مدیر کل زندان های هرمزگان خبر داد:

مواد مخدر، جرم 48درصد زندانیان استان



صبح ساحل، حوادث _  "آرش سرش را میان دو دستانش پنهان کرده،در گوشه ای از بازداشتگاه چمباتمه زده و با حالت افسرده، پشیمان به سرنوشتی که خودش ساخته  فرو رفته است که ناگهان با صدای سرباز به خود می آید... وی در حالی که بر دستانش دستبند آهنی قرارگرفته با قدم های سنگین راهرو های دادگاه را می پیماید تا آنکه نزد قاضی پرونده اش قرار می گیرد. این جوان 20 ساله  تا پرونده روی آن نوشته "جرم: توزیع و فروش مواد مخدر"جلوی میز قاضی می بیند ناگهان  به گذشته پرتاب می شود ...

 هوا رو به تاریکی می رفت دست و دلش می لرزید نیم نگاهی به عقربه های ساعت و نگاهی به سر کوچه  انداخت می دانست که این کار عاقبت خوبی ندارد اما اگر از امر پدر سرپیچی کند کتک مفصلی می خورد.  به ناچار می بایست موادمخدر را به دستان مشتری برساند. پسر جوانی در پس تاریکی کوچه ظاهر شد و به سرعت پس از دادن مقداری پول، بسته ای را  گرفت در یک چشم بهم زدنی  ناپدید شد... از آن روز یک سال می گذشت آرش دست راست پدر شده و علاوه بر فروشندگی، خود قربانی  مواد مخدر بود انواع آن را امتحان می کرد  تا آنکه پدرش بر اثر مصرف بیش از اندازه موادمخدر جان سپرد و خود نان آور مادر پیر و خواهر و برادرانش شده بود هر چند مادر با التماس از او می خواست کارگری کند و  نان حلال سر سفره آنها بگذارد، موجب بدبختی جوانان نشود و از سرنوشت  پدرش درس بگیرد که تا زنده بود بیشتر عمرش را در پشت میله های زندان به سر می برد... اما این جوان گوشش از این حرفها پر بود و چیزی نمی شنید  تا آنکه مدتی بعد  هنگام فروش مواد مخدر دستش رو شد و ماموران او را دستگیر کردند..."

بیشترین جرائم زندانیان در هرمزگان مرتبط با مواد مخدر

مدیر کل زندانهای هرمزگان گفت:جرم حدود 48درصد از زندانیان استان مرتبط با مواد مخدر است. اکبر سلیمانی با اشاره به اینکه آمار جرائم مواد مخدر در کشور چالشی جدی است افزود:دشمن با ورود مواد مخدر به کشور،نابودی جوانان را نشانه رفته است وباید با حرکتی منسجم وهماهنگ واستفاده از همه ظرفیتها از ورود این مواد افیونی به کشور جلوگیری کرد. وی اظهار داشت: ورود وتوزیع این مواد خانمانسوز یکی از شیوه های جنگ فرهنگی وترفند دشمن است که امنیت ملی را به مخاطره می اندازد.  مدیر کل زندانهای هرمزگان تصریح کرد:باید با ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه،آموزش وفرهنگ سازی مناسب،کشور را از این ترفند بین المللی بیمه کرد

. 24درصد از زندانیان استان غیر بومی هستند

زندان تنها محلی برای نگهداری مخلان امنیت وآسایش مردم است.

مدیر کل زندانهای هرمزگان این مطلب را بیان کرد و معتقد است که اصلاح قانون حبس برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک ضرورت است که باید به زودی انجام شود.سلیمانی به کمبود فضای فیزیکی در زندانهای استان هم اشاره کرد وگفت:هرچند که اقدامات مناسبی برای زیرساختها در استان انجام شده اما سرانه نگهداری زندانیان کمتر از استانداردهای کشوری است. وی افزود:حدود 24درصد از زندانیان استان غیر بومی هستند که با انتقال این افراد به زندانهای محل سکونت خانواده آنان، تاحدی مشکلات کمبود فضای فیزیکی برطرف می شود.مدیر کل زندانهای هرمزگان تصریح کرد:با افزایش جمعیت کیفری وکمبود فضای فیزیکی زندانها ، اصلاح وتربیت زندانیان با مشکل مواجه می شود.

متلاشی شدن 98 باند سوداگران مرگ

ماموران انتظامی استان تا پایان 7 ماه اول امسال،52 تن  و482 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف کردند، همچنین بیشترین کشفیات مربوط به تریاک بوده  با  45 تن و 672 کیلوگرم از این مواد را به خود اختصاص داده و کشفیات حشیش با 52تن و 907 کیلوگرم، هرویین با 824کیلو و 790 گرم بوده  است.  به گفته سرهنگ سید احمد خدایی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ، در این مدت 121 باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی و 2 هزارو 739 نفر از عوامل و عناصر تهیه و توزیع و حمل مواد مخدر  دستگیر و28 قبضه سلاح کشف شد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان از تشديد اجراي طرح مبارزه و برخورد با خرده فروشان و توزيع كنندگان مواد مخدر در استان خبر داد.  سرهنگ خدايي اظهار داشت : در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و در اجراي طرح هاي پاكسازي نقاط و محلات آلوده و جرم خيز، مآموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با همكاري يگان ويژه استان و يگان امداد شهرستان بندرعباس طرح پاكسازي را در يكي از محلات بندرعباس اجرا كردند.وي افزود: در اجراي اين طرح در بازرسي از منازل تعدادي از توزيع كنندگان و خرده فروشان مواد مخدر، 8 نفر از عوامل و عناصر تهيه و توزيع مواد مخدر دستگير و در اين رابطه 1375 گرم هروئين، 43 گرم كراك، 32 گرم شيشه، 89 گرم ترياك، مقداري مشروبات الكلي دست ساز و مبلغ يك ميليون و235هزار تومان وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر كشف كردند.سرهنگ خدایی  از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهيه و توزيع و فروش مواد مخدر و مشروبات الكلي در محلات، در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110، اطلاع تا نسبت به شناسايي جرم و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام گردد.

کشف قریب به یک تن موادمخدر در شهرستان میناب

 یگان های اجرایی و عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان میناب درهفته گذشته قریب به یک تن موادمخدر کشف و ضبط کردند. سرهنگ ابوالقاسم عرب زاده فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: اکیپ های عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر، ایست و بازرسی شهید چغازردی و پاسگاههای سندرک،درپهن و گوربند این فرماندهی با تلاش در هفته گذشته قریب به یک تن موادمخدر از نوع تریاک و حشیش کشف  کردند.وی با بیان اینکه این مقدار مواد مکشوفه شامل525 کیلو 700 گرم تریاک،418 کیلو و236 گرم حشیش می باشد افزود: در این رابطه تعداد 2 نفر از سوداگران دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.عرب زاده خاطرنشان کرد: قاچاقچیان با استفاده از 2 دستگاه خودرو پژو405 و 2 دستگاه خودروی مزدا قصد حمل و جابجایی مواد  داشتند که با هوشیاری پلیس شناسایی و دستگیر و در قاچاق موادمخدر ناکام شدند.مسئول انتظامی شهرستان میناب تصریح کرد: خودروهای توقیفی به همراه موادمخدر مکشوفه به پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان انتقال و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها