25

مهر

1403


جنوب کشور

25 مهر 1403 11:06 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشت نفت از خطوط انتقال نفت در چهار مایلی جزیره خارگ یکشنبه هفته جاری گزارش شد که بلافاصله پس از دریافت گزارش، پایش منطقه و اقدامات لازم مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، شناور "ناجی ۲۳" به محل وقوع آلودگی اعزام و در ادامه عملیات ۲ لکه نفتی دیگر در پایش هوایی توسط پهپادها شناسایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس گزارش تکمیلی، روز گذشته، شناور "دریاپاک ۱" در ساعت ۶:۳۵ عملیات پایش خود را آغاز کرد و با مشاهده آلودگی در منطقه، با توجه به شرایط مناسب جوی، از تجهیزات تخصصی و بازوهای شناور (LORS) برای پاکسازی استفاده کرد.

شکیبی‌نسب با اشاره به مشارکت شرکت نفت فلات قاره در این عملیات، یادآور شد: تمامی اقدامات برای جلوگیری از گسترش آلودگی و پاکسازی کامل منطقه در حال انجام است و وضعیت منطقه به‌طور مداوم پایش می‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی خاص این عملیات بکارگیری روشی نوین و تخصصی برای پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی است که این مهم با استفاده از ظرفیت شناور تخصصی "دریاپاک ۱" برای نخستین بار در آب‌های کشور انجام شده است.

شکیبی نسب گفت: پاک سازی با شیوه ساید بوم و براش در مقایسه با دیگر روش‌ها، موثرتر، کم‌هزینه‌تر و بدون نیاز به پاشش مواد امحا کننده لکه‌های نفتی است.

دیدگاه ها (0)
img