12

مهر

1403


اقتصادی

12 بهمن 1396 07:43 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - طی ده ماهه سال۹۶ بالغ بر ۶۳ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۴۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شده همچنین ۱۱ میلیون و ۹۸ هزارو ۹۵۶ تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.

به گزارش هرمز؛ داریوش باقر جوان،مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان با بیان اینکه در دیماه سال جاری تعداد ۱۱ میلیون و ۹۸ هزارو ۹۵۶ تردد در جاده های استان صورت گرفته است، اظهار کرد: ۳۱ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندرعباس- بندرشهید رجایی با ۲۰۷ هزارو ۵۷۵ وسیله نقلیه ، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است .

وی گفت : متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح جاده های استان معادل ۲۲۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده که بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندرعباس-بندر شهید رجایی با نرخ جریان تردد ۸۹۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

باقرجوان سرعت متوسط تردد در شبکه راههای دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را ۷۳ کیـلومتـر در سـاعت عـنوان کــرد و افــزود : بیشترین ســـرعت متوسط در این مدت ۹۹ کیلومتر درســاعت مربوط به محور سه راهی چارک - بندرلنگه  بوده است.

وی تاکید کرد : کمترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با ۳۲ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور لامرد- سه راهی چهوو بوده است.

مدیر کل راهداری هرمزگان ادامه داد: ۱۱ درصد از وسایل نقلیه در جاده های استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرشهید رجائی-بندرعباس با ۱۸۴ هزارو ۷۰۹ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.وی یادآور شد: در مجموع کل ترددها هشت درصد وسایل نقلیه در جاده های استان سرعت مجاز را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور درگهان-قشم با ۵۹۸ هزارو ۱۰ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالادر بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با به رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در کارنامه عملیاتی مهم ترین و بزرگترین ایران گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه، در مجموع ۶۳ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۴۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال گذشته، رشد مثبت ۱۰ درصدی را شاهد بودیم.وی ادامه داد: طی این مدت، ۴۳ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۱۹۶ تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که ۱۳ درصد افزایش عملیات در این گونه کالاها را شاهد بودیم. علاوه بر این، ۲۰ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۷۵۲ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۲۷ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۳۳ تن با رشد مثبت ۹ درصدی عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به ۷ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۲۳۰ تن کالای غیر نفتی با رشد ۵ درصدی از طریق این بندر وارد و ۸۷ هزار و ۵۷ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی را بالغ بر چهار میلیون و ۳۲ هزار و ۴۴ تن با رشد ۲۵ درصدی اعلام کرد.وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۹۴ تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که در در همسنجی با سال گذشته، افزایش ۷۸ درصدی به ثبت رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی در زون نفتی این منطقه ویژه اقتصادی گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه، شش میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۴۳ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، ۱۱ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۴۶۷ تن کابوتاژ، ۴۷ هزار و ۳۰۳ تن فرآورده نفتی ترانزیت و دو میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۹ تن از اینگونه کالاها، نیز از طریق بزرگترین بندر بازرگانی کشور وارد شد.

عفیفی پور در پایان به تردد سه هزار و ۳۲ فروند انواع شناور طی ۹ ماهه سال ۹۶ به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۵۴۷ فروند از این شناورها، بالای هزار تن و ۴۸۵ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است که در مجموع شاهد افزایش حدود ۵ درصدی در این رابطه بودیم.

دیدگاه ها (0)
img