران  نیز با بیان اینکه تیم شهرداری پس از چندین سال فعالیت نتوانسته از لیگ دسته یک صعودکند، گفت: باید همه ما بدنبال یافتن راهی برای موفقیت های بیشتر تیم فوتبال شهرداری باشیم. تیمی که هرسال با تغییر مربی وسرمربی نمی تواند از لیگ دسته یک صعودکند،دارای مشکلاتی است که باید بدنبال رفع آن باشیم. وی تصریح کرد: ما باید بدنبال ایجاد انگیزه بین مردم باشیم. در پایان این جلسه 3 ساعته و پرحاشیه، جمشید رییسی رییس شورای شهر بندرعباس با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر درخصوص انحلال تیم های ورزشی و رد آن توسط  فرمانداری بندرعباس، رای گیری برای ادامه فعالیت تیم های ورزشی شهرداری بندرعباس انجام شدکه این مصوبه با 5 رای موافق رشیدی، آرامی،رییسی، آبسواران، دانش به تصویب رسید. اقبالی، بنی نعیم، ملایی رای مخالف دادند. قرار شد در جلسات بعدی چگونگی اداره این تیم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

حاشیه ها:

درطول جلسه دیروز شاهد درگیری لفظی بین دانش با رییسی و بنی نعیم با آرامی بودیم.

در فاصله 10 دقیقه ای استراحت،اعضایی که با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند، با درآغوش کشیدن هم دیگر، با لبخند از یکدیگر پذیرایی کردند.

طاهر قریشی عضو شورای شهر که به بستک سفر کرده بود، غایب بزرگ جلسه دیروز لقب گرفت.

محمود آبادی معاون حقوقی شهرداری بندرعباس نیز درخصوص قراردادهای بازیکنان وعوامل تیم، توضیحاتی ارایه نمود.

نکته قابل تامل این جلسه هنگامی بودکه داریوش رشیدی موافقت خودرا با تیم داری شهرداری اعلام کرد.

بنی نعیم در واکنش به موافقت رشیدی، با بیان اینکه ، صندلی که عوض شد، رای هم عوض شد، با عصبانیت، صحن علنی جلسه را ترک کرد.

راحله ملایی نیز که از تصمیم رشیدی شگفت زده شده بود،  با بیان اینکه «واقعا این اعضا آخرش» جلسه را ترک کرد که با اعتراض رشیدی روبرو شد.

رشیدی نیز از رییس شورا خواست با این اقدام غیرقانونی این دو عضو، برخورد قانونی کند.

رای گیری اعضای شورا در غیاب شهردار، معاون حقوقی شهردار ومدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری انجام شد.

عکس// ایسنا

دیدگاه ها (0)
img