12

مهر

1403


سیاسی

04 تیر 1391 11:16 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _ انسداد مرزهای شرقی یکی از دلایل گسترش قاچاق مواد مخدر از طریق دریا است، با استقرار کامل نیروهای مرزبانی و انتظامی در مرزهای شرقی و انسداد این مرزها، مسیر قاچاق حمل مواد مخدر به سمت دریا و مسیرهای آبی تغییر جهت داده است و قاچاقچیان  از دریای عمان و خلیج فارس استفاده می کنند،راه کار مقابله آن تقویت نیروهای دریابانی است. این مطلب را فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان آیین تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید انتظامی هرمزگان در جمع خبرنگاران بیان کرد و این را هم اضافه کرد که انسداد کامل مرزهای شرقی کشور در سال  92  به اتمام می رسد.سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم ادامه داد:اعتبارات تقویت نیروهای دریابانی در مرزهای جنوبی اختصاص یافته و برای رفع کاستی های موجود در خورها، برخی نقاط ساحلی و بندرگاهها بدون یگان انتظامی نیز تقویت کادر نیروی انسانی و رفع مشکلات یگانهای شناوری در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه انسداد مرزها اهداف اولیه نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق انسان را برآورده کرده است  افزود:بخش زیادی از کار انسداد مرزهای ایران و پاکستان انجام شده است، 200 کیلومتر در منطقه سراوان به علت نبود جاده انجام نگرفت در حال حاضربا ایجاد تاسیسات زیربنایی و استقرار پایگاههای مرزی، عملیات پاکسازی نیز در حال انجام وفاز اول انسداد مرز ایران با افغانستان پایان یافته و بخشی از استقرار تجهیزات الكترونیكی  نیز در دست اقدام  است.به گفته ارشد ترین مقام انتظامی كشور احداث راه‌ها و پاسگاه‌های مرزی و جابه‌جایی پاسگاه‌ها و ایست‌های بازرسی فاصله‌دار با مرز به آخرین نقطه‌های مرزی از دیگر تمهیدات مدنظر در طرح انسداد مرزهاست.

 

کاهش ورود اتباع بیگانه غیر مجاز  یکی دیگر از نتایج انسداد مرزهای شرقی

 

فرمانده نیروی انتظامی  روند برآورد تعداد مورد نیاز اتباع خارجی برای کار در هر استان به استانداران خبر داد وکاهش ورود اتباع بیگانه غیر مجاز را یکی دیگر از نتایج انسداد مرزهای شرقی کشور عنوان کرد و بیان داشت: ما هم اکنون با نوع جدیدی از اقامت اتباع بیگانه مواجه هستیم به گونه ای که اتباع بیگانه به صورت قانونی وارد کشور می شوند اما در کشور سکونت غیرقانونی می‌گیرند و حاضر به خروج از کشور نیستند. سردار احمدی مقدم اضافه کرد: ما در حال پیگیری و کنترل این گونه اقامتهای غیر مجاز در کشور هستیم و برای کنترل آن سیستم جدیدی را طراحی خواهیم کرد.

 

وی بازار كار ایران در برخی مشاغل به اتباع بیگانه نیاز دارد و استانداران می توانند با برآورد این نیاز،به میزان لازم مجوز اقامت و كار قانونی صادر كنند.سردار احمدی مقدم درباره تعداد اتباع بیگانه اظهار داشت :متولی اصلی اعلام این آمار وزارت كشور است اما نیروی انتظامی تعداد آنان را حدود دو میلیون نفر برآورد می كند.

 

وی همچنین ورود معتادان پرخطر از استان‌های دیگر نیز که سبب بروز سرقت‌های و جرم‌ می‌شود از دیگر مباحثی دانست که پلیس به طور جد برای مقابله با آن برنامه دارد وطبق تصمیمات اخذ شده از این پس برآورد میزان نیروی مورد نیاز خارجی به عهده استانداران گذاشته شده است تا از این طریق روند ورود قانونی اتباع نیز هدفمند و آسیبی به سیستم اشتغال کشور وارد نیاورد.

 

سردار احمدی مقدم از فرمانده انتظامی جدید هرمزگان خواست :تقویت مقابله با قاچاق كالا و مواد مخدر ،اتباع بیگانه غیرمجاز ،سرقت های كوچك و معتادین خیابانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد. گفتنی است در این آیین كه مدیران كل ادارات و نهادهای استان هرمزگان حضور داشتند، از زحمات سردار محمدعلی آخوندی فرمانده سابق انتظامی هرمزگان تقدیر و سردار رضا محمدی یگانه به عنوان فرمانده جدید انتظامی هرمزگان معرفی شد. محمدی‌یگانه قبل از این در بوشهر مشغول به خدمت بوده است.

 

دیدگاه ها (0)
img