12

مهر

1403


ورزشی

03 بهمن 1394 10:10 0 کامنت

صبح ساحل-ورزشی//تيم هاي پيکان تهران، بانک سرمايه، کاله مازندران، ثامن الحجج خراسان و آرمان ورزشي اردکان در هفته هفتم دور برگشت ليگ برتر واليبال برابر حريفان خود به پيروزي رسيدند.

هفته هفتم دور برگشت مسابقات واليبال قهرماني مردان باشگاه هاي ايران يادواره 200 شهيد واليباليست با  پنج ديدار در شهرهاي تهران، آمل، مشهد، اردکان و بندرعباس پيگيري شد.در رقابت هاي اين هفته ليگ برتر، آلومينيوم المهدي هرمزگان تنها ميزبان مغلوب شده بود و چهار مسابقه ديگر با شکست ميهمانان پيگيري شد.

 باخت هاي تکراري

تيم قعرجدولي آلومينيوم المهدي هرمزگان در هفته هجدهم مسابقات ليگ برتر واليبال باشگاه هاي کشور در سالن فجر بندرعباس ميزبان تيم صدرجدولي بانک سرمايه بود.نماينده هرمزگان با کسب تنها 2 برد و 15 باخت در مکان يازدهم جدول جاي دارند  و خطر سقوط را به شدت احساس مي کنداما شاگردان مصطفي کارخانه در تيم بانک سرمايه برخلاف نماينده هرمزگان  با کسب 15 برد و تنها 2 باخت صدرنشين ليگ هستند.بازي رفت دو تيم نيز در تهران با برتري 3 بر صفر تيم بانک سرمايه به پايان رسيد. فرهاد اعرابي سرمربي آلومينيوم المهدي در تركيب اول خودش فرزاد ملا بهرامي، مسعودرمضاني، سهيل احمدي، علي دانش پـور، رادين احمدي ، عليرضا نصر اصفهاني، و ليبرو ناصر رحـيمي پناه را به بازي فرستاد. مصطفي كارخانه هم براي شروع بازي از وجود شهرام محمودي، سيد محمد موسوي، عادل غلامي، عليرضا مباشري، فرهاد نظري افشار، مهدي مهدوي و ليبرو فرهاد ظريف بهره برد. زرد پوشان هرمزگاني ست نخست را خوب شروع كردند وتا امتياز مساوي 6بر 6 پيش رفتند اما در ادامه اين تيم بانك سرمايه بود كه بازي را بهتر دنبال كردوبا داشتن چند بازيكن ملي پوش دركمتر از نيم ساعت ست نخست را با امتياز 25 بر 20 به سود خودبه پايان برد. آنچه كه در ست نخست هوادران حاضر در سالن شاهد آن بودند بازي بد عليرضا نصر اصفهاني ودريافت هاي بد ساير بازيكنان آلومينيوم المهدي بود كه باعث شكست آن ها شد. در ست دوم بانك سرمايه به مانند ست اول اجازه نداد تا آلومينيوم المهدي هم پاي آن ها پيش برود و فاصله امتيازات خودش را از همان ابتدا زياد كرد.

حضور شش ملي پوش در اين مسابقه واقعا كاررا براي آلومينيوم المهدي سخت كرده بود. شاگردان كارخانه كه اين بازي برايشان حكم يك بازي تداركاتي داشت در ست دوم هم به راحتي آب خوردن وبا نتيجه 25 بر 13 به  برتري رسيدند. بازي دادن چهاربازيكن بومي سعيدكمالي، محمدرضا شبيري ،صادق زارعي و كيـوان ساراني نژاد تنها هنر فرهاد اعرابي سرمربي آلومينيوم المهدي در اين ست بود.ست سوم را نماينده هرمزگان با امتياز شروع كرد ودر ادامه هم سه امتياز از حريف خود جلو افتاد. شاگردان كارخانه كه واقعا دراين ست نماينده هرمزگان را دست كم گرفته بودند وقتي ديدند دارند امتياز ازدست مي دهند به خودشان آمدند وبازي را برابر 9 كردند. دو تيم تا امتياز 13 بر 13 مساوي پيش رفتند اما بعد از آن اين تيم بانك سرمايه بود كه از آلومينيوم پيش افتاد واين برتري هم تا پايان ست ادامه پيدا كردو بانك سرمايه 25 بر 20 ست سوم را به سود خودبه پايان برد تا در مجموع سه برصفر برنده اين بازي باشد. قضاوت اين ديداربرعهده احمد سرمست از كرمان ومحمدرضا آقايي از استان البرزبود كه قضاوت آساني داشتند.

تركيب كامل تيم آلومينيوم المهدي هرمزگان : فرزاد ملا بهرامي، حامدباقرپور ، مسعودرمضاني، سعيدكمالي، سهيل احمدي، محمدرضا شبيري، علي دانش پـور، كيـوان ساراني نژاد، رادين احمدي، ناصر رحـيمي پناه، صادق زارعي، رضا مروتي، عليرضا نصراصفهاني و بهنام رجبي ، سرمربي فرهاد اعرابي

 تركيب كامل تيم بانك سرمايه : شهرام محمودي، حسين حسن پـور، محمدرضا سليماني، محمد فلاح، سيد محمد موسوي، قاسم كارخانه، فرهادظريف، عادل غلامي، عليرضا مباشري، فرهادنظري افشار، مهدي مهدوي، كارلوس ژيگادلو، امير بابك موسوي و فرامرز ظريف ،سرمربي مصطفي كارخانه

 پانزدهمين پيروزي پيکان

تيم واليبال پيکان تهران در نخستين مسابقه هفته هجدهم ليگ برتر به پانزدهمين برد خود دست يافت.در نخستين مسابقه اين هفته و در خانه واليبال تهران، تيم پيکان تهران سه بر يک شهرداري تبريز را از پيش رو برداشت تا پانزدهمين برد خود در اين رقابت ها را به دست آورد.شاگردان پيمان اکبري سرمربي پيکان در ست دوم 25 بر 21 مغلوب شهرداري تبريز شدند اما در ست هاي اول، سوم و چهارم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 15، 25 بر 21 و 25 بر 20 به پيروزي رسيدند.تيم شهرداري تبريز با پذيرش اين شکست به همان 28 امتياز خود از 9 برد اکتفا کرد.کيوان عابدزاده و قادر صادقي داوران اول و دوم اين ديدار بودند. همچنين محمد حسين شفقي ناظر اين مسابقه بود.ديدار نخست هفته هجدهم ليگ برتر واليبال در خانه واليبال 500 تماشاگر داشت و به مدت 120 دقيقه طول کشيد.محمد غياثي کمک مربي تيم شهرداري تبريز نيز در اين مسابقه به دليل اعتراض به داور کارت زرد دريافت کرد.

 صعود دو پله اي ثامن الحجج تيم واليبال ثامن الحجج خراسان با شکست متين ورامين صعود دو پله اي در جدول ليگ برتر واليبال را تجربه کرد. تيم هاي ثامن الحجج خراسان و متين صالحين ورامين در يکي از ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر واليبال در سالن مهران مشهد به مصاف يکديگر رفتند.شاگردان جبار قوچان نژاد سرمربي ثامن که در رتبه ششم جدول قرار داشتند با شکست سه بر يک متين به دهمين برد خود دست يافتند و با 31 امتياز در رتبه چهارم قرار گرفتند تا دو تيم متين و شهرداري تبريز که 9 برد دارند، بعد از اين تيم قرار گيرند.

تيم متين صالحين ورامين در ست سوم 25 بر 19 به پيروزي رسيد اما در ست هاي اول، دوم و چهارم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 23، 25 بر 17 و 25 بر 20 مغلوب ثامن الحجج خراسان شد.ثامن اين ديدار را با ترکيب اميرحسيني، سعيد مصطفي وند، مجتبي يوسفي، امين علوي، ميلان راسيچ و چاچيچ آغاز کرد.محمد ترکاشوند نيز از ترکيب مصطفي شريفات، حسام بخششي، بهرام قره قشلاقي،رحمان داوودي، پرويز پزشکي و شاهين مفيدي در مقابل شاگردان جبار قوچان نژاد در تيم ثامن استفاده کرد.ابراهيم فيروزي، مهدي ميرزايي و حسين پورکاشيان به ترتيب به عنوان داور اول، داور دوم و ناظر، قضاوت و نظارت بر اين ديدار را بر عهده داشتند.اين ديدار 111 دقيقه طول کشيد و يک هزار و 300 تماشاگر در سالن مهران مشهد داشت. داور نخست اين ديدار سه کارت زرد و قرمز نشان داد که رحمان داووي بازيکن متين کارت زرد و داود آهنگري مربي متين کارت قرمز دريافت کردند.همچنين ادريس دانشفر بازيکن تيم ثامن کارت زرد از داور مسابقه دريافت کرد که هر سه کارت ارائه شده براي اعتراض به داوري بود.

 نهمين پيروزي کاله مازندران

تيم واليبال کاله مازندران در هفته هجدهم ليگ برتر به نهمين پيروزي خود دست يافت تا تعداد بردها و ناکامي هايش يکسان شود.در سالن پيامبر اعظم (ص) دو تيم کاله مازندران و بازرگاني جواهري گنبد به مصاف يکديگر رفتند.شاگردان بهروز عطايي سرمربي تيم کاله مازندران در سه ست متوالي و با امتيازهاي 25 بر 16، 25 بر 22 و 25 بر 18 به پيروزي رسيدند تا نهمين برد خود را به دست آورند.اين مسابقه يک هزار و 500 تماشاگر داشت و به مدت 80 دقيقه طول کشيد.مرتضي اکرمي به عنوان داور اول، مهدي نويدي (داور دوم) و حميد حق بين به عنوان ناظر، قضاوت و نظارت بر اين ديدار را بر عهده داشتند.

 آرمان ورزشي شگفتي ساز هفته هجدهم

تيم واليبال آرمان ورزشي اردکان در آخرين ديدار هفته هجدهم ليگ برتر واليبال موفق به شکست شهرداري اروميه شد.در اين مسابقه دو تيم آرمان ورزشي اردکان و شهرداري اروميه به مصاف يکديگر رفتند که نتيجه آن سه بر دو به سود تيم ميزبان شد.آرماني ها در ست هاي دوم و سوم با امتيازهاي 25 بر 12 و 25 بر 20 مغلوب ميهمان خود شدند، اما در ست هاي اول، چهارم و پنجم موفق به شکست حريف با امتيازهاي 25 بر 17، 25 بر 22 و 15 بر 12 شدند تا شگفتي ساز هفته لقب گيرند.شهرداري اروميه در اين مسابقه چهارمين شکست خود را تجربه کرد تا همچنان با 14 برد و 43 امتياز در جايگاه سوم اين رقابت ها باقي بماند. آرمان نيز به نهمين برد خود دست يافت و در جايگاه هشتم جدول قرار گرفت.ترکيب آرمان ورزشي اردکان در ابتداي اين مسابقه شامل عليرضا بهبودي، علي جلالي، بهمن جهانديده، معين رحيمي، تئودور والچف، بابک اميري و رسول شهسواري بود.جهانگير سيدعباسي سرمربي شهرداري اروميه نيز از ترکيب سعيد معروف، مهدي بازارگرد، حامد رضايي، آرمين تشکري، آرش کشاورزي، ميلاد عبادي پور و عبدالرضا عليزاده در ابتداي اين مسابقه استفاده کرد.سه هزار تماشاگر اردکاني در سالن آيت ا...خاتمي از نزديک نظاره گر اين مسابقه بودند که به مدت دو ساعت و 25 دقيقه طول کشيد.قضاوت اين مسابقه را محمد شاهميري و اسماعيل رزقي به عنوان داوران اول و دوم بر عهده داشتند و محمود حداد نيز نظارت بر اين ديدار را عهده دار بود.

 سرمربي تيم بانک سرمايه:

حق آلومينيوم المهدي نيست که درگير مشکلات مالي باشد

سرمربي تيم بانک سرمايه گفت: آلومينيوم المهدي تيم بسيار خوبي بود و حقش نيست که اين چنين بلايي سرش بيايد. مصطفي کارخانه بعد از پيروزي مقابل تيم  آلومينيوم المهدي هرمزگان اظهار داشت: از اين که تيمم برد، بسيار خوشحالم ولي آلومينيوم المهدي حقش نيست که اين چنين بلايي سرش بيايد.وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته، آلومينيوم المهدي تيم بسيار خوبي بود؛ هرچند که امسال هم تيم خوبي است ولي به خاطر مشکلات مالي به اين وضعيت در آمده  است.

سرمربي بانک سرمايه عنوان کرد: امکانات و سالن خوبي در بندرعباس وجود دارد و فقط يک تيم در ليگ برتر دارد نبايد براي مسئولان اين شهر سخت باشد که از پس هزينه‌هاي يک تيم برآيند.وي افزود: شهرهاي کوچک‌تر با امکانات و منابع مالي کمتر، به راحتي از تيم‌هاي خودشان حمايت مي‌کنند ولي شهري که به عنوان قطب آلومينيوم و اقتصاد کشور مطرح است، نبايد چنين گرفتاري‌هايي داشته باشد.کارخانه در مورد وضعيت تيم خودش هم گفت: براي قهرماني مي‌جنگيم زيرا اعتقاد دارم لياقت قهرمان شدن  را داريم.

 فرهاد اعرابي :

بازيکنان حق دخالت در کار سرمربي را ندارند

سرمربي تيم واليبال آلومينيوم المهدي گفت: در يک تيم حرف اول و آخر را سرمربي مي‌زند و بازيکنان نبايد به خودشان اجازه دهند در کار سرمربي دخالت کنند. فرهاد اعرابي پس از شکست مقابل بانک سرمايه در ليگ برتر واليبال، اظهار داشت: مقابل تيمي بازي کرديم که بهترين‌هاي ايران را در اختيار داردو هواداران نبايد از اين باخت دلگير شوند.

وي ادامه داد: توان ما مقابل بانک سرمايه به همين اندازه بود. از عملکرد بازيکنانم راضي هستم؛ ولي براي ماندن، در چهار هفته باقيمانده بايد بجنگيم.اعرابي عنوان کرد: تيم آلومينيوم المهدي را در ديدارهاي باقي مانده متفاوت خواهيد ديدو براي بقا در ليگ از هيچ تلاشي دست‌بردار نيستيم. وي در خصوص استفاده نکردن از دو بازيکن اصلي خودش، باقري و اکبري هم گفت: در يک تيم حرف اول و آخر را سرمربي مي‌زند. بازيکنان نبايد به خودشان اجازه دهند در کار سرمربي دخالت کنند.

سرمربي تيم آلومينيوم المهدي اظهار داشت: در ديدار مقابل جواهري گنبد توسط اين دو بازيکن اتفاقاتي افتاد که منجر به آن شد که بازي را واگذار کنيم به همين خاطر از اين دو بازيکن استفاده نکردم زيرا اعتقاد دارم بازيکن حق ندارد براي تيم تصميم بگيرد.

وي افزود: باخت اين گونه بهتر از بردي است که بازيکن در کار بزرگ‌تر و سرمربي خودش دخالت کندو براي حفظ شخصيت تيم اجازه چنين کاري را به هيچ بازيکني نخواهم دادو با نظر کادر فني و باشگاه، اين دو بازيکن  فعلا حق بازي کردن را ندارند.

دیدگاه ها (0)
img