12

مهر

1403


اقتصادی

14 بهمن 1396 07:27 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - در نخستین  روز از دهه مبارک فجر، با حضور استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم  استان در مجلس شورای اسلامی، شش پروژه آب و فاضلاب شهر بندرعباس با اعتباری حدود 270 میلیارد ریال در شهر بندرعباس به بهره برداری رسید.

استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرك نبوت، گفت: در كنار تامین آب شرب شهرها و روستاها باید ساماندهی فاضلاب شهرها نیز مدیریت شود كه شاید كاری مهمتر از تامین آب شرب است.

فریدون همتی افزود: وجود مشكلات فاضلاب به نوعی تهدید سلامت مردم و محیط  زیست می باشد بنابراین  اهمیت آن كمتر از تامین آب نیست و البته تلاش مدیریت و مجموعه آبفای هرمزگان در رفع این چالش قابل تقدیر است.وی با بیان اینكه؛ خدمت به مردم بسیار لذت بخش است، بر ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم از سوی مدیران دستگاه ها تاكید كرد. 

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از عملكرد مدیران صنعت آب و برق استان گفت: در حوزه آب تلاش شده تا نیاز مردم پاسخ داده شود.مرادی افزود: با توجه به استمرار خشكسالی بیست ساله، مدیریت منابع آبی كار بسیار سختی بوده كه خوشبختانه مدیران ما در حوزه آب به خوبی این وظیفه را انجام داده اند و جای تقدیر دارد.وی بهره برداری از پروژه های دهه فجر را به نوعی عذرخواهی از مردم بابت كاستی ها بیان كرد و گفت: با توجه به مشكلات صنعت آب و برق تلاش می كنیم در بودجه 97، اعتباراتی برای رفع این چالش ها به تصویب برسد. 

قیمت تمام شده پروژه‌های فاضلاب در هرمزگان بالاست

مدیرعامل آبفای استان نیز در این آیین ، با اشاره به مشكلات اجرای طرح های فاضلاب در استان گفت: قیمت تمام شده پروژه‌های فاضلاب در هرمزگان نسبت به استان‌های دیگر بسیار بالا است.

امین قصمی افزود : در دهه فجر امسال  18 پروژه  آب و فاضلاب با اعتبار 387 هزار و 400 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.قصمی در خصوص جزییات پروژه ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرك نبوت اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 36 هزار و 400 میلیون ریال و با هدف جمع آوری و انتقال فاضلاب مناطق شهرك نبوت، بخشی از شهرك توحید ، دانشگاه علوم پزشكی استان و كرانه شمال شرقی شهر بندرعباس به تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس اجرا شده است.

وی افزود: یا توجه به اختلاف ارتفاع منطقه با تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، فاضلاب این مناطق به صورت ثقلی جمع می شد كه با اجرای این پروژه، فاضلاب جمع آوری شده با خط انتقالی به طول 1000 متر به تصفیه خانه شهر بندرعباس هدایت می شود.

به گفته قصمی، جمعیت فعلی تحت پوشش این پروژه 12 هزار نفر است و در سال افق طرح (سال 1420)، حدود 29 هزار نفر خواهد بود. همچنین با اجرای این پروژه تاكنون یك هزار 580 انشعاب فاضلاب شهرك نبوت وصل شده است.

این مقام مسئول گفت: یكی از مطالبات اصلی مردم این منطقه رفع مشكل فاضلاب بود كه با پیگیری و همكاری مسئولان استان و تلاش مجموعه آبفا به سرانجام رسید و این منطقه پس از این مشكل فاضلاب نخواهد داشت.وی در پایان از آمادگی آبفای هرمزگان برای اجرای پروژه فاضلاب محله چاهستانی ها به طول شش كیلومتر خبر داد و گفت: آبفا این آمادگی را دارد كه با ایجاد اولین معبر از سوی شهرداری و راه و شهرسازی، عملیات اجرایی پروژه فاضلاب را در این محله شروع نماید.

دیدگاه ها (0)
img