«محمود رئوفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه:

چهره‌های بومی نسبت به سایر گزینه‌های بیرونی ارجح هستند



جبهه اصلاحات هرمزگان، شش گزینه بومی را به عنوان گزینه‌های نهایی برای معرفی به وزارت کشور یا کمیته‌های بالادستی اعلام کرد. موافقان و مخالفان گزینه‌های مطرح شده در فضای سیاسی و مجازی استان بسیار هستند. وزیر کشور اعلام کرده است که تا پایان شهریورماه تمامی استانداران تغییر می‌کنند؛ حال باید دید در این دور با توجه به رویکرد دولتمردان آیا این مطالبه قدیمی هرمزگان به سرانجامی می‌رسد یا خیر.  در همین رابطه و درخصوص شش گزینه جبهه اصلاحات استان با «محمود رئوفی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان  گفت‌و گو کردیم. 
رئوفی ضمن بیان اینکه «اگر مجمع نمایندگان استان، امام جمعه بندرعباس و نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری قاطعانه از این لیست حمایت کنند قطعا یکی از این شش نفر استاندار خواهد شد» در بخش از اظهاراتش گفت:«طرح موضوع بومی و غیر بومی خطرناک است نباید از نیروی ضعیف با استدلال‌هایی چون اصلاح‌طلب است؛ چون هرمزگانی است و... حمایت کنیم. شایستگی، تخصص و پاکدستی باید اولویت باشد و در شرایط برابر نیروی بومی اولویت دارد».

«محمود رئوفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح استان یک همگرایی ایجاد شده است، گفت: بنا به گفته فعالان جبهه اصلاحات؛ پس از تشکیل کمیته‌ای برای انتخاب استاندار و برگزاری  400 ساعت جلسه و با همگرایی میان نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه مرکز استان، مجمع نمایندگان استان، احزاب اصلاح‌طلب و ستادهای متنوع آقای پزشکیان، به این شش گزینه رسیدند. رئوفی با بیان اینکه درباره این شش گزینه بسیار می‌توان صحبت کرد و هرکدام از افرادی که در این لیست هستند وجوه مثبت و منفی دارند، افزود: اما چون این گام برای نخستین بار در استان برداشته شده باید حمایت کنیم. 
وی با بیان اینکه بهتر بود تعداد گزینه‌ها کمتر و حداکثر سه نفر باشد، گفت: گزینه‌های بیشتر باعث می‌شود افرادی که در تهران گزینه‌ها را بررسی می‌کنند انتخاب نهایی برایشان مشکل شود و به نوعی اثر کمیته کم رنگ می‌شود. 
این فعال سیاسی عنوان کرد: اگر استاندار هرمزگان خروجی این کمیته باشد بسیار ارزشمند است و چندان مهم نیست کدام یک از این شش نفر استاندار باشند. وی تاکید کرد: معتقدم اگر مجمع نمایندگان استان، امام جمعه بندرعباس و نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری قاطعانه از این لیست حمایت کنند قطعا یکی از این شش نفر استاندار خواهد شد. در میان این چهره‌ها، گزینه‌های قوی داریم که پنج گزینه دیگر می‌توانند به نفع او کنار روند.
رئوفی اضافه کرد: متاسفانه ما در هرمزگان یک اشتباه راهبردی انجام می‌دهیم؛ اینکه تمام توجه‌مان به انتخاب استاندار، معاونین استاندار و فرماندار است و دیگر کاری به صنایع، مراکز انرژی، پالایشگاه‌ها و مناطق آزاد نداریم. در صورتی که اهمیت آن بیش از استاندار است. این استاد دانشگاه افزود: اگر برخی از نمایندگان مجلس و کنشگران سیاسی استان بخواهند نقش بازی کنند یعنی روی صحنه یک جور  و پشت صحنه امتیازی بدهند و بگیرند، مطمئن باشید تهران گزینه دارد. افرادی در تهران نشستند و برای هرمزگان، استاندار تعیین می‌کنند که نه هرمزگانی هستند و نه در هرمزگان یک روز زندگی کردند اما نیروهایی دارند که می‌خواهند آن‌ها را بگمارند. قطعا این شش گزینه بومی نسبت به سایر گزینه‌های بیرونی ارجح هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه الان بهترین فرصت برای طرح مطالبات منطقه‌ای از رئیس جمهور است، گفت: طرح موضوع بومی و غیر بومی خطرناک است نباید از نیروی ضعیف با استدلال‌هایی چون اصلاح‌طلب است؛ چون هرمزگانی است و.. حمایت کنیم. شایستگی، تخصص و پاکدستی باید اولویت باشد و در شرایط برابر نیروی بومی اولویت دارد.
رئوفی ضمن تاکید بر اینکه هرکس که دغدغه توسعه استان را دارد هرمزگانی است؛ در پاسخ به اینکه استان به یک چهره سیاسی نیاز دارد یا تکنوکرات گفت: در شرایط فعلی ما به یک مدیر توانمند تکنوکرات بیشتر از چهره سیاسی نیاز داریم. منتهی یک چهره تکنوکرات باید یک فهمی از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم داشته باشد.در حال حاضر به نیرو توانمند اجرایی و تکنوکرات نیاز داریم که در شش گزینه‌ بومی وجود دارد.

روزنامه صبح ساحل

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها