13

مهر

1403


اجتماعی

28 دی 1396 07:36 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - حسین نارنجی نسب: سی ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار بحث وبررسی در خصوص عوارض ارزش افزوده با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان و شهردار بندرعباس برگزار شد.

همکاری دو جانبه شورای شهر و اداره کل امور مالیاتی سبب انتفاع بیشتر مردم می شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی توسعه و پیشرفت شهر را به دنبال دارد و سبب انتفاع بیشتر مردم می شود.

« اسلام باوقار» بیان کرد: باید اذعان کنیم که تخصیص اعتبارات در دوره مدیریت جناب مریدی مدیرکل امور مالیاتی بهتر شده است و دربحث مالیات وارزش افزوده خدمات بهتری به شهر بندرعباس و سایر شهرهای استان ارائه شده است.

وی گفت: چگونگی هزینه شدن مالیاتها و عوارض دریافتی و شفاف سازی درست و به موقع باعث می شود که مردم راحتتر مالیات وعوارض پرداخت کنند و شاهد توسعه و رونق آبادانی در شهر باشیم.

رئیس شورای شهر در ادامه خطاب به مدیر کل امور مالیاتی که درسخنان خود پروژه ارمغان مالیاتی از سوی این اداره کل به شهرداری را وعده دادند خاطر نشان کرد: پروژه ارمغان مالیاتی که وعده اش از سوی مدیر کل داده شده از تخصیص شهرداری بندرعباس جدا باشد و کمک به شهرداریها کمک به مردم است.

وی گفت: همه ی ما نماینده و خدمتگزار مردم هستیم و امیدواریم با عملکرد مثبت خود در پایان خدمت مان شرمنده مردم نباشیم.

تلاش‌های مدیرکل امور مالیاتی استان در پرداخت سهم شهرداری‌ها قابل تقدیر است

شهردار بندرعباس ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه مثبت مدیرکل امور مالیاتی استان در پرداخت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: دیدگاه مدیریت عالی استان نسبت به این مسئله شفاف و به نفع مردم است اما تلاش‌های مدیرکل امور مالیاتی در دریافت بدهی‌های معوق حوزه مالیات و پرداخت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل قابل تقدیر است.

«عباس امینی‌زاده» در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان کشتی سانچی، اظهار کرد: درآمدهای شهرداری بندرعباس از محل پنج بخش اصلی شامل درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت‌های عمومی، درآمدهای غیرنقدی، کمیسیون‌های ماده 100 و ماده 77 و همچنین پروانه ساختمانی تامین می‌شود.

وی با اشاره به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان مبنی بر پرداخت مبلغی بالغ بر 140 میلیارد تومان به شهرداری بندرعباس از محل مالیات بر ارزش افزوده، افزود: بودجه سال جاری شهرداری بندرعباس 460 میلیارد تومان است که با پرداخت این مبلغ از سوی اداره کل امور مالیاتی استان، حدود یک سوم کل بودجه شهرداری تامین می‌شود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: با این وجود، برنامه‌ریزی بسیار خوبی در راستای تامین بودجه مورد نیاز شهرداری از محل سایر کدهای درآمدی صورت گرفته و در راستای تقویت این محل‌های تامین درآمد، اقدامات قابل توجهی صورت می‌گیرد.

امینی‌زاده ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه مثبت مدیرکل امور مالیاتی استان در پرداخت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: دیدگاه مدیریت عالی استان نسبت به این مسئله شفاف و به نفع مردم است اما تلاش‌های مدیرکل امور مالیاتی در دریافت بدهی‌های معوق حوزه مالیات و پرداخت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل قابل تقدیر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هر اندازه درآمد‌های شهرداری افزایش یابد، میزان خدمات و انجام پروژه‌های عمرانی نیز افزایش می‌یابد که نتیجه آن رضایتمندی شهروندان است.»پرویز سالاری» عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: افزایش تخصیص اعتبار به شهرداری ها باعث رونق بخشیدن به توسعه و آبادانی شهر می شود.

وی بیان کرد: شورای شهر و شهرداری با تعامل و همکاری با اداره کل امور مالیاتی به دنبال ارتقاء خدمات رسانی در محلات شهر بندرعباس می باشد و انتظاراست که امور مالیاتی در این زمینه یاری گر شهرداری باشد.

وی گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش عوارض ارزش افزوده نسبت به سالهای قبل دریافت عوارض از نفت فلات قاره می باشد و همچنین در سالهای گذشته عوارض ارزش افزوده جزیره کیش مستقیماً به حساب مرکز واریز می شد که امسال جزء درآمد استان محسوب می شود.

دریافت هر گونه عوارض از صنایع غرب هرمزگان نیازمند اصلاح قانونی است

آبتین امیری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس در بحث عوارض ارزش افزوده که با حضور مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان برگزار شد، گفت: هر گونه دریافت عوارض از صنایع غرب بندرعباس نیازمند اصلاح قانون است و با وعده های انتخاباتی و سیاسی یا نطق نمایندگان در مجلس، ریالی از این صنایع به حساب استانی واریز نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بیش از 20 سال است که مردم هرمزگان از خود می پرسند چرا از صنایع غرب بندرعباس عوارض مناسب دریافت نمی شود و حضور این صنایع در غرب بندرعباس، چه تأثیری بر زندگی مردم این خطه دارد و این موضوع همواره به عنوان یک سوژه سیاسی مطرح بوده است و گاهی با این عنوان احساسات مردم هرمزگان بازی می شود، اما تحقق این خواسته چیزی فراتر از رایزنی سیاسی و مدیریتی است و نیازمند اصلاح قانون است.آبتین امیری گفت: مسئولان و نمایندگان استان بجای اعتراض به اینکه چرا صنایع غرب بندرعباس عوارض پرداخت نمی کنند، می توانند با همکاری نمایندگان سایراستانهای مشابه به سمت اصلاح قوانین بروند تا قانون اجازه پرداخت عوارض را به این صنایع به حساب استان هرمزگان بدهد.عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: متأسفانه بسیاری از شعارها در جامعه ما مصرف سیاسی دارد و فاقد پشتوانه حقوقی است. صنایع غرب هرمزگان به جهت بهره مندی از امتیازات منطقه ویژه اقتصادی، مثل سایر صنایع در سراسر کشور که درمناطق ویژه اقتصادی مستقر هستند از پرداخت عوارض معاف هستند و این چیزی نیست که با آروز کردن یا شعار دادن حل شود.

آبتین امیری گفت: بجای طرح مشکلات در فضای عمومی وایجاد سوالات بدون جواب در ذهن مردم به دنبال حل مشکلات باشیم. الان قانون دریافت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بصورت آزمایشی در کشور اجرا می شود و جهت بررسی در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد و این فرصت خوبی برای نمایندگان فعلی استان است که با رایزنی و پیگیری این قانون را اصلاح کنند تا صنایع مستقر در مناطق ویژه اقتصادی نیز به پرداخت عوارض مالیاتی بر ارزش افزوده مکلف شوند.عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: همه ما معتقدیم که با توجه به آلاینده بودن این صنایع،  صنایع غرب باید نقش بشری را در توسعه و آبادانی استان ایفاء کنند، ولی این تحقق امر نیازمند مکانیزم حقوقی خاص خود است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: البته در مجلس قبلی اقدامات مثبتی در این خصوص انجام شده است و آن تعیین 3درصد درآمد بر مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها است، و معلوم نیست اگر این قانون تصویب نمی شود درشرایط فعلی شهرداری ها و دهیاری ها دراستان و سراسر کشور چه وضعی داشتند و احتمالاً حالا همه آنها ورشکست شده بودند.

آبتین امیری گفت: تلاش نمایندگان سابق دراین خصوص قابل تقدیر است اما الان نیز یک اقدام فراگیر و ملی نیازاست که بتواند قانون مناسبی رادر بحث مالیات بر ارزش افزوده  که نیازها و انتظارات مناطق محروم را  تأمین کند در مجلس تصویب شود.

تعامل و همکاری اداره امور مالیاتی بادستگاههای اجرایی نقش بسزایی در توسعه شهر دارد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: توسعه متوازن در محلات شهر بندرعباس از طریق تعامل و همکاری اداره کل امور مالیاتی با شهرداری محقق می شود.

«جواد بلارک» بیان کرد: از جناب مریدی مدیر کل امور مالیاتی وضعیت پرداختی امور مالیاتی به شهرداری بهتر شده است هر چند که می طلبد برای برطرف نمودن مشکلات موجود در شهر همکاری تنگاتنگی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برای اینکه پروژه های نیمه تمام شهر بندرعباس زودتر به سرانجام برسد می طلبد اداره کل امور مالیاتی عنایت ویژه ای در پرداخت به شهرداری داشته باشد.بلارک در ادامه گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی بایستی از گمرک شهید رجایی و شرکتهای حق العمل کاری که در این گمرک وجود دارد عوارض ارزش افزوده دریافت شود تا شاهد آبادانی و توسعه شهر باشیم.

شهروندان بندرعباسی در پرداخت مالیات درسطح بسیار خوبی قرار دارند

عضو  شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهروندان بندرعباس در پرداخت مالیات در سطح  خوبی قرار دارند و باید این پرداخت مالیات در شهر و محیط زندگی آنها نمایان شود.« مجید عسکری زاده» بیان کرد: تعامل دو سویه یکی از استراتژی های اساسی شهرداری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بندرعباس است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تعامل امور مالیاتی با شهرداری می تواند به پرداخت مالیات کمک بیشتری کند، شهرداری بعنوان یک نهاد خدمت رسان و اجرایی می تواند کمک شایانی به توسعه و آبادانی شهر نماید البته این موضوع منوط به همکاری و تعامل بیشتر سازمان امور مالیاتی با شهرداری بندرعباس است.عسکری زاده در ادامه بیان کرد: هنوز هم پتانسیل هایی جهت اخذ مالیات وجود دارد که این امر تعامل بیشتر و همکاری هردو ارگان را می طلبد و شهرداری بندرعباس آماده هر گونه همکاری در جهت تسریع و به هنگام نمودن وصول مالیات بر ارزش افزوده است و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

وی گفت: برنامه های شهرداری ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان است و راهکارهایی دراین زمینه ارائه شود.

وی افزود: مهمترین مشکل شهر بندرعباس و انتظارمردم و میهمانان بندرعباس ساحل زیبا و بکر است که دراین زمینه می طلبد سازمان امور مالیاتی اهتمام بیشتری داشته باشد.عسکری زاده اظهار کرد: دلال ها و واسطه ها بیشترین سهم فرار مالیاتی دارند وباید دست این دلالان کوتاه کنید.

وی به موضوع عدم پرداخت مالیات بعضی از فعالان اقتصادی در شهر بندرعباس و همچنین بررسی اختصاصی سهم درصد آلایندگی به استان هرمزگان نیز اشاره کرد.

عسکری زاده در پایان از مدیر کل امور مالیاتی خواست، نحوه توزیع اعتبارات موضوع بند دو قسمت ب مالیات 6 قانون برنامه ششم و سهم شهرداری بندرعباس و چگونگی تسهیم آن نیز مشخص نماید.

تخصیص اعتبار به شهرداری ها افزایش یابد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: افزایش تخصیص اعتبار به شهرداری ها باعث رونق بخشیدن به توسعه و آبادانی شهر می شود.

« پرویز سالاری» خاطر نشان کرد: نحوه تخصیص بودجه دلیل افزایش  عوارض ارزش افزوده در سالجاری نسبت به سال های گذشته می باشد.وی گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش عوارض ارزش افزوده نسبت به سالهای قبل دریافت عوارض از نفت  فلات قاره می باشد و همچنین در سالهای گذشته عوارض ارزش افزوده جزیره کیش مستقیماً به حساب مرکز واریز می شد که امسال جزء درآمد استان محسوب می شود.سالاری بیان کرد: شورای شهر و شهرداری با تعامل و همکاری با اداره کل امور مالیاتی به دنبال ارتقاء خدمات رسانی در محلات شهر بندرعباس می باشد و انتظاراست که امور مالیاتی در این زمینه یاری گر شهرداری باشد.

توزیع ۲۲۵میلیارد تومان بین شهرداری‌ها و دهیاری‌هامدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: در نه ماه امسال ۲۲۵میلیارد تومان بین شهرداری‌ها ودهیاری‌ها پرداخت شده است.

شاکر رضا مریدی با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهارکرد: از روزی که آمدم، خودم را هرمزگانی خواندم و عملکرد یک ساله‌ام نشان می‌دهد که کارنامه قابل قبولی داشته‌ام.

وی افزود: 3درصد عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می‌کنیم و یک درصد سهم سلامت واریز می‌شود که اثراتش را دیده‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان بیان کرد: در نه ماه پارسال ۴۵میلیارد و هشتصد میلیون تومان و در نه ماهه امسال ۹۳میلیارد و نهصد میلیون تومان به شهرداری بندرعباس تخصیص یافت که ۱۰۵درصد رشد  را نشان می‌دهد.

مریدی گفت: به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در نه ماهه پارسال ۱۳۵میلیارد تومان و امسال ۲۲۵میلیارد تومان پرداخت شده است.وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری میزان پرداختی از محل ارزش افزوده به شهرداری بندرعباس به ۱۳۰تا۱۴۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان اذعان داشت: با پیگیری‌های استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس برای نخستین‌بار اولین قسط آلایندگی را از شرکت نفت فلات قاره را اخذ کردیم.مریدی گفت: شرکت‌های فعال در مناطق ویژه و آزاد معاف از مالیات هستند و پرداخت مالیاتی ندارند.

وی تصریح کرد: توزیع عوارض ارزش افزوده از شهرستانی به استانی تغییر یافته است و براساس ماده۳۸قانون ارزش افزوده ۳۰درصد براساس سرانه جمعیت به روستاها و ۷۰درصد به شهرستان‌ها پرداخت می‌شود. 

این مقام مسؤول همچنین اضافه کرد: تاپایان سال نقل وانتقال املاک به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می‌شود.مریدی گفت: اگر پروژه‌ای به‌عنوان ارمغان مالیات در بندرعباس احداث شود، حاضریم اعتبارات موردنیاز راتامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی در اختیارمان قرار گیرد، برای جلوگیری از فرار مالیاتی اقدام می‌کنیم.

دیدگاه ها (0)
img