معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

چهار دستگاه آمبولانس در سیریک، خدمات رسانی می کند



 صبح ساحل، حوادث _ ساعت چهار و سی دقیقه بامداد بیست و نهم مردادماه سال جاری چهار جوان در ساحل گروک سیریک بر اثر یک تصادف دچار آسیبهای شدیدی شدند.

 آمبولانس اورژانس 115  آژیرکشان سریعا به محل حادثه رسید و پس از درمان اولیه و به دلیل نبود آمبولانس دیگر،  سه نفر از مصدومان  تنها با یک تکنسین در این خودرو  قرار گرفتند و  مصدوم دیگر نیز که وضعیت بدی داشت توسط شاهدان با ماشین شخصی به درمانگاه سیریک انتقال داده شد.  به دلیل کمبود امکانات در این درمانگاه، مصدومان با همان شرایط  به بیمارستان میناب منتقل شدند. همراهان مصدومان در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشتند که در نقاط مختلفی خودرو می ایستاد تا هر دو تکنسین( راننده و  تکنسین) با هم به مداوای مصدومان بپردازند.  در حالی که آمبولانس 115 در حال رساندن مصدومان تصادف نخست بود حادثه ای دیگر درشش کیلومتری جنوب شهرستان رخ داد که به دلیل عدم حضور آمبولانس، توسط مردم به درمانگاه سیریک انتقال داده شد اما برای مداوای بیشتر باید به میناب منتقل می شد که عدم آمبولانس این انتقال را با یک ساعت تاخیر همراه کرد.

به گزارش مهرداد احمدی خبرنگار ما در سیریک، علاوه بر این حوادث و اتفاقات در خصوص نبود نیرو و آمبولانس حادثه های دیگری در گذشته رخ داده بود در شهرستان سیریک چهار دستگاه آمبولانس داریم که فقط دو دستگاه در 115 کوهستک و مرکز شهرستان استفاده می شوند و درمانگاه ها و بیمارستانها فاقد آمبولانس هستند این در حالیست که وظیفه 115 اعزام مصدومان از محل حادثه تا اولین درمانگاه یا بیمارستان است.

شهرستان چهل هزار نفری سیریک که بیش از چهار سال از گذشت ارتقاع آن می گذرد همچنان از امکانات اولیه محروم می باشد یکی از این امکانات مبحث بهداشت و درمان است مبحثی که با بیشتر مردم سروکار دارد و مردم سیریک همچنان با او دست و پنجه نرم می کنند در شماره های متعدد روزنامه صبح ساحل به برخی از این مشکلات پرداختیم و همگی شاید تصادف دانشجوی سیریکی را فرآموش نکرده باشند دانشجویی که به دلیل تاخیر در حضور آمبولانس به کما رفت.

هیچگونه کمبود آمبولانس در سیریک نداریم

در این رابطه با دکتر مجتبی خادمی معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی هرمزگان ارتباط تلفنی برقرار نمودیم و از وی خواستیم در این مورد توضیح دهند که دکتر خادمی با رد کمبود آمبولانس در سیریک گفت:  "دوآمبولانس در بیمارستان و دو آمبولانس در اورژانس جاده ای مستقر است و به اهالی منطقه خدمات رسانی می کند". وی کمبود راننده آمبولانس را یکی از مشکلات سرراه  این خدمات رسانی  دانست و افزود:" کمبود نیرو را به مرکز اطلاع دادیم ولی عنوان نمودند که فعلا جذب نیرو امکان پذیر نمی باشد". دکترخادمی با اشاره به اینکه آمبولانس 115 براساس قانون، برای انتقال بیماران بین بیمارستانی نیست باید آمبولانس بیمارستانی باشد اظهار داشت :"معتقدیم مسیر میناب - سیریک نیاز به پایگاه اورژانس دارد که مجوز 4پایگاه صادر شده است و مقرر گردید تا پایان نیمه اول سال آینده دوپایگاه دیگردر قبل از سیریک و2پایگاه در بعد از سیریک احداث و راه اندازی شود". وی ادامه داد: در  25کیلومترهر جاده باید پایگاه اورژانس باشد ولی در سمت جاده شرق جاسک استاندارد رعایت نشده است و پایگاه اورژانس در میناب کم است . 

 آمبولانس درمانگاه  گروگ و سیریک مستقر می شود

 دکتر علیزاده رییس مرکز شبکه بهداشت شهرستان سیریک  نیز گفت: "در آینده نزدیک آمبولانس درمانگاه شهر گروگ و سیریک مستقر خواهند شد و نیروهای مربوطه نیز به زودی جذب خواهند شد".وی ادامه داد : "شهرستان سیریک یک شهرستان نو بنیاد است و از مسائل زیادی مردم دست و پنجه نرم می کنند و برای جذب نیروهای متخصص نیز دچار مشکلات فرآوانی هستیم که از مهمترین آن نبود مسکن است که با این مسائل کسی به سیریک نمی آید و باید با کارگروهی این مشکلات حل شود". دکتر علیزاده خاطرنشان کرد :" تا پایان سال در شبکه بهداشت سیریک تحولات چشمگیری رخ خواهد داد".

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها