14

مهر

1403


حوادث

14 مهر 1403 11:00 0 کامنت

هفته گذشته، پیوند اعضای بردیا پاسلاری ۲ ساله به سه کودک، جان آن‌ها را نجات داد.


به گزارش صبح ساحل، زن و مرد جوان بستکی زمانیکه مطمئن شدند  دیگر امیدی به بازگشت پسرشان به زندگی نیست، رضایت‌نامه اهدا عضو را امضا کردند تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود. کبد و کلیه‌ها کودک خردسال مرگ مغزی، موجب نجات و ادامه زندگی یک پسر یک ساله از یزد، پسری ۱۲ ساله اهل یاسوج و دختری ۴ ساله از بوشهر شد.


خبر دردناک به خانواده
چهارشنبه ۴ مهرماه سال جاری ،کودک خردسال با تب بالا، تشنج و کاهش سطح هوشیاری از بخش جناح بستک به بیمارستان کودکان بندرعباس منتقل شد. علیرغم تلاش کادر پزشکی برای بهبودی این خردسال، وی سه روز بعد از مراجعه، دچار مرگ مغزی شد. پدر و مادر جوان با شنیدن این خبر، دچار شوک شدیدی شدند. آن‌ها  امیدوار بودند که باز لبخند و شیرین‌زبانی بردیا را ببیند، ۴ روز گذشت اما زمانی که اطمینان یافتند دیگر راهی برای نجات دلبندشان وجود ندارد، برگه رضایت‌نامه را امضا کردند تا اعضای بدن جگرگوشه‌شان جان چند کودک را نجات دهد. بردیا به بیمارستان شهید محمدی منتقل شد.


پیوند اعضا در  شیراز 
به گفته دکتر محمود حسین پور، رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، انتقال بردیا پاسلاری از بیمارستان کودکان بندرعباس به بیمارستان شهید محمدی، با همکاری تیم‌های درمانی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و تیم اهدای عضو استا، به شکلی منسجم و هماهنگ انجام گرفت. عملیات برداشت اعضا از ساعت یک بامداد جمعه انجام شد و ساعتی بعد اعضای بدن این کودک به بیمارستان ابن‌سینای شیراز منتقل شد. دکتر حسین پور افزود: خانواده پاسلاری در این اقدام ایثارگرانِ، تنها به نجات جان بیماران نیازمند فکر کردند که نمونه‌ای برجسته از روح انسان‌دوستی و همدلی در جامعه است.

دیدگاه ها (0)
img