12

مهر

1403


اجتماعی

20 مرداد 1395 09:29 0 کامنت

صبح ساحل-اجتماعی، سهیل دادخواه رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان در ششمين نشست شورای اداری هرمزگان بابیان اینکه دستگاه‌های آبساز برای زمان‌های سخت و بحرانی هستند افزود: دستگاه‌های آبساز بیشتر به منظور پدافند غیر عامل یعنی در شرایط بحرانی و سخت استفاده می‌شود .
وی به برنامه‌های تحقیقاتی جهاد‌دانشگاهی واحد استان هرمزگان بیان کرد: در حوزه تولید آب از منابع نامتعارف که تحقیقات آن به دو روش سیار و ثابت انجام می‌شود، می‌تواند روش سیار به تحقیقات بروی دستگاه آب‌ساز‌خانگی،صنعتی، نیمه صنعتی و آب‌شیرین‌کن اشاره کرد و در ثابت نیز می‌توان از تحقیقات در زمینه حرکت در جهت بومی‌سازی فناوری ساخت آب شیرین کن‌ها نام برد.
رییس جهاددانشگاهی هرمزگان به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: رشد اقتصادی شتابان و پایدار و اشتغال‌زا به گونه‌ای که با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های کشور، متوسط رشد هشت درصد در طول برنامه محقق شود.
دادخواه اضافه کرد: مشارکتو بهره‌گیری مناسب از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی با ایفای نقش ملی و فراملی آنها می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به مصوبه ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور،گفت: مدیریت انتقال و توسعه فناوری در طرحهای توسعه‌ای و یا عمرانی منتخب با اولویت استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعتی بزرگ،شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با تصویب، حمایت و پشتیبانی مراجع ذیربط از جمله این ماموریت‌ها است
رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان اضافه کرد: ایجاد نهاد پژوهش وفناوری ملی برای اجرای طرح‌های کلان ملی پژوهشی و دستیابی به فناوری‌های اولویت‌داردر حوزه‌های منتخب به پیشنهاد جهاد‌دانشگاهی و تصویب مراجع ذیربط با استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان از دیگر مصوبه ماموریت جهاد دانشگاهی است.
وی به مشارکت در توسعه آموزش های تخصصی نوین و مهارتهای پیشرفته در سطح ملی و بین المللی با تاکید بر نیازهای کشور و جهان اسلام در حوزه‌های منتخب اشاره کرد وافزود: سازمان دهی نظام هدایت شغلی و توانمند سازی دانش آموختگان در حوزه هایمنتخب با حمایت، پشتیبانی و هماهنگی مراجع ذیربط‌، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری با تاکید بر جامعه دانشگاهی کشور وهمچنین مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی – ایرانی در دانشگاه ها و نهادینه سازی گفتمان علم در راستای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از دیگر سایر ماموریت‌های جهاد دانشگاهی می‌توان عنوان کرد.
دادخواه با اشاره به چشم انداز جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: تبدیل شدن به دستگاه برتر درارایه خدمات و انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی دریا محور در استانهرمزگان یکی از اهداف و چشم انداز های این دانشگاه است.
وی همچنین به برنامه‌های عملیاتی  سه ساله درزمینه آب و انرژی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: راه اندازی گروه پژوهشی توسعه فناوری آب‌شیرین‌کن‌ها، برگزاری سلسله همایش‌های دریا، توسعه و منابع آب در سطح ملی و بین المللی،راه اندازی و تجهیز کارگاه تخصصی ساخت آب ساز، ایجاد دانش فنی ساخت دستگاه های آب ساز مقیاس کوچک، ثبت اختراع دانش فنی دستگاه آبساز مقیاس کوچک، بازاریابی، پروژه یابی، نیاز سنجی و معرفی دستاوردهای مرتبط با دستگاه آبسازو ایجاد دانش فنی ساخت دستگاه‌های آبساز در مقیاس صنعتی از جمله برنامه‌های عملیاتی سه ساله در زمینه آب و انرژی جهاد دانشگاهی هرمزگان هستند.
رییس جهاددانشگاهی هرمزگان با اشاره به برنامه‌های عملیاتی سه ساله در زمینه مدیریت،عنوان کرد: راه اندازی گروه پژوهشی مدیریت و توسعه و برگزاری همایش علمی و تخصصی مدیریت توسعه از جمله  این برنامه‌ها است.
وی همچنین به برنامه‌های عملیاتی در زمینه خدمات پزشکی اشاره کرد و گفت: راه اندازیمرکز خدمات درمان ناباروری و راه اندازی مرکز تخصصی سرطان از جمله برنامه‌ها درزمینه خدمات پزشکی در این واحد دانشگاهی هستند.
دادخواه موافقت قطعی مرکز خدمات تخصصی مدیریت و توسعه پایدار منابع آب و انرژی را از جمله وضعیت موجود ساختاری دانست و عنوان کرد: گروه پژوهشی اکتشاف و استخراج ذخایر تجدیدناپذیر معدنی، مدیریت راهبردی و توسعه فناوری‌های آب شیرین کن‌ها از دیگر وضعیت موجود ساختاری این واحد دانشگاهی محسوب می‌شوند. 
رییس جهاددانشگاهی هرمزگان با اشاره به کشاورزی با آب دریا، گفت: کشت گیاهان شور پسند، سالیکورنیاو  گلخانه‌های آب شور از طرح‌های کشاورزیبا آب شور است که در این دانشگاه دنبال می‌شود.

دیدگاه ها (0)
img