12

مهر

1403


حوادث

10 مهر 1391 09:58 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت:در 6 ماهه نخست سال جاری  316 نفر از مخلان نظم عمومی دستگیر شدند و این آمار نشاندهنده رشد 10 درصدی دستگیری اراذل و اوباش است.

سرهنگ بهرام عزیزی در مصاحبه مطبوعاتی با بیان اینکه در سال جاری در بسیاری از شاخص ها پلیس رشد قابل توجه ای داشته است افزود: در این رابطه  50 قبضه اسلحه شکاری کشف و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند که در واقع 49درصد افزایش کشف صورت گرفته است و 135 نفر نیز دستگیر شدند.وی از جمع آوری55 هزار از  تجهیزات ماهواره ای و رشد 24 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 38 درصدی دستگیری اتباع بیگانه

سرهنگ عزیزی گفت: در این مدت جمع آوری و دستگیری اتباع بیگانه 38 درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است. وی ادامه داد: همچنین تعداد 15 هزار نفر اتباع بیگانه به صورت خود معرف از مرز خارج شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای انتظامی از دو نقطه ورود اتباع بیگانه شامل جاسک و رودان تدابیر لازم را اندیشیده اند و به شدت با اتباع بیگانه غیر مجاز برخورد خواهند کرد.

 بازديد از 120  صنوف در حاشيه مدارس

 رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان  از اجراي طرح بازديد از 120 واحد صنوف در حاشيه مدارس بندر عباس خبر داد.

سرهنگ عزيزي گفت: مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان هرمزگان در اجراي بازديد از صنوف حاشيه مدارس و با توجه به بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد  از 120 واحد صنفي به صورت محسوس و نامحسوس بازديد كردند که در این رابطه 31 درصد رشد داشته است. وی خاطرنشان كرد : در اين راستا ضمن پلمپ 10 واحد صنفي به 8 واحد صنفي اخطاريه پلمپ، 80 واحد اخطار كتبي، 85 مورد اخذ تعهد و 120 مورد آموزش چهره به چهره به متصديان واحد هاي صنفي حاشيه مدارس داده شد.سرهنگ عزیزی گفت: در6 ماه سال جاری از  29 هزارو 466 صنف به صورت محسوس بازدیدو 727 مغازه متخلف پلمپ شد همچنین  84 جلسه با مدیران و متصدیان اصناف برگزار گردید.وی خاطرنشان کرد: تعداد 105 هزارو 499 عدد قرص روان گردان غیر مجاز از برخی صنوف جمع آوری و در این رابطه تعداد 20 واحد متخلف پلمپ شده اند.

افزایش 13 درصد طرحهای مبارزه با بدحجابی

 سرهنگ عزیزی از  افزایش 13 درصد طرح های مبارزه با بدحجابی و آلودگی صوتی سخن گفت و  اجرای 493 طرح پاکسازی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، دستگیری 13 هزارو 279 مجرم، کنترل 110 هزارو 246 نفر مسافر هوایی، زمینی و دریایی، 870 مورد تمدید پروانه اقامت، 22 هزارو 12 مورد صدور و تمدید روادید،کشف 51 قبضه اسلحه سرد و افزایش 45 درصدی خدمات به مردم از مهمترین اقدامات در شش ماهه سال جاری ذکر کرد.

لزوم ایفای نقش رسانه در برقراری امنیت

سرهنگ عزیزی گفت: لزوم ایفای نقش رسانه در برقراری امنیت بر کسی پوشیده نیست و امنیت محصول تولید جمعی است که جز با همکاری اقشار مختلف مردم و دیگر دستگاه به ویژه رسانه ها میسر نمی شود.

برنامه های هفته ناجا

سرهنگ عزیزی افزود: هفته ناجا بهترین فرصت برای ارایه خدمات بیشتر به اقشار و واحدهای اجتماعی عمومی به شمار می رود و در بحث اماکن خدمات مضاعف از ساعت 7 صبح الی 8 شب، اجرای مسابقه حجاب و عفاف، اهدا بسته های فرهنگی و آموزشی با محوریت آموزش مقابله با تهاجم فرهنگی، آسیب های اجتماعی، از دیگر برنامه های هفته ناجا است.

دیدگاه ها (0)
img