12

مهر

1403


سیاسی

24 شهریور 1403 08:47 0 کامنت
جبهه اصلاحات هرمزگان، شش گزینه بومی را به عنوان گزینه‌های نهایی برای معرفی به وزارت کشور یا کمیته‌های بالادستی اعلام کرد. موافقان و مخالفان گزینه‌های مطرح شده در فضای سیاسی و مجازی استان بسیار هستند.  وزیر کشور اعلام کرده است که تا پایان شهریورماه تمامی استانداران تغییر می‌کنند؛ حال باید دید در این دور با توجه به رویکرد دولتمردان آیا این مطالبه قدیمی هرمزگان به سرانجامی می‌رسد یا خیر.  در همین رابطه و درخصوص شش گزینه جبهه اصلاحات استان با «منصور آرامی» نماینده سابق حوزه مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی گفت‌و گو کردیم.  آرامی تاکید کرد:‌«مهم‌ترین موضوع این است که وفاق بوجود بیاید و دولت را قانع کنیم نیروهای استان هرمزگان در ساختاری که می‌خواهد در جنوب کشور طراحی کند نقش داشته باشند. اینکه استاندار هرمزگان بومی باشد حداقل چیزی است که باید انجام شود».
  

«منصور آرامی»، نماینده سابق مجلس درخصوص شش گزینه جبهه اصلاحات استان گفت: از اینکه یک هرمزگانی استاندار شود و در دولت و ساختار سیاسی کشور نقش داشته باشد، خرسند می‌شویم. البته صرف اینکه یک نفر از استان هرمزگان، استاندار شود مطرح نیست و باید تلاش کنیم از توان و ظرفیت نیروهای متخصص و توانمند استان در بدنه دولت استفاده شود. 
وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها به اهمیت جنوب کشور و پتانسیل‌های نهفته در آن پی برده‌اند، افزود: امروز جنوب کشور یک منطقه بسیار مهم برای دولت‌ها است. شخص مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی در حوزه اقتصاد دریامحور این توجه را نشان دادند. رئیس جمهور نیز به تازگی صراحتا اعلام کردند که پایتخت سیاسی باید به جنوب برود که البته بنده با انتقال پایتخت اقتصادی موافق هستم. همه اینها نشان می‌دهد جنوب اهمیت دارد.  به گفته آرامی، همه باید بر این مهم که نیروهای کارآمد هرمزگان در ساختار سیاسی کشور نقش ایفا کنند، وفاق داشته باشیم تا از این طریق خواسته‌ها، نیازها و مسائل استان به تهران منتقل شود و در سیاست‌ها و برنامه‌هایی که دولت می‌خواهد پیاده کند، نقش داشته باشیم. 
نماینده سابق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای هرمزگان باید در بخش‌های مختلف دولت مخصوصا بخش‌هایی که به جنوب کشور مربوط است در حوزه نفت، بنادر، شیلات، صنایع دریایی، اقتصای و تجاری به کار گرفته شوند و صرف استاندار بومی کفایت نمی‌کند.
آرامی تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع این است که وفاق بوجود بیاید و دولت را قانع کنیم که نیروهای استان هرمزگان در آن ساختاری که می‌خواهد در جنوب کشور طراحی کنند نقش داشته باشند.
وی با بیان اینکه استاندار هرمزگان بومی حداقل چیزی است که باید انجام شود، گفت: نیروهای استان باید بیایند هرمزگان را اداره کنند. شش گزینه بومی معرفی شده توانمند هستند و تجربه خوبی دارند. 
نماینده سابق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وفاق در هرمزگان در شرایط فعلی بسیار مهم است. دولت آقای پزشکیان فرصتی ایجاد کرده که این وفاق را در استان هرمزگان بوجود بیاوریم. این وفاق فقط در حوزه سیاسی نیست و در حوزه های تجاری و اقتصادی نیز برایمان مهم است. باید تاثیر وفاق سیاسی را در حوزه‌های دیگر برای استان هرمزگان ببینیم.
آرامی گفت: نماینده ولی فقیه در هرمزگان، مجمع نمایندگان استان، نماینده خبرگان رهبری، سیاسیون، معتمدین و همه کسانی که در حوزه تجاری و اقتصادی کار می‌کنند می‌توانند در این خصوص نقش داشته باشند و همه باید کمک کنند.
وی در پاسخ به اینکه چقدر محتمل می‌دانید از بین شش گزینه بومی، استاندار هرمزگان انتخاب می‌شود؟ اظهار کرد: با شعاری که آقای پزشکیان مطرح کردند مبنی بر اینکه اگر نظر استان اجماع بر یک تا دو نفر باشد و {گزینه مطرح شده} شرایطی که دولت مدنظرش است را داشته باشد؛ احتمالا خیلی سخت‌گیری نباشد و از این لیست شش نفره، یکی-دو نفر حتما می‌توانند انتخاب شوند.
روزنامه صبح ساحل
دیدگاه ها (0)
img