12

مهر

1403


ورزشی

06 مهر 1391 09:36 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی _ هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران با شکست تحقیر آمیز پرسپولیس تهران  وسقوط این تیم به رده پانزدهم جدول رده بندی  پایان یافت.درهفته نهم لیگ برتر پرسپولیس آخرین دیدار این هفته، را در فولاد شهر اصفهان برگزار کرد وبا دوگل مغلوب سپاهان شد. طوفان زرد  هرمزگان هم درهفته نهم رکوردار تساوی ها در لیگ دوازدهم شدودر نهمین بازی خودش مقابل برزیل ایران نفت آبادان یک بریک مساوی کرد.دیدارهای هفته دهم مسابقات لیگ برتر از امروز چهارشنبه پنجم مهرماه آغاز خواهد شد. دراین روز پنج  بازی برگزار می شودوچهار دیدار باقی مانده هفته دهم فردا پنجشنبه ششم مهرماه سوت خواهد خوردکه  در این روزآلومینیوم المهدی در ورزشگاه آزادی مهمان پرسپولیس تهران است.

 فرار ازقعرجدول:

تیم گهردرود زاگرس که هفته نهم رابا شکست پنج بر صفرمقابل تراکتورسازی تبریز پشت سرگذاشته است درهفته دهم هم بازی سختی دارد. گهرزاگرس که دراندیشه فرار از قهرجدول می باشد برای پیروزی، کار سختی پیش رودارد وباید نفت تهران را شکست دهد. نفت تهران که صدرنشین لیگ دوازدهم  می باشد برای ادامه صدرنشینی به فکر سه امتیاز این دیدار است و به راحتی دست بردار گهر درود نخواهد بود.

  جنگ برای سه امتیاز:

مس کرمان هفته نهم را با پیروزی یک بر صفر مقابل ذوب آهن پشت سرگذاشته است.این تیم درهفته دهم در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان میزبان راه آهن تهران است.شاگردان علی دایی که در دیدار با داماش گیلان با یک پنالتی مشکوک به سه امتیاز دست پیدا کردند برای این که از قافله تیم های بالانشین عقب نیفتد باید مس را ذوب کنندو با سه امتیاز این دیدار حداقل جایگاه ششم جدول را ازدست ندهند.

 دیدار تیم های دهم و دوازدهم

دیدار تیم دهم ودوازدهم لیگ برتر می تواند حساسیت خودرا داشته باشد. دوتیم پیکان و فولاد خوزستان که با امتیازهای 13 و 9 مکان های دهم و دوازدهم جدول رده بندی را برای خود اختصاص داده اند درهفته دهم فقط سه امتیاز می تواند به دردشان بخورد. پیکان برای رسیدن به تیم های 16 و 15 امتیازی به فکر بردن فولاد خوزستان است وفولاد برای این که حداقل جایگاه اش را درهمین مکان تثبیت کند نمی خواهد مقابل پیکان شکست بخورد. پیکان درهفته نهم مقابل سایپا دوبریک شکست خورده است اما فولاد خوزستان با یک گل ملوان بندرانزلی را شکست داده است.

 به دنبال صدرنشینی:

تیم های فجرسپاسی شیراز وتراکتورسازی تبریز درهفته دهم لیگ برتر تنها به دنبال صدرنشینی  هستند. این دوتیم اکنون با 16 و 15 امتیاز مکان های چهارم وپنجم جدول رده بندی را به خود اختصاص دادندوهرکدام بتوانند درهفته دهم سه امتیاز کسب نمایند احتمال آمدنشان به صدر جدول زیاد است. فجر سپاسی که درخانه بازی می کند و در هفته نهم هم یک امتیاز شیرین از استقلال در ورزشگاه آزادی گرفته است شانس بیشتری داردکه بتواند تراکتورسازی را شکست دهد و در صورت باخت تیم های نفت،سپاهان و سایپا دوباره به صدر جدول بیاید.

 برزیل ایران میزبان آبی پوشان پایتخت

تیم نفت آبادان که یکی ازکاندیداهای سقوط به لیگ دسته اول می باشد در هفته دهم درخانه مقابل آبی پوشان پایتخت کارسختی پیش رو دارند. برزیل ایران که هفته گذشته دربندرعباس توانست یک امتیاز از طلایی پوشان هرمزگانی آلومینیوم المهدی بگیرد درهفته دهم به راحتی نمی تواند امتیاز کسب کند. نفت برای این که بتواند چندین پله درجدول رده بندی بالا بیاید باید استقلال را شکست دهد. استقلال هم که این روزها خوب بازی می کند اما به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کند در دیدار مقابل برزیل ایران فقط به سه امیتاز فکر می کند زیراکسب یک امتیاز نمی تواندگره گشای این تیم درجدول رده بندی باشد.استقلال اگر نتواند امتیاز لازم را درآبادان بگیرد وتیم های ملوان، پیکان ومس کرمان مقابل حریفان خود به برتری برسند جای این تیم را درمکان هشتم جدول می گیرند.

 قوی سپید و فولاد اصفهان:

قوی سپید انزلی درهفته دهم ازدوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور میزبان فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است. این تیم که هفته گذشته مغلوب یکی دیگر از فولادهای ایران شده است برای انتقام می خواهد فولاد سپاهان را شکست دهد فولادی که حالا با یک انگیزه مضاعف که از برد مقابل پرسپولیس دارند به دیدار ملوان آمده اند.

 بازی آسان:

تیم فوتبال سایپاکه درهفته نهم موفق شده است پیکان را در یک بازی سخت شکست دهد دربازی مقابل ذوب آهن نسبتا بازی آسانی خواهد داشت . ذوب آهن که از نه بازی قبل خود تنها شش امتیاز کسب کرده است نمی توانند حریف سرسختی برای تیمی باشدکه با 17 امتیاز خود را به عنوان یک مدعی قهرمانی معرفی کرده است.

 صبای معترض

صبای قم که هنوز ازتغییر زمان بازیشان مقابل نفت تهران معترض هستندوپیروزی یک برصفر نفت مقابل صبا را هدیه بهروان به تیم تهران نفت می دانند درهفته دهم درخانه میزبان داماش  شش تایی هستند.داماش که به زودی حمید درخشان را به عنوان سرمربی جدید روی نیمکت خود خواهد دیدمی تواند تیم باشدکه صبای قم تمام کاسه و کوزه ها را برسر این تیم بشکند.

 آخرین دیدار:

آخرین دیدار هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران بین تیم های پرسپولیس تهران و آلومینیوم المهدی هرمزگان برگزار می شود.آلومینیوم المهدی که درحال حاضر با یک امتیاز بیشتر بالای سر قرمزپوشان پایتخت قرار گرفته اند آخرین دیدار پخش مستقیم درنیم فصل اول از شبکه سوم را شاهد خواهندبود. طوفان زرد هرمزگان که در بازی های خارج از خانه به مراتب بهتر از داخل خانه بازی کرده است در دیدار با پرسپولیس تهران با انگیزه بردن این تیم به میدان می رود. اکبر میثاقیان سرمربی تیم آلومنییوم المهدی هرمزگان که مقابل تیم های آبی وقرمزکم نمی آورد و دراولین بازی لیگ دوازدهم مقابل  استقلال خوب بازی کرد در دیدار فردا پنجشنبه ششم مهرماه فقط به فکر گرفتن سه امتیاز از قرمزپوشان پایتخت است. مانوئل ژوزه سرمربی تیم پرسپولیس که نتوانسته است تاکنون  نتایج قابل قبولی برای پرسپولیس کسب کند فکر می کندمی تواند از پس آلومینیوم المهدی به راحتی برآید وکارت زردی که از رويانيان مدیرعامل تیم پرسپولس گرفته است را به کارت سبز یعنی صلح ودوستی تبدیل کند. اما این یک خیال واهی است زیرا اکبر میثاقیان وشاگردان او درتیم آلومینیوم هم قسم شده اندکه زیباترین بازی هفته دهم لیگ برتر را انجام دهندو پرسپولیس رادرخانه اش شکست دهند. پرسپولیس و مانوئل ژوزه اگر مقابل آلومینیوم شکست بخورند شک نکنیدکه مدیرعامل این تیم کارت قرمز به سرمربی تیمش نشان خواهد داد و او را اخراج می کند.

حاشیه های لیگ دوازدهم قبل از آغاز هفته دهم

پنجعلي: کساني که ژوزه را آوردند خيانت کردند

پيشکسوت تيم فوتبال پرسپوليس گفت: کساني که ژوزه را به اين تيم آوردند خيانت کرده‌اند.محمد پنجعلي در مورد شرايط پرسپوليس گفت: کار خيلي پيچيده شده است و بايد تغييراتي ايجاد شود بلکه وضع بهتر شود. با وارد کردن يک شوک و تغيير کادر فني اين احتمال وجود دارد که وضع پرسپوليس بهتر شود.وي در مورد اينکه ژوزه اعلام کرده تا او را اخراج نکنند، از پرسپوليس نمي‌رود، اظهار داشت: مشخص است اين اتفاق مي‌افتد او پولش را مي‌خواهد و با پول‌هاي باد آورده‌اي که ما دائم به مربي ها مي‌دهيم او نبايد هم کنار بکشد.پنجعلي در مورد اضافه شدن گل محمدي به عنوان مربي با حکم اختيار تام عنوان کرد: اگر اختيار تام به او داده باشند مي‌تواند خيلي کمک کند

تماشاگران با فولاد قهر نيستند

سرپرست تيم فوتبال فولاد خوزستان با بيان اين که تماشاگران اهوازي با تيم ما قهر نکرده‌اند، گفت: به خاطر اين که مردم در تکاپوي آماده شدن براي روز اول مهر بودند استقبال زيادي از بازي ما با ملوان نشد.حسين ابن قاسم در خصوص پيروزي فولاد خوزستان برابر ملوان تصريح کرد: تيم ما مدتي است خوب بازي مي‌کند. هم برابر پرسپوليس خوب بوديم و هم برابر ذوب آهن ولي خوشبختانه اين بار توانستيم سه امتياز را هم کسب کنيم. توپ و ميدان در مسابقه برابر ملوان دست ما بود و حتي يک فرصت هم به حريف نداديم.

وي درباره گل فولاد که از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، تاکيد کرد: ما در تمرينات‌مان پنالتي زدن هم داريم. علاوه بر اين امسال چند بازيکن جذب کرده‌ايم که در تيم‌هاي سابق خود پنالتي‌زن بودند و مشکلي از اين بابت نداريم.

قرارداد درخشان با داماش ثبت شد

سرمربي جديد تيم داماش قراردادش را در هيات فوتبال گيلان ثبت کرد.حميد درخشان دیروز قراردادش را با باشگاه داماش گيلان در هيات فوتبال استان گيلان ثبت کردوی همچنين محمد مومني را به عنوان دستيار خود به داماش برده است.سرمربي داماش اعلام کرده هيچ يک از مربيان گذشته داماش کنار گذاشته نمي‌شوند.

ميداودي در آبادان بازي ميکند

ميلاد ميداودي، مهاجم جنوبي استقلال بعد از چند هفته غيبت، در بازي با صنعت نفت آبادان فرصت همراهي استقلال را پيدا خواهد کرد.ميلاد چند بازي استقلال را به دليل مصدوميت از دست داد ولي بعد از بهبود آسيب‌ديدگي‌اش روي نيمکت نشست و فرصت بازي پيدا نکرد. از اردوي استقلال خبر مي‌رسد که ميداودي در بازي با صنعت نفت که اين هفته در آبادان برگزار خواهد شد براي استقلال بازي خواهد کرد و قلعه‌نويي مي‌خواهد از او استفاده کند. اين در حالي است که مهاجمان استقلال بعد از گذشت 8 بازي هنوز توقعات را برآورده نکرده‌اند و عملکرد آن ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

ملکيان مديرعامل باشگاه پيکان شد

مدير روابط عمومي باشگاه پيکان از انتخاب علي اصغر ملکيان به عنوان مديرعامل جديد اين باشگاه خبر داد. مهدي نفر اظهار داشت: جلسه هيات مديره باشگاه پيکان امروز برگزار و علي اصغر ملکيان به عنوان مديرعامل جديد باشگاه انتخاب شد. محمود شيعي؛ مديرعامل سابق نيز به عنوان عضو غيرموظف هيات مديره باشگاه فعاليت مي‌کند.وي ادامه داد: در حال حاضر جمشيدي رئيس هیات مديره باشگاه پيکان است و پرورش، عزيزي خادم، شيعي و ملکيان اعضاي هيات مديره اين باشگاه هستند.

جواد کاظميان : پرسپوليس وضعيت خوبي ندارد

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس گفت: تيم ما وضعيت خوبي ندارد و ديگر نمي‌دانم در اين مورد چه بايد بگويم.جواد کاظميان اظهار کرد: در نيمه دوم تيم ما 9 نفره بازي مي‌کرد زيرا محمد نوري و نقي‌زاده به هيچ عنوان در بازي نبودند.وي تصريح کرد: با اين حال به دنبال بهانه‌جويي نيستيم زيرا تيم ما در حال حاضر در بحران به سر مي‌برد و تيمي که در بحران قرار بگيرد بيرون آمدن از اين شرايط برايش بسيار سخت است.بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس ادامه داد: بازيکنان سپاهان هم کار تاکتيکي بيشتري از تيم ما نشان ندادند و در نيمه نخست هم تيم ما برتر از سپاهان بازي کرد اما اتفاقات دست به دست هم داد تا ما اين بازي را با باخت پشت سر بگذاريم.وي تاکيد کرد: اتفاقات بازي با سپاهان براي ما غيرقابل باور بود زيرا شهاب گردان که بازيکن ذخيره ما هم بود در ابتداي بازي حالش خراب شد و سه تا چهار بازيکن ديگر ما هم در جريان بازي در نيمه دوم به هيچ عنوان حال مساعدي نداشتند.کاظميان افزود: تيم ما وضعيت خوبي ندارد و ديگر نمي‌دانم در اين مورد چه بايد بگويم.

مدير اجرايي باشگاه گهر برکنار شد

شهردار دورود مدير اجرايي باشگاه گهر را برکنار کرد.در حالي که هيات امناي شهر دورود اسماعيل حيدرپور را به عنوان مدير اجرايي باشگاه گهر انتخاب کرده شهردار دورود با نوشتن نامه‌اي حيدرپور را از سمت خود برکنار کرد.گهر با 6 امتياز در رده هفدهم جدول ليگ برتر قرار دارد و مهدي تارتار نيز به دليل مشکلات مالي و عدم اجراي تعهدات مالي باشگاه با گهر قطع همکاري کرده است.

گلمحمدي با پرسپوليس استارت زد

سرمربي تيم فوتبال صباي قم در تمرين پرسپوليس حضور پيدا کرد.          يحيي گل محمدي سرمربي تيم فوتبال صبا تا پايان فصل جاري براي دستياري ژوزه با پرسپوليسي‌ها به توافق رسيد.وي با حضور در ورزشگاه درفشي‌فر و شرکت در جلسه معارفه‌ کار خود را رسما با پرسپوليسي‌ها آغاز کرد.

بازي راه آهن و مس لغو شد

ديدار تيم‌هاي فوتبال راه‌آهن و مس از هفته دهم ليگ برتر به تعويق افتاد.اين بازي قرار بود امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در کرمان برگزار شود اما سازمان ليگ ديروز اعلام کرد که اين بازي لغو شده است. البته طبق برنامه اوليه ، اين بازي بايد در تهران و به ميزباني راه آهن برگزار مي شد اما به دليل برگزاري مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا در زمين اکباتان (ورزشگاه اختصاصي راه آهن)، توافقاتي مبني بر جابجايي ميزبان بازي در دور رفت و برگشت با فدراسيون فوتبال و باشگاه مس کرمان انجام شده بود.طبق اين توافق قرار بود که بازي امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در کرمان برگزار شود اما مديريت جديد اين باشگاه با تصميم مذکور مخالفت کرد به همين دليل سازمان ليگ فوتبال، ديروز با ارسال نامه اي به دو باشگاه و همچنين هيات فوتبال کرمان، از لغو بازي خبر داد.در نامه سازمان ليگ تاکيد شده که بازي بعد از مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا برگزار خواهد شد اما زمان آن به صورت دقيق مشخص و اعلام نشده است.

از عمرانزاده به عنوان مهاجم استفاده ميکنم

سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: مي‌خواهيم روي عمران زاده کار و از او به عنوان مهاجم بلندزن استفاده کنيم.  امير قلعه‌نويي پيش از تمرين دیروز استقلال در جمع خبرنگاران گفت:  آمار تيم را نگاه مي‌کردم که نشان مي‌داد روند رو به رشدي داشتيم و به زودي اين روند رو به رشد به نتيجه گرفتن منجر مي‌شود

پزشک سپاهان فرافکني ميکند

حسين قدوسي در واکنش به صحبت‌هاي پزشک باشگاه سپاهان درباره‌ي وضعيت بازيکنان پرسپوليس گفت: سپاهاني‌ها ما را متهم به جوسازي مي‌کنند و ما اگر ضرورت بدانيم اين مساله را پي‌گيري مي‌کنيم.مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس در واکنش به صحبت‌هاي پزشک تيم فوتبال سپاهان درباره‌ي وضعيت بازيکنان پرسپوليس گفت: ما شب و روز دعا مي‌کنيم که وجدان‌هاي خفته بيدار شوند و خدا آن روز را نياورد که براي بازيکنان سپاهان يا هر تيم ديگري اتفاقاتي از جنس آن‌چه بر پرسپوليس افتاد، رخ دهد.

مهدويکيا: بهانه نميگيريم

کاپيتان پرسپوليس مي‌گويد: نتايج اين تيم ضعيف بوده و جايي براي بهانه‌گيري وجود ندارد.مهدي مهدوي‌کيا پس از تمرين دیروزپرسپوليس درباره‌ي شکست تيمش مقابل سپاهان اظهار کرد: نيمه‌ي دوم خيلي بد بازي کرديم اما هيچ‌کدام از بازيکنان ما تعادل نداشتند و اتفاقي افتاد که واقعا نادر بود.وي افزود: جالب است که هيچ علت پزشکي هم براي وضعيت ما پيدا نشد. يعني وقتي بعد از بازي فشار بازيکنان را گرفتند هيچ مشکلي وجود نداشت. نمي‌دانم واقعا چه اتفاقي افتاده بود.مهدوي‌کيا درباره جريمه 10 درصدي بازيکنان و کادر فني گفت: درباره‌ي اين موضوع بايد از مديريت باشگاه سوال کنيد اما نتايج ما اصلا خوب نبوده و هيچ‌کس به دنبال بهانه‌گيري نيست.

رويانيان: قرار بر اخراج باشد اعلام ميکنم

مديرعامل باشگاه پرسپوليس از برگزاري جلسه با مانوئل ژوزه و علي کريمي خبر داد. محمد رويانيان درباره حضور يحيي گل‌محمدي در پرسپوليس گفت: با توجه به نيازي که احساس مي‌کرديم گل‌محمدي به عنوان مربي در کنار مانوئل ژوزه قرار گرفت و امروز کارش را با پرسپوليس آغاز کرد.وي در پاسخ به اين سؤال که آيا قرار است گل‌محمدي جانشين ژوزه شود، عنوان کرد: مطمئن باشيد اين مربي با اين تفکر به پرسپوليس نيامده و قرار هم نيست اين اتفاق رخ بدهد. با توجه به نيازي که به وجود مربي ايراني بود و گل‌محمدي نيز شناخت خوبي از ليگ داشت او را به پرسپوليس آورديم. ژوزه نيز از حضور گل‌محمدي استقبال کرد.

صمد مرفاوي سرمربي صباي قم شد

صمد مرفاوي به عنوان سرمربي جديد تيم صباي قم انتخاب شد. بعد از جدايي يحيي گل محمدي از اين تيم، هيات مديره باشگاه صبا با حضور استاندار قم تشکيل جلسه داد و در نهايت صمد مرفاوي به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب شد.صمد مرفاوي در دو فصل گذشته سرمربي مس کرمان بود که در هفته پنجم فصل قبل از اين تيم برکنار شد. او بعد از 11 ماه دوباره با تيم صباي قم به ليگ برتر بازگشت.

دیدگاه ها (0)
img