13

مهر

1403


سیاسی

05 اسفند 1396 08:09 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - علیرضا خورشیدزاده//آن‌گونه که از خبرها برمی‌آید دکتر حسن روحانی احتمالاً طی روزهای آینده مهمان مردم هرمزگان خواهد بود.

حضور رئیس‌جمهور در استراتژیک ترین و اقتصادی‌ترین استان کشور با هر هدفی که باشد برای طرح چند نیاز ضروری این استان فرصت مغتنمی است که در پی می‌آید:۱ - آقای رئیس‌جمهور شما مهمان مردم استانی هستید که بالاترین میزان درآمد را به خزانه کشور واریز می‌کنند اما معمولاً در انتهای جدول بودجه اختصاصی هستند.

۲ - بخش زیادی از موقعیت زندگی این مردم با حضور صنایع و پروژه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی مبدأ تولید ثروت شده است اما متأسفانه بخش زیادی از مناطق همین استان در محرومیت و فقر بسر می‌برند، برای رؤیت این محرومیت‌ها نیاز نیست تا بشاگرد و کوشا احمدی بروید در همین محلات بندرعباس که پایتخت اقتصادی کشور می‌نامند هنوز اهالی‌اش در یک‌قدمی فاضلاب به خواب می‌روند و فرزندانشان آرزوی نیم متر مکان تفریحی و اندکی فضای سبز می‌کنند.

۳ - حق دانش آموزان این استان نیست که به دلیل عدم وجود عدالت در امکانات آموزشی سال‌ها کمترین سهمیه از موقعیت‌های موجود در مراکز آموزش عالی را داشته باشند.

۴ - جزیره‌ای مثل ((هرمز)) در هرکجای دیگر از این جهان پهناور قرار داشت بدون شک قطب گردشگری دنیا بود، اما چه بر سر ما آمده که برخی اهالی این جزیره در تأمین معاش روزانه خود نیز مشکل‌دارند.

۵ - مردم شریف هرمزگان از ابتدای انقلاب اسلامی در تمامی زمینه همراه و یاور ایران اسلامی بوده‌اند و نقش‌آفرینی بی‌بدیلی در سربلندی و دفاع از کیان این مرزوبوم داشته‌اند، ولی متأسفانه به‌اندازه انگشتشان دودست در مدیریت‌های عالی کشور نماینده‌ای ندارند، آیا وقت آن نرسیده که در برخی از حوزه‌هایی که هرمزگان سرآمد دیگر مناطق کشور است فرزندان این استان صاحب‌تجربه در مناصب مدیریتی کلان شوند.

آنچه در 5 گانه بالا به اشارت گرفته شد، مشتی نمونه خروار بود و د ر آستانه میزبانی از رئیس‌جمهور قصد تلخ نویسی نداشتیم، بلکه بلعکس این مسائل را صادقانه با رئیس دولتی در میان گذاشتیم که مردم شریف همین استان در دو دوره پیاپی بدان اعتماد کرده و مسیر پیشرفت و توسعه را از میانبر برنامه‌هایی ایشان یافته‌اند. آقای رئیس‌جمهور در آستانه سال جدید عیدی مردم هرمزگان را سخاوتمندانه بدهید

دیدگاه ها (0)
img