30

مهر

1403


اجتماعی

29 مهر 1403 21:53 0 کامنت

افزایش سقف حمایت مالی برای بیماران سرطانی
دکتر علیزاده به مشکلات اقتصادی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: ۸۷درصد از بیمه‌شدگان استان به صورت رایگان تحت پوشش سازمان‌های هستند، که این مسئله بار مالی سنگینی بر دوش دولت گذاشته است. او از خیرین و نهادهای مردمی خواست که برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در استان همکاری کنند. 
مدیرکل بیمه سلامت استان به افزایش سقف پوشش مالی صندوق بیماران خاص نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت 126بیماری خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد و سقف پوشش مالی صندوق بیماران خاص نسبت به سال قبل از ۵۰ میلیون به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است؛ یکی از دغدغه‌های ما در مجموعه بیمه سلامت کاهش بارمالی و هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج و سرطانی است. یک بیمار سرطانی در ماه برای تامین دارو و خدمات پزشکی ناچار به پرداخت مبالغ هنگفتی هستند و بسیاری به همین دلیل از دریافت خدمات امتناع می‌کنند. کاهش این هزینه‌ها یکی از اهداف مهم این مجموعه است و به اهمیت این حمایت‌ها برای بیماران، به‌ویژه بیماران سرطانی اشاره دارد.
وی در ادامه جلسه به هزینه‌های درمان ناباروری و پوشش‌های بیمه‌ای در این زمینه اشاره کرد و گفت: در هزینه درمان ناباروری مجموعه بیمه سلامت 90 درصد از هزینه ‌ها در بخش دولتی و 70 درصد در بخش خصوصی را پوشش می‌دهد و در حال حاضر دو بیمارستان شهید محمدی و ام‌لیلا در بندرعباس فعال هستیم در غرب استان بیمارستان شهرستان بندرلنگه و در شرق نیز بیمارستان شهرستان میناب، بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

 بهبود خدمات توانبخشی و افزایش پوشش بیماران خاص
در ادامه جلسه، وضعیت خدمات توانبخشی و بیماران خاص در استان مورد بررسی قرار گرفت و دکترعلیزاده در این خصوص افزود: هرمزگان به نسبت سایر استان‌ها به عنوان اولین استان در شاخص‌ سرانه دریافت‌کننده خدمت به ازای هر هزارنفر در کشور شناخته شده همچنین در ارائه خدمات توانبخشی استان ما در صدر جدول قرار دارد. 
خدمات توانبخشی شامل 59 کد خدمتی 
می‌باشد که میزان پوشش 70 درصد متناسب با نوع مالکیت آن مرکز می باشد.

نیاز به همکاری نهادهای مردمی برای بهبود وضعیت بیمه سلامت
این جلسه با تأکید بر اهمیت همکاری نهادهای مردمی و خیریه‌ها در رفع مشکلات مالی و درمانی استان و تقدیر از تشکل‌های فعال در خدمت‌رسانی به مردم به پایان رسید و دکترعلیزاده مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان از همگان خواست تا با بیان نظرات و انتقادات خود به بهبود خدمات بهداشتی و درمانی استان کمک کنند.

روزنامه صبح ساحل

دیدگاه ها (0)
img