12

مهر

1403


حوادث

08 مهر 1391 09:08 0 کامنت

 صبح ساحل، حوادث _  هرمزگان در 6 ماهه نخست سال جاری در سکوی افزایش کشته های جاده ای در بین استان های دیگر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان در جلسه شورای اداری با بیان این مطلب گفت:در این مدت 232 نفر در جاده های برون ودرون شهری بر اثر تصادفات جاده ای جان سپردندو بیش از 200 خانواده بی سرپرست شدند. سردار رضا محمدی یگانه افزود: 27 استان در سراسر کشور با کاهش کشته های جاده ای روبرو بودند اما هرمزگان با افزایش 13 درصدی سوانح جاده ای روبرو بود. وی ادامه داد:در حالی که تدبیر ناجا این بود که در 6 ماهه نخست سال، شاهد کاهش 15 درصدی کشته ها باشیم اما این آمار در هرمزگان  برعکس شد.

سردار محمدی یگانه این را هم گفت که با تدابیر صورت گرفته، آمار کشته های جاده ای در این استان 26 درصد کاهش یافت. وی این تدابیر را تقویت پلیس راه از توان نیروهای کلانتری و افزایش خودروهای پلیس راه دانست و تصریح کرد: مجبور شدیم برای کنترل بیشتر جاده ها از توان نیروها و خودروهای کلانتری ها سطح شهر استفاده کنیم.سردار محمدی یگانه گفت: بر اساس ابلاغیه آیین نامه به 11 وزارتخانه، نهاده و ارگانها، موظفند به نحو احسن  در کاهش تلفات جاده ای با پلیس همکاری کنند.این مقام مسوول از افزایش 15 درصدی صدور برگ جریمه،توقیف 83 درصدی موتورسیکلت،23 درصدی خودرو، 51 درصدی کلاه ایمنی و 67 درصدی معرفی متخلفان جاده ای به مراکز قضایی در این مدت خبر داد.

برگ جریمه ، 22 هزار عشق سرعت را نقره داغ کرد

شهریورماه سال جاری 22هزار راننده که با سرعت غیرمجاز ودر جاده های برون شهری تردد می کردند جریمه شدند.همچنین 3هزارو500 برگ جریمه برای رانندگانی که سبقت غیرمجاز داشتند صادر شد. به گفته فرمانده پلیس راه هرمزگان عامل اصلی تصادفات، سرعت و سبقت غیر مجاز است و آمارها نشان مي‌دهد در این مدت در جاده های استان بر اثر این تخلفات 18 نفر کشته و 262 نفر مجروح شدند. 

سرهنگ علی مجیدزاده  افزود:سرعت غیر مجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی باعث کاهش قدرت عکس العمل راننده و میزان خطر پذیری را شدت می بخشد.وی 80 درصد  وقوع تصادفات را عامل انسانی ذکر کرد و گفت:38 درصد تصادفات در شهریورماه  به علت تخطی از سرعت مطمئنه و 21 درصد نیز به علت عدم توجه به جلو ثبت شده است.سرهنگ مجیدزاده  در ادامه از نواقص جاده ای در تصادفات گفت: در 6 ماهه سال از هزارو 200 خودرو،تصادف 10 مورد خودرو به علت نواقص جاده ای بوده است.

افزایش مجروحان جاده ای

این مقام مسوول ازکاهش 26درصدی تصادفات فوتی و 37 درصدی تعداد فوتی های سوانح  جاده ای برون شهری خبر داد که درشهریورماه سال جاری 18 نفر جان خود را از دست دادند این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته 49 نفر کشته شده بودند. وی از افزایش 34 درصدی وقوع تصادفات جرحی مطالبی بیان کرد و ادامه داد: در این یک ماهه 262 نفر در جاده های برون شهری مجروح شدند که در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است

پژو و پراید 49 درصد مقصر تصادفات 

فرمانده پلیس راه استان،37 درصد تصادفات به علت واژگونی خودرو و 37 درصد تصادفات مربوط به برخورد وسیله با وسیله ذکر کرد و اظهار داشت:سواری ها از نوع پژو و پراید 49 درصد تصادفات،خودروهای سنگین 10 درصد را شامل شدند و 25 درصد نیز راکبان موتورسیکلت مقصر  بودند.

سرهنگ مجیدزاده گفت: در این مدت 3 هزارو 400 دستگاه خودرو و 2 هزارو 300 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شدند.وی از صدور 74 هزار برگ جریمه درشهریورماه به رقم 28 میلیارد ریال خبر داد وبیشترین حوادث جاده ای را به ترتیب در محورهای  شرق، شمال و غرب ذکر کرد.

برخورد با سرویس های غیر مجاز مدارس

سرهنگ مجیدزاده  از اجرای طرح مدارس سخن گفت و از خانواده ها خواست از  سرویس مدارس مجاز برای فرزندان خود استفاده کنند.وی گفت:حتما با خودروهای وانت بار یا موتورسیکلت که در نقش سرویس مدارس برخورد می کنیم.

 برنامه های هفته ناجا

فرمانده پلیس راه استان شرکت در نماز جمعه،غبارویی وعطر افشانی مزار شهدا،فعالیت واحد ترخیص خودرو و موتورسیکلت توقیفی  از ساعت 14 الی 18 در این ایام،تجلیل از رانندگان نمونه ترافیکی،حضور در دفتر 197 پلیس و رسیدگی به مشکلات مردم ، تجلیل از خانواده پلیس راه، برگزاری مانور امداد و مجات در کیلومتر20 بندرعباس_ سیرجان و... از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد.

دیدگاه ها (0)
img