12

مهر

1403


ورزشی

10 مهر 1391 09:58 0 کامنت

 صبح ساحل، ورزشی _ پرونده هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از امروز دوشنبه دهم مهرماه به جریان خواهد افتاد و روز پنج‌شنبه سیزدهم  مهر بسته خواهد شد. درهفته یازدهم تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمزگان در ورزشگاه 20هزارنفری میزبان فجر سپاسی شیراز است. طلایی‌پوشان هرمزگان درهفته دهم درتهران با یک گل مغلوب پرسپولیس شدند. این تیم برای این که جایگاه خودش را درجدول رده‌بندی سروسامان بدهد باید از پس فجرسپاسی که مدعی قهرمانی است برآید.

 آلومینیوم - فجر: انتقام از کاکوهای شیرازی

دردیدار آلومینیوم المهدی هرمزگان وفجرسپاسی شیراز تیم زردپوش هرمزگان به دنبال فرار از جایگاه شانزدهم جدول است وتیم فجر سپاسی می‌خواهد با گرفتن یک سه امتیاز صدرنشین شود. فجر درهفته یازدهم برای این که بتواند صدرجدول را از آن خود کند علاوه براین که باید از سد آلومینیوم المهدی بگذرد بایددرانتظار این هم باشد که سپاهان ونفت تهران مقابل حریفان خود امتیاز نگیرند. آنچه که کادرفنی ومدیران باشگاه آلومینیوم المهدی درهفته یازدهم می‌خواهند حمایت جدی هواداران است. هواداران هرمزگان با حضورشان در ورزشگاه 20هزارنفری می‌توانند باعث روحیه آلومینیوم شوند وآلومینیوم اول به سه امتیاز این دیدار فکر می کندوبعدهم می خواهد انتقام دوفصل گذشته درپلی‌آف از کاکوهای شیرازی بگیرد.

 فولاد-نفت‌آبادان: دربی جنوب

حساس‌ترین بازی برای فولادخوزستان ونفت آبادان درهفته یازدهم رقم خواهد خورد. این دوتیم همواره در سال‌هایی که درلیگ برتر حضور داشته‌اند بازی‌های جالب‌توجه‌ای از خودبه نمایش گذاشته ، نفت آبادان با اخراج کاستا بدون سرمربی مقابل فولادصف‌آرایی می کند و حسین فرکی با برد پنج برصفر که مقابل پیکان درهفته دهم به دست آورده است با یک انگیزه مصاعف این دیدار را برگزار می‌کند.

 استقلال-صبای قم : استقلال بدون زندی

استقلال تهران که این روها تحت تاثیر خداحافظی فرهاد مجیدی قرار گرفته است درهفته یازدهم مقابل صبای قم کارآسانی ندارد. استقلال و صبا درجدول رده‌بندی تنها یک امتیاز با یکدیگر فاصله دارند واین فاصله امتیازی هم درنحو خودش حساسیت این دیدار را بالا می‌برد. تماشاگران آبی‌پوش وقتی از گل نزدن مهاجمان خود خسته می‌شوند شماره 7 استقلال فرهاد مجیدی که به دلیل اختلاف با امیرقلعه‌نویی این فصل درترکیب استقلال نیست را صدا می‌زدند اما با با خداحافظی فرهادمجیدی شاید این هواداران از این پس فریدون زندی را که از این تیم جدا شد ه است صدا بزنند.

 مس کرمان- ملوان انزلی؛ حضور دوباره محمد احمدزاده

فرهاد پورغلامی سرمربی تیم ملوان بندرانزلی پس از آن که نتوانست خواسته هواداران قوی سپید را برآورده سازد جای خودش را به محمداحمدزاده داد. هرچند درلیگ‌های گذشته همچنین جابجایی درملوان اتفاق افتاده است اماحضور محمداحمدزاده در روی نیمکت ملوان می‌تواند شوک عجیبی به تیم وارد کند وترکش‌های این شوک به تیم قاسم‌پور در مس کرمان برخورد نماید.

 داماش گیلان- ذوب‌آهن اصفهان؛ داماش بدون تماشاگر

ذوب آهن اصفهان که با برد هفته دهم مقابل سایپا خود را از قعر جدول جدا کرد واز رده هجدهم به رده پانزدهم آمد درهفته یازدهم به دیدار داماش گیلان می‌رود. ذوب‌آهن 9 امتیاز وداماش گیلان 10 امتیاز دارد اگر ذوب‌آهن بتواند ازپس داماش برآید این داماش است که در صورت برد تیم‌های گهردرود، نفت‌آبادان، آلومینیوم  به قعر جدول سقوط خواهد کرد. این بازی بدون تماشاگر خواهد بود.

 نفت‌تهران-تراکتورسازی؛ نفت متوقف شده

نفت تهران که فکرش نمی‌کرد درهفته دهم مقابل گهردرود متوقف شود در هفته یازدهم برای این‌که از قافله تیم‌های صدرنشین عقب نیفتند باید سه امتیاز شیرین بازی با تراکتورسازی تبریز را بگیرد. تراکتورسازی درهفته یازدهم اگر مقابل نفت هم به برتری برسد نمی‌تواند به صدرجدول بیاید. تراکتور سازان درهفته دهم با یک گل مغلوب فجرسپاسی شیراز شدند.

 سایپا -پرسپولیس؛ سایپا بازنده

سایپا بازنده بازی هفته دهم درهفته یازدهم کاربس دشوار پیش‌رو دارد. نارنجی‌پوشان دراین هفته جدال سختی با قرمزپوشان پایتخت دارند. سایپا برای این که ثابت کند باخت مقابل تیم ته‌جدولی ذوب‌آهن تنها روی بدشانسی ویک اتفاق بوده است باید پرسپولیس را درهم بشکند.

 راه‌آهن-پیکان؛ بازی عقب‌افتاده

دیدار تیم‌های راه‌آهن وپیکان اول قرار بود مثل سایر دیدارهای روز دوشنبه دهم مهرماه انجام شود اما این اتفاق نخواهد افتاد وبازی روزپنج‌شنبه سیزدهم مهرماه انجام می‌شود. راه‌آهن علی دایی 15 امتیاز دارد وپیکان عبدا... ویسی که لقب پنج تایی گرفته‌اند با 13 امتیاز درمکان دهم جدول ایستاده‌اند. عبدا... ویسی  باخت مقابل فولادخوزستان را مشکوک ارزیابی کرده است اما این مربی باید باور کند که پنج تایی شده است. 

حواشی لیگ دوازدهم

 فتح الله زاده:فرهاددرحق ماکم لطفي کرد

مديرعامل باشگاه استقلال با بيان اين که مجيدي در حق ما کم لطفي کرد گفت: تلاش زيادي کردم تا مجيدي در نيم فصل به کمک استقلال بيايد اما مسائل و اختلافاتي بين وي و قلعه نويي پيش آمد که باعث شد به نتيجه نرسم.علي فتح الله زاده در خصوص خداحافظي فرهاد مجيدي از دنياي فوتبال و همچنين مسائل روز باشگاه استقلال ضمن بيان مطلب فوق گفت: در فوتبال حرفه‌اي هر مربي نظر خود را دارد و خيلي از بازيکنان بزرگ فوتبال به دو دليل نمي‌توانند با يک مربي کار کنند يا به خاطر مسائل فني و يا به دليل همراه نبودن نظرات و افکار بازيکن با سرمربي تيم. متاسفانه ورزش فوتبال بي‌رحم است و خيلي از بازيکنان بزرگ استقلال که حتي تا 36 سالگي نيز بازي نکرده‌اند مجبور به خداحافظي از فوتبال شدند .

 بنگر:چراکميته انضباطي باسپاهانيهابرخوردنکرد

مدافع تيم فوتبال پرسپوليس گفت: نمي‌دانم چرا کميته انضباطي فدراسيون فوتبال فقط تماشاگران پرسپوليس را محروم مي‌کند.محسن بنگر پس از پيروزي تيم فوتبال پرسپوليس برابر آلومينيوم هرمزگان که در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي برگزار شد با بيان اين که نمي‌خواهد در مورد مسائل فني اين ديدار صحبت کند خاطرنشان کرد: سئوال من از حسن‌زاده، رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال این است که فقط پرسپوليس را محروم مي‌کند.وي افزود: در بازي با سپاهان تماشاگران اين تيم 90 دقيقه به من فحاشي کردند و بدترين توهين‌ها را انجام دادند اما کسي با آن ها برخورد نمي‌کند. نمي‌دانم چرا فقط زورشان به تماشاگران پرسپوليس مي‌رسد و آن ها را از حضور در ورزشگاه محروم مي‌کنند.

  بينهايت ازخداحافظي مجيدي خوشحال شدم

حسن روشن در خصوص خداحافظي فرهاد مجيدي از دنياي فوتبال گفت: از شنيدن خبر خداحافظي فرهاد مجيدي از فوتبال بي‌نهايت خوشحال شدم و مطمئن باشيد تمام تلاش خود را مي‌کنم تا اولين کسي باشم که به وي در اين خصوص تبريک مي‌گويد.وي درهمين خصوص افزود: به نظر من در حال حاضر شرايط فوتبال و ليگ ايران آنقدر بد شده که مجيدي با اين تصميم بهترين کار ممکن را انجام داد و اگر به استقلال باز مي‌گشت سابقه خوب و محبوبيت خود را در بين هواداران از دست مي‌داد، اتفاقي که در حال حاضر براي برخي ديگر از بزرگان فوتبال ايران در حال رخ دادن است.شک نکنيد اگر مجيدي به استقلال برمي‌گشت آقايان او را خراب مي‌کردند.

 ژوزه از رويانيان درخواست مرخصي کرد

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس براي ايام تعطيلات ليگ برتر از مدير عامل باشگاه درخواست مرخصي کرد.تيم ملي کشورمان در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 بايد در يک ديدار حساس در روز 25مهر رو در روي کره جنوبي قرار بگيرد، از همين رو احتمالا 2 هفته اي ليگ برتر تعطيل خواهد شد.به دليل تعطيلي مسابقات باشگاهي کشور، مانوئل ژوزه، سرمربي پرتغالي پرسپوليس در جلسه‌اي با رويانيان خواستار مرخصي 4 روزه براي سفر به پرتغال شد.رويانيان با اين مرخصي موافقت کرد و ژوزه در تعطيلات ليگ برتر به خاطر تيم ملي چند روزي عازم کشورش خواهد شد و سپس به ايران باز مي‌گردد.

 فريدون زندي از استقلال جدا شد

سرپرست تيم استقلال از جدايي قطعي فريدون زندي از جمع آبي پوشان خبر داد.ميرشاد ماجدي با اشاره به اين که زندي از آغاز فصل مورد توجه باشگاه هاي قطري قرار داشت عنوان کرد: زندي پس از بازي مقابل صنعت نفت و بعد از توافق با مسولان باشگاه  قطر شد و به عضويت يکي از باشگاه هاي اين کشور درآمد.وي درپاسخ به اين پرسش که آيا قرار است بازيکني جايگزين زندي شود، گفت:فعلا تا نيم فصل استقلال با همين بازيکنان به کارش ادامه خواهد داد و پس از آن با نظر کادر فني اقدامات لازم را انجام مي دهيم

  ديدار سايپا - پرسپوليس در ورزشگاه تختي

سرپرست کميته مسابقات فدراسيون فوتبال از تصميم قطعي سازمان ليگ مبني بر برگزاري ديدار تيم هاي فوتبال سايپا و پرسپوليس در ورزشگاه تختي خبر داد.غلامرضا بهروان در خصوص زمان و مکان برگزاري ديدار تيم‌هاي فوتبال سايپا و پرسپوليس از هفته يازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر و همچنين زمان برگزاري مجمع سازمان ليگ ضمن بيان مطلب فوق گفت: به دليل ميزباني تيم استقلال در بازي روز دوشنبه با تيم صباي قم در ورزشگاه آزادي در هفته يازدهم رقابت هاي ليگ برتر و مخالفت مسئولان ورزشگاه آزادي براي برگزاري ديدار تيم هاي سايپا و پرسپوليس در کمتر از 24 ساعت در اين ورزشگاه، اين بازي در ورزشگاه تختي تهران برگزار خواهد شد.

 ميثاقيان:تيمهابراي يک امتيازخودشان راميکشند

سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم هرمزگان معتقد است تا پايان فصل سرمربي اين تيم مي‌ماند و موفق هم خواهد شد، اما مي‌گويد شرايط ليگ امسال بسيار دشوار شده و تيم‌ها براي به دست آوردن يک امتياز خودشان را مي‌کشند. اکبر ميثاقيان  درباره بازي تيمش برابر پرسپوليس که با باخت يک بر صفر همراه بود، بيان کرد: ما بازي را خوب شروع کرديم، اما حواشي بازي قبلي پرسپوليس برابر سپاهان و نبود تماشاگران، کار را براي تيم جوان و کم تجربه ما سخت‌تر کرده بود، از طرفي پرسپوليس هم مي‌خواست در هر شرايطي بازي را ببرد. چون اگر مي‌باخت کار برايش بسيار سخت مي‌شد.وي ادامه داد: به هر حال پرسپوليس هميشه پرسپوليس است و اين تيم به هيچ وجه قابل مقايسه با آلومينيوم نيست. ما تا قبل از اين بازي بهترين بازي‌هاي‌مان را به لحاظ فوتبالي ارائه کرده بوديم، اما نمي‌توانستيم گل بزنيم که شايد مهاجمانمان دقت لازم را نداشتند اما در اين بازي هر تيمي که مي‌آيد بايد بهترين بازي‌اش را به نمايش بگذارد.سرمربي آلومينيوم همچنين با اشاره به اين که بعد از دريافت گل تيمش افت فاحشي داشت، اضافه کرد: مهدوي‌کيا با 10 سال تجربه بازي در بوندسليگا به پرسپوليس آمده و شايد اگر بازيکن ديگري بود نمي‌توانست آن ضربه ايستگاهي را تبديل به گل کند و چنين زاويه‌اي را ببيند. تيم ما هم با توجه به اين که بي تجربه است بعد از اين گل احساسی بازي کرد و چند ضد حمله بد هم خورديم.ميثاقيان همچنين درباره از بحران خارج شدن پرسپوليس با شکست دادن آلومينيم، مطرح کرد: پرسپوليس از اين به بعد بايد خودش را نشان دهد. اين طور نيست که با دو برد از بحران خارج شوند. در اين ليگ هيچ تيمي به تيم ديگر امتياز نمي‌دهد، هيچ تيمي رحم نمي‌کند و بزن بزن به وجود آمده است، شرايط بالا و پايين جدول کار را بسيار دشوار کرده و شايد بازي‌ها به لحاظ فني جذاب نباشد، اما جذابيت امتيازي بسيار زياد است. در چنين وضعيتي تيم‌ها براي به دست آوردن يک امتياز خودشان را مي‌کشند و وضعيت بسيار بدي شده است.ميثاقيان همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا تا پايان فصل در آلومينيوم ماندني است يا نه؟ تاکيد کرد: چرا نمي‌مانم؟ من تا آخر فصل در آلومينيوم خواهم ماند و توکلم به خداست. شک نکنيد که هستم و موفق هم مي‌شوم. باشگاه هم از من حمايت مي‌کند و از وضعيت مطلع است. به هر حال من اين تيم را به ليگ برتر آورده‌ام و الان هم همه با هم کار مي‌‌کنيم و مشکلي نيست.

  اسامی داوران قضاوت کننده در هفته یازدهم

آلومینیوم هرمزگان- مقاومت شهید سپاسی

سید حسن زرگر-سعید زارع-حمید سبحانی-محمد حسین اسدی-ناظر: فریدون اصفهانیان

استقلال- صبای قم

سید احمد صالحی-بابک داوری-حمید غمزه-موعود بنیادی فر-ناظر: سعید بطائی

 نفت تهران- تراکتورسازی

تورج حق وردی-حسن کامرانی فر-مجید ویشگاهی-حسن اکرمی-ناظر: محمدرضا فلاح

مس- ملوان

رضا کرمانشاهی-حسین طالقانی-حمید کنعانی-حمید حاج ملک-ناظر: نوید مظفری

فولاد خوزستان- نفت آبادان

محسن قهرمانی-محسن فریمانی-محمدرضا کناری-البرزحاجی پور-ناظر: زاهد بحرینی

داماش- ذوب آهن

بابک وسیله بر-تورج عیوض محمدی-رحیم شاهین-رضا عادل-ناظر: مسعود مرادی

 سایپا- پرسپولیس

محمدرضا فغانی-علیرضا کهوری-سعید علی نژادیان-محمد کمانی-ناظر:عبداله با عزم

راه آهن- پیکان

اشکان خورشیدی-محمدرضا امینی-علیرضا ایلدروم-رسول رهبرفام-ناظر: محمد پیروز رام

دیدگاه ها (0)
img