12

مهر

1403


اقتصادی

24 خرداد 1391 09:27 0 کامنت

 صبح ساحل، اقتصادی _ عملیات اجرایی طرح آبرسانی روستایی کناره مجتمع روستاهای اسلام آباد ،کنارترش زهوکی گودو کلوت و کردرشهرستان میناب با حضور استاندار ودیگرمسولان استانی و محلی آغاز شد.

عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: این طرح با اعتباری بیش از60 میلیارد ریال در دست احداث است.وی بیان کرد : با بهره برداری از این پروژه بیش از1035خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند و پیش بینی شده با تامین اعتبار آن تا پایان سال 1392 به بهره برداری برسد.

حمزه پور حجم عملیات اجرایی این پروژه را 60 کیلومترشبکه داخلی، حفردو حلقه چاه ،5 کیلومتر راه دسترسی ،احداث ساختمان موتورخانه 70 مترمربع ،3000متر طول دیوارکشی 20، کیلومتر خط انتقال و تجهیز 3 حلقه چاه عنوان کرد.

شهرستان میناب طی سال های اخیر خشکسالی با بحران آب مواجه بوده که شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با احداث بیش از 14پروژه در دست احداث در سال جدید تمام توان خود را برای رفع مشکلات آب روستایی بکار گمارده است.

استاندار: مشکل آب روستاییان هرمزگان مرتفع می شود

استاندار هرمزگان گفت: با تخصیص اعتبارات مناسب درنیمه دوم سال گذشته  وپروژه های در دست اقدام پیش بینی می شود مشکل آب همه روستاییان مرتفع می شود.

ابراهیم عزیزی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح کناره آبرسانی روستایی به روستاهای شهرستان میناب خاطرنشان کرد:با بهره گیری از ظرفیت اعتباری ومالی که درقالب های ماده 180 و سایر منابع پرداخت شد و همت ما تلاش ، پشتکار مدیر آب وفاضلاب روستایی هرمزگان، هدفگذاری برای تامین آب روستاهای فاقد آب عملیاتی شود. وی با بیان اینکه بیش از 600 روستا درهرمزگان وجود داشت که فاقد آب بوده اند گفت: باتوجه به اقدامات درحال انجام واحداث 22 مجتمع آبرسانی روستایی نیاز اساسی چندین ساله این مردم  رو به مرتفع شدن است وتا پایان دولت دهم شاهد بهره برداری از این پروژه ها خواهیم بود.

عزیزی با قدردانی از تلاش مدیران امور آب به ویژه مهندس حمزه پور که با پشتکار وجدیت درجهت تامین آب روستاها تلاش می کنند اظهار داشت: کار اجرایی آبرسانی 320 روستا در قالب 22 مجتمع آبرسانی در دست اجراست و 50 درصد اعتبارات آن تامین ومابقی نیز درسال جاری تامین خواهد شد.استاندار هرمزگان ادامه داد: چشم انداز خوبی را دربخش آب روستایی می بینیم وعلاوه بر تکمیل پروژه ها درسال جدید مطالعه آبرسانی سایر روستاها که حدود 250 روستا تخمین زده می شود باهمین همت وپشتکار مسوولان انجام شده است.

عزیزی آبرسانی  را دارای اهمیت  ویژه ای عنوان کرد وآن را زیربنای توسعه، بهداشت، اقتصاد،اجتماع، فرهنگ وعمران دانست وافزود: همه نیازهاو ابسته به آب است وبدون‌آب نمی توان انتظار بهداشت وسلامت وسایرنیازها داشت.وی افزود: باید تلاش کرد تا این نیاز اساسی دراستان هرمزگان به سرعت مرتفع شود تا به مردم باصفا وخلاق کمک شود.

عزیزی یادآور شد: درنیمه دوم سال 90 اقدامات خوبی شد تا بتوانیم باهمت وتلاش و پیگیری مجدانه هدفگذاری ها را به مرحله عمل برسانیم.وی ابراز امیدواری کرد: مشکل آب تمامی آبادی ها و روستاها  و نیازهای همه روستاییان در بخش آب مرتفع شود.

گفتنی است این آیین با حضور مسوولان و اهالی روستا برگزار شد.

دیدگاه ها (0)
img