14

مهر

1403


سیاسی

18 بهمن 1396 08:17 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - وزیرکشوربعدازظهر دیروز برای بهره برداری از چندطرح وبررسی مشکلات جزایر استان هرمزگان به بندرعباس سفرکرد.

به گزارش صبح ساحل عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد ازظهر دیروز در بدو ورود به بندرعباس با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهارداشت: امروز توفیق پیدا شده در خدمت مردم خون گرم استان هرمزگان باشیم، انجام این سفر از ماه ها قبل برنامه ریزی شده بود و در این ارتباط جلسات زیادی با حضور دستگاه های مختلف در تهران برگزار شد و آقای رئیس جمهور بر انجام این سفر تاکید داشتند و بنده نیز در جریان این سفر در خدمت مسئولان دستگاه های مختلف ملی و استانی خواهم بود.

وی تصریح کرد: در جریان این سفر نیز بازدیدی از جزایر استان هرمزگان خواهیم داشت تا تصمیماتی که در حوزه های مختلف لازم است گرفته شود اتخاذ کنیم، انشالله این سفر موجب خیر و برکت برای مردم باشد و بتوانیم گامی در جهت رفع مشکلات مردم اين منطقه برداریم.وزیرکشور هدف از این سفر را بررسی بهتر شرایط و اوضاع استان هرمزگان برای برنامه ریزی دقیق‌تر و توسعه هرمزگان به دستور رئیس جمهور اعلام کرد. 

بهره برداری از دستگاه ایکس ری کامیونی

در گمرک شهید رجایی

بهره برداری از دستگاه ایکس ری کامیونی عصردیروز با حضور وزیر کشور درگمرک شهید رجایی بندرعباس به بهره برداری رسید. ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: این دستگاه پیشرفته‌ترین دستگاه تصویر برداری الکترونیکی با دقت و سرعت بالا است که قابلیت اسکن روزانه نزدیک به هزار و ۵۰۰ کانتینر را دارد.علیرضا دشتانی افزود: دستگاه ایکس ری کامیونی پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشگیری از پدیده قاچاق کالا با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.وی گفت: این دستگاه همچنین می‌تواند از محموله کامیون یا وسیله نقلیه درحال حرکت با سرعت  15  تا 40 کیلومتر تصویر برداری کند.ناظر گمرکات استان هرمزگان افزود: این دستگاه با اتصال به دستگاه‌های ایکس ری گمرک کشور اطلاعات را بر روی سامانه جامع گمرک کشور قرار می‌دهد.روزانه نزدیک به ۲ هزار کانتینر وارد گمرک شهید رجایی بندرعباس می‌شود.

عبور كالای قاچاق از مبادی رسمی كنترل می‌شود

وزیر کشور با اشاره به اینکه عبور كالای قاچاق از مبادی رسمی با تقویت سیستم ایكس‌ری كنترل می‌شود، گفت: بیش از ٧٠درصد كوله‌بران تحت نظارت دقیق قرار گرفتند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه بهره برداری از دستگاه ایکس ری کامیونی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر، عبور این کالاها و مواد مخدر از مبادی رسمی است.وی در ادامه افزود: تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا با روش‌های فیزیکی و همچنین روش‌های جدید در ایکس‌ری کنترل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از ایکس‌ری‌های پیشرفته نسل چهار در گمرک شهیدرجایی به بهره‌برداری رسید، این ایکس‌ری قادر است روزانه یک هزار و دویست کانتینر را چک کند.رحمانی‌فضلی بیان داشت: روش چک کردن این ایکس‌ری سه مرحله‌ای بوده که به خوبی می‌تواند منطبق با بارنامه تشخیص دقیق دهد.

وی گفت: امید است با تقویت سیستم ایکس‌ری کشور بتوانیم عبور کالای قاچاق از مبادی رسمی به کشور را کنترل کنیم، برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و مواد مخدر از مبادی غیررسمی نیز دستورالعمل‌های جدیدی در حوزه کوله‌بری توسط دولت تصویب شده که از یک ماه قبل شروع کردیم، می‌توان گفت بیش از 60الی 70 درصد کوله‌بران تحت نظارت دقیق قرار گرفته‌اند.

وزیر کشور ادامه داد: البته زیرساخت‌های دیگری نیاز است که استانداران، گمرک و دیگر دستگاه‌ها باید انجام دهند.وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قاچاق کالا از 20 میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار کاهش یافته است که کار بزرگی است اما باید این کار را ادامه دهیم تا قاچاق کالا به صفر برسد.

هرمزگان توانایی اداره 5 استان دیگر را هم دارد

وزیرکشور در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) در بندرعباس گفت: هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌های اقتصادی فراوان به تنهایی توانایی اداره 5استان دیگرکشور را هم دارد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی هرمزگان اظهارکرد:این استان با دارا بودن ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری، اجتماعی فراوان توانایی اداره استان‌های دیگر را هم دارد و امیدواریم با تلاش، جدیت و عزم بالای استاندار هرمزگان شاهد تحقق این مهم باشیم.وی افزود: در انتخاب استاندار هرمزگان بسیار دقت کرده تا شخصی بر این مسند بنشیند که بتواند تمامی ظرفیت‌های استان را به حرکت درآورده و فرهنگ مشارکت، احترام و عزت به تولیدکننده و سرمایه‌گذار را در استان ایجاد نماید واین فرهنگ باید الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وزیرکشور گفت: از چندماه پیش قرار بود سفری به هرمزگان  داشته  تابه اتفاق استاندار از ظرفیت‌های اقتصادی و جزایر 14گانه بازدید نماییم تا مشکلات را از نزدیک دیده و برای رفع آنها تصمیم‌گیری‌های کلان بشود.

این مقام مسؤول افزود: ملت اراده کرده تا نظامی مبتنی بر ارزش‌ها با تلاش و همت تاسیس نماید و با خون وجان خود تلاش دارد تا وحدت و انسجام را حفظ نماید.رحمانی‌فضلی بیان کرد: دشمن تاکنون هر کاری که توانسته انجام داده تا کشور را تحت فشار قرار دهد اما به لطف خداوند نتوانسته و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و مردم تا امروز موفق نشده اقدامی علیه امنیت و اقتدار کشور نماید و یقین بدانید که نه آمریکا و نه دیگران جرات هیچ اقدامی علیه ایران اسلامی را ندارند.

وزیر کشور تصریح کرد: مدیری موفق می‌شود که از تمام ظرفیت‌های مردمی استفاده کند و نباید ظرفیت‌های مردم را دست کم بگیریم؛ در تولید و اقتصاد غفلت نکنیم چرا که جبهه اصلی کشور تولید و اقتصاد است.

وی در پایان اظهار داشت: یقین داشته باشید اقتصاد مقاومتی در کشور محقق نمی‌شود مگر با نسخه‌ای که مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های مقاومتی پیچیده‌اند و محور اصلی آن هم مردم هستند.

دیدگاه ها (0)
img