12

مهر

1403


اقتصادی

04 بهمن 1396 08:01 0 کامنت

  صبح ساحل ، اقتصادی - اعضای كمیسیون عالی راه آهن از محور بندرعباس بافق بازدیدکردند.

محمد پورفخری مدیركل راه آهن هرمزگان هدف از این بازدید را بررسی مسائل سیرو حركت ، ارتقاء ایمنی واستفاده بهینه از ظرفیت های موجود عنوان نمود و خاطر نشان كرد: راه آهن هرمزگان یكی از پرترددترین محورها در شبكه ریلی بوده و با توجه به راه اندازی و بهره برداری سیستم ATC از دی ماه سال جاری در این اداره كل گام بسیار مهمی در خصوص ارتقای ایمنی برداشته شد.

وی افزود : ایستگاههای مهم این اداره كل گارهای انشعاب، مانوری و سیرجان می باشد كه با توجه به وجود ۱۷ خط اعزام وقبول درگار انشعاب این اداره كل واز طرفی اتصال خطوط فرعی متعدداز این ایستگاه بسمت مبادی صنعتی و تجاری از جمله خطوط پالایشگاه ،گوگرد،فولاد هرمزگان ،بندر شهید رجایی و... جزء یكی از مهمترین ایستگاههای كشور نموده است. 

وی ادامه داد: بندر شهید رجایی بزرگترین بندر كانتینری كشور بوده وباتوجه به حمل بار های ترانزیتی از كشورهای آسیای میانه بسمت آبهای گرم خلیج همیشه فارس ونهایتاًبه مقصد كشورهای خاور دور از جمله چین و بالعكس و همچنین بارگیری روزانه بطور متوسط ۶۰۰واگن در خطوط باركو فولاد هرمزگان نقش بسزایی در افزایش ظرفیت حمل بار در خطوط ریلی راه آهن كشور می باشد كه حجم كار ،مانور و قبول و اعزام قطار های باری در این ایستگاهها را بسیار بالا برده است.

وی خاطرنشان كرد : با توجه به قرار گیری خطوط فرعی مس سرچشمه بطول ۵۰كیلومتر از ایستگاه خاتون آباد و همچنین خطوطو ایستگاه معدن گلگهر به طول ۱۲كیلومتر از ایستگاه گل گهر موجب افزایش بارگیری و حمل بار در شبكه سراسری راه آهن كشور شده است.وی خاطر نشان كرد:بازدید كمیسیون عالی راه آهن از محور ها به صورت سالیانه انجام می شود تا مسائل مربوط به سیرو حركت، ارتقاء ایمنی و استفاده از ظرفیت های موجود مورد بررسی و در دستور كار ادارات كل مناطق قرار می گیرد.

اداره كل راه آهن هرمزگان بطول ۶۱۳ كیلومتر خط اصلی و بصورت دوخطه كه با احتساب خطوط فرعی ،صنعتی و تجاری بالغ بر ۱۴۰۰كیلومتر خط ریلی میباشد .این اداره كل دارای ۲۵ ایستگاه از بندر عباس تابافق بوده كه همگی این ایستگاهها تحت پوشش سیستم ATCمی باشند

دیدگاه ها (0)
img