12

مهر

1403


ورزشی

07 مرداد 1391 09:07 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی _ دارنده مدال طلای مسابقات كاراته قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبكستان در بخش كومیته دختران گفت: رسیدن به این مدال ارزشمند، سرآغازی است تا در آینده به موفقیت های بیشتری دست یابم.

سمیه تكمار در مسابقه های آسیایی كاراته در ازبكستان با شكست دادن تمامی حریفان خود به مدال طلای قاره كهن دست یافت.

این دختر نوجوان 15 ساله اهل شهرستان بندرلنگه است و مدت هشت سال است در رشته رزمی كاراته فعالیت می كند و رسیدن به قهرمانی آسیا را ثمره تلاش تمامی مربیان خود و به خصوص لیلا حیدری نخستین مربی اش می داند. وی در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان كرد: این مدال را مدیون تمامی مربیانی هستم كه تا امروز برایم زحمت كشیدند و دوست دارم این مدال طلا را به آنان تقدیم كنم.

تكمار ادامه داد: با برگزاری تمرینات سنگین و متحمل شدن زحمت زیاد به قهرمانی آسیا رسیدم و از اینكه جواب اعتماد مربیان را به خوبی دادم، خرسندم. وی در پاسخ به این سوال كه آیا پیش بینی رسیدن به مدال طلا را در ذهن خود داشته است، عنوان كرد: بله از ابتدا به قهرمانی فكر می كردم و به خوبی نشان دادم ورزشكار با تلاش می تواند به خواسته های خود برسند.

دختر نوجوان طلایی كاراته ایران اظهار داشت: می توانم سال ها عضو تیم ملی باشم و برای ایران افتخار آفرینی كنم، ضمن اینكه می خواهم در كنار ورزش حرفه ای در رشته پزشكی نیز ادامه تحصیل داده و به مردم كشورم خدمت كنم. وی در پاسخ به این سوال كه از چه تكنیك هایی برای شكست حریفان استفاده می كرده است، ادامه داد: شگردهای اصلی ام، 'ماواشی' و 'اوراماواشی' است و این تكنیك ها را از دیدن فیلم مبارزات 'جاسم ویشگاهی' و 'رافائل آقایف' قهرمانان نامدار كاراته جهان آموخته ام. وی در پایان ابراز امیدواری كرد، با پیگیری تمرینات خود بتواند در آینده نیز برای كاراته ایران افتخار آفرینی كند.

خانم فرخناز ارباب مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان دختران در خصوص سمیه تکمار گفت: من از سمیه تکمار راضی ام ، تکمار در مسابقات کشوری عنوان سومی را بدست آورده بود که به تیم ملی دعوت شد اما با انگیزه خوبی که داشت و به فرامین مربیان گوش دادو از سایررقبا سبقت گرفت.

دیدگاه ها (0)
img