12

مهر

1403


اجتماعی

25 مهر 1391 09:41 0 کامنت

  صبح ساحل، اجتماعی _  فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: جمع آوری تبعه بیگانه غیرمجاز از سطح شهر یكی از مهم ترین دغدغه های آزار دهنده مردم ومسئولان است كه باید به شدت با این مسئله برخورد شود.

احمد مرادی افزود: حضور تبعه خارجی، تبعات بسیار بدی همچون وقوع قتل، تجاوز و همچنین اخلال در روند كار و اشتغال را برای ما به همراه دارد و این پدیده برای استان و كشورمان ناخوشایند است. وی اظهار داشت: استان هرمزگان برای تبعه خارجی غیرمجاز بویژه افغانی ها كه مشكلات زیادی را برای این منطقه متحمل شده اند، ممنوع اعلام شده وهیچ تبعه غیرمجازی حق حضور دراین استان را ندارد. نماینده عالی دولت درشهرستان بندرعباس تصریح كرد: وظیفه جمع آوری تبعه غیرمجاز بر عهده نیروی انتظامی است و با توجه به ممنوعیت حضور تبعه غیرمجاز درهرمزگان این دستگاه امنیتی باید جدیت كار خود در جمع آوری آن ها افزایش دهد. وی همچنین تاكید كرد: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم را از تبعات ناگوار حضور تبعه خارجی غیرمجاز آگاه كنیم و در این راستا باید از شیوه های مختلف تبلیغات و همچنین اطلاع رسانی از طریق رسانه ها استفاده كرد. مرادی در ادامه اظهارداشت: واحدهای صنفی حق استفاده از تبعه غیرمجاز به عنوان نیروی كار را ندارند و درصورت استفاده باید آن واحد صنفی پلمپ شده و حتی پروانه كسب آن نیز باطل شود. مدیركل اموراتباع ومهاجرین خارجی درهرمزگان نیز گفت: میزان جمع آوری تبعه غیرمجاز دراستان از زمان آغاز اجرای طرح در تیرماه سال گذشته تا كنون روند صعودی داشته و بیشترین آمار مربوط به شهرستان بندرعباس است.

 احمد پویافر با اشاره به فراهم بودن تمامی امكانات در راستای جمع آوری تبعه غیرمجاز درهرمزگان، اظهارداشت: هم اكنون اعتبارات و امكانات مناسبی برای جمع آوری این قشر درنظر گرفته شده و تنها دستگاه های مربوط باید با این مسئله حساس تر برخورد كنند تا این مشكل به طور كامل رفع شود.

 

دیدگاه ها (0)
img