اجتماعی
سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اعلام آمادهباش کامل، تمهیدات گستردهای را برای مقابله با هجوم احتمالی ملخهای صحرایی به اجرا گذاشته است.
به گزارش صبح ساحل، محسن یکتاپور ، رئیس این سازمان، تأکید کرد: با توجه به تجربیات سالهای گذشته و پایش مستمر مرزهای آبی و خشکی، تمامی مراکز این سازمان با همکاری نهادهای اجرایی مرتبط استان در حالت آمادهباش قرار دارند و سیستمهای هشدار سریع فعال شدهاند.
وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان و جهت بادهای غالب از شبهجزیره عربستان به سمت ایران، این استان را به خط مقدم ورود احتمالی این آفت خطرناک تبدیل کرده است، افزود: بر این اساس برنامه ریزی و تمهیدات در خصوص کنترل و مدیریت این آفت در صورت بروز احتمالی ، شامل تأمین و سازماندهی نیروی انسانی متخصص و آموزشدیده، بازبینی و آمادهسازی ناوگان سمپاش هوایی و زمینی، تأمین خودروهای صحرایی و تجهیزات پایش میدانی و همچنین ذخیرهسازی و تأمین سموم مورد نیاز با رعایت استانداردهای زیست محیطی است.
بر اساس اطلاعیه های سازمان جهاد کشاورزی استان، از کشاورزان و باغداران خواسته شده است با مراجعه به مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها، از آخرین راهنماییهای فنی بهرهمند شده و موارد مشاهده آفت را بهصورت سریع اطلاعرسانی کنند.
شایان ذکر است ، ملخ صحرایی از آفات مهاجم خطرناک است که در صورت عدم کنترل بهموقع میتواند خسارات سنگینی به مزارع و باغات وارد نماید.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
صدور بیش از ۲۰۰ هزار بارنامه در هرمزگان
تشکیل کمیتهای متشکل از ایران، آمریکا و لبنان برای تثبیت آتشبس در لبنان
رشد اقتصادی کشور در ۱۴۰۴ منفی اعلام شد
هند میزبان نشست وزیران نفت و انرژی بریکس
تداوم صادرات نفت با سناریوهای متنوع
۲۶ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شد
جمعیت یارانهبگیران زیاد شد! در حال حاضر ۷۳ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه نقدی دریافت میکنند
تخصیص ۱۷ میلیارد دلار وام توسط آمریکا برای تسریع ساخت ۱۰ راکتور هستهای
پیشرفتهترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد
آمادهایم در توافق با آمریکا به ایران کمک کنیم
از روز یکشنبه تاکنون حمله هوایی رصد نشده است
آمادهباش ۶۵۰ پایگاه هلال احمر برای پوشش مراسم محرم
ادعای سنتکام درباره تداوم حضور ۲ ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه
اختلال همه بانکها تا پایان امشب رفع میشود
آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن