12

مهر

1403


اجتماعی

14 مرداد 1391 09:13 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _ مدیركل كمیته امداد هرمزگان خواستار مساعدت بیشتر نیکوکاران در کمک به ایتام شد.

 

 مرتضی موصلی گفت:مشاركت مردم برای كارهای خیر و امداد رسانی در ماه مبارك رمضان بیش از سایر ایام است و می توان ادعا كرد:میزان كمك های مردمی در این ماه معادل مجموع كمك های سالانه مردمی است.

 

مرتضی موصلی افزود:امسال نیز در ماه مبارك رمضان طرح های ویژه ای برای كمك به نیازمندان و خانواده های تحت پوشش در حال اجراست. وی ،از توسعه طرح اطعام ایتام در ماه رمضان خبرداد و اضافه كرد:حدود 13هزار و 500یتیم تحت حمایت 14هزار حامی نیكوكار قراردارند كه كمیته امداد در نظر دارد با افزایش تعداد حامیان ،سرانه دریافتی یتیمان را افزایش دهد.

 

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان همچنین اظهار داشت:در هفته اول ماه رمضان امسال به 7هزار و 500خانوار نیازمند مساعدت شد و با توزیع غذای گرم و سبد غذایی در جهت كمك به روزه داران نیازمند اقدام شده و با حمایت و قول مساعد استاندار هرمزگان طرح اطعام خانواده های 32هزار زن سرپرست خانوار استان نیز اجرا می گردد. موصلی ،با اشاره كمك 170میلیارد ریالی مردم هرمزگان در قالب طرح هایی مانند صدقات ،اكرام ایتام ،جشن عاطفه ها و اطعام نیازمندان در سال گذشته اظهار داشت:گسترش فرهنگ نوع دوستی و انفاق از اهداف اصلی این مجموعه است.

 

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان تاثیر كمك های مردمی در زندگی نیازمندان را فراتر از ابعاد مادی دانست و تصریح كرد:بر اساس نتایج به دست آمده از یك پژوهش مولفه های روانشناختی مانند امید به زندگی در ایتام دارای حامی بسیار بالاتر از سایرین است.وی 'طرح محسنین' را یكی دیگر از طرح های امسال كمیته امداد معرفی و خاطرنشان كرد:در این طرح حمایت خیرین معطوف به خانواده ها خواهد بود و نیازهای خانواده های جامعه هدف توسط افراد نیكوكار به صورت داوطلبانه تامین می گردد. این مسئول یادآور شد: بسیاری از خیرین و نیكوكاران مایل هستند هزینه های درمانی افراد مستمند را تقبل كنند كه بر این اساس طرح 'شفا' راه اندازی شده كه به موجب آن بیماران صعب العلاج كه درمان آنها هزینه های سنگینی را دارد به این دسته از خیرین معرفی می شوند.

دیدگاه ها (0)
img