12

مهر

1403


اجتماعی

08 مهر 1403 20:13 0 کامنت

عدم حضور پنج عضو شورای شهر بندرعباس در جلسات، فرماندار را به صحن پارلمان محلی کشاند. "حبیب بهادری" برای رسیدگی به دستورکارهای شورا به صحن آمد و پس از لغو چندین جلسه دستورکارهای شهر به جریان افتاد. اسماعیل بواشه یکی از اعضای معترض به عملکرد و عدم پاسخگویی شهردار، در این جلسه موضوع تخلفات شهرداری بندرعباس را مطرح کرد. 

 

به گزارش صبح ساحل، فرماندار بندرعباس نیز در واکنش به این مهم اظهار کرد که پرونده‌ها به صورت سختگیرانه در حال رسیدگی است و تا زمانی‌که رای نهایی اعلام نشود نمی‌توان اظهار نظر کرد. اسماعیل بواشه، اسماعیل رئیسی، احمد کناری‌نژاد، حسن سالاری و حجت الاسلام احمد عامری؛ پنج عضو شورا هستند که نسبت به عملکرد شهردار بندرعباس انتقاد دارند. شرحی از این نشست را در ادامه می‌خوانید.

 

حفظ حرمت کنید

"حبیب بهادری" فرماندار بندرعباس گفت: هیچ کس نمی‌تواند در خصوص حقوق قانونی شورای شهر بندرعباس خدشهای وارد کند. تمام تاکید مقامات استان، این است که شورا حق و حقوق خود را مطالبه کند اما این مسائل باید در صحن شورا حل شود.

وی با بیان اینکه شورا باید به انتخاب خودش احترام بگذارد، اظهار کرد: ا گر قرار است کلامی را بیان کنیم قبل از آن بررسی، تحقیق و سوال کنیم. قبلا خدمت تک تک اعضای شورای شهر عرض کردم که هدف و تلاش ما حل مسائل مردم است و اگر غیر این باشد خطا است. سوء نیتی در کلام و رفتار اعضای شورا نمی‌بینم اما اگر برگزاری جلسات با پیش‌ شرط باشد این خطا است.

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه همه نسبت به شورا پاسخگو هستند، اضافه کرد: قطعا روند رسیدگی به موضوعات شورای شهر بندرعباس در دستورکار است. از هیئت رئیسه درخواست دارم پیگیر حقوق شهر، شهروندان و اعضای شورا باشد و از اعضای شورای شهر هم درخواست دارم نسبت به بیانات و اظهار نظر خود دقت داشته باشند. حفظ حرمت کنید. واقعا کارهای شهر معطل است اگر سوالی دارید آقای شهردار حضور پیدا کند پاسخ دهد. تا الان سعی کردیم وارد این حاشیه نشویم. تقاضا دارم امورات در آرامش انجام شود.

 

رای نهایی پرونده‌ها اعلام نشده

فرماندار بندرعباس گفت: اینکه می‌گویید شهردار را قبول ندارم قانون‌گذار شرایطی را پیش‌بینی کرده شما طرح سوال مطرح کردید. حتی اگر هیئت رئیسه به درخواست شما رسیدگی نکند باز هم قانونگذار این حق را برای اعضا در نظر گرفتند که درخواستتان را پیش ببرید.

بهادری با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده گذاشتم چون کار مردم گیر است، گفت: قانون مشخص کرده که با رای اکثریت شورا، شهردار مشخص شود. نظارت بر مصوبات هم بر عهده شوراست فقط قرار نیست مصوبه امضا کنید.

این مقام مسئول افزود: آخرین جلسه شورای شهر بندرعباس ۶ شهریور برگزار شده است. امروز هم یک سری رفتارها شایسته شورا نبود. مجموعه دولت از حقوق شهروندان دفاع خواهد کرد.

بهادری در بخش دیگری گفت: پرونده‌ها در حال رسیدگی است. وقتی هنوز رای نهایی اعلام نشده نمی‌توان چیزی را اعلام کرد. پرونده‌ها به طور سختگیرانه در حال بررسی است. نسبت به پرونده‌های {تخلف} بی‌تفاوت نیستیم. بنده عضو هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان وزارت کشور، سازمانهای تابعه و شهرداری‌های استان هستم. خود مجموعه وزارت کشور در بازرسی‌هایش ورود کرده و هیچ شخصی هم به ما گزارش نداده است. به محتوای پرونده‌ها نمی‌پردازم. هنوز بازرسی‌ها تمام نشده است.

 

تا زمانی که شهردار پاسخگو نباشد، در جلسات شرکت نمی‌کنیم

"اسماعیل بواشه"، عضو شورای شهر بندرعباس با انتقاد از نحوه برگزاری جلسه توسط فرماندار گفت: من نمی‌توانم به دستورکار رای دهم وقتی به شهردار اعتماد ندارم.

وی افزود: شما {فرماندار} اعلام کنید در شهرداری تخلفی صورت گرفته است یا خیر. شهردار پاسخگو سوالات اعضا و تذکرات نشده است.

بواشه گفت: یک سری تخلفات بوده است شما در آن هیات عضو هستید و کامل در جریانید. شهردار نیامدند پاسخ دهند. ما اعتماد نداریم. تا زمانی که شهردار پاسخ ندهد در جلسات شرکت نمی‌کنیم.

بواشه با بیان اینکه با عذرخواهی از فرماندار جلسه را ترک می‌کنم، اظهار کرد: چگونه نمیتوانیم با شهردار صحبت کنیم؛ نمیتوانیم از حق و حقوق مردم دفاع کنیم اما عضو شورا را میآورید مصوبه بگیرید؟ مگر عضو شورا ماشین امضای شهردار است؟

وی تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان تا زمانی که شهردار پاسخگوی مردم و افکارعمومی در موضوعات مختلف از جمله چهل پرونده {تخلف} شما {فرماندار} هم عضو {هیات} بودید و اذعان داشتید تخلف صورت گرفته است، اگر شهردار پاسخگو نباشد بنده به هیچ مصوبه‌ای رای نمی‌دهم چون به شهردار اعتماد ندارم.

دیدگاه ها (0)
img