13

مهر

1403


اقتصادی

08 اسفند 1396 08:03 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد بایدمکان صنعتی، تولیدی و صادرات باشد، گفت: مناطق آزاد نبایدمحلی برای عرضه جنس های نامرغوب خارجی باشند.

به گزارش مهر، به نقل از دفتر نماینده مردم هرمزگان درمجلس، حسین هاشمی تختی در بازدید از مجتمع ذوب واحیای روی قشم به همراه تنی چند از کمیسیون عمران،صنایع، بودجه و جمعی از مدیران گفت: رو کیرد ایجادمناطق آزاد در کشور تقویت تولید و ارتقای ظرفیت هایصادرات بوده است که بتواند به رشد و پیشرفت کشور کمک کند.

هاشمی تختی، هدف قانون گزار در مناطق آزاد را توسعه صنعت ،تولید و صادرات در این مناطق دانست و گفت: مناطق آزاد باید مکانی برای تولید و صادرات باشد نه محلی برای عرضه جنس های نامرغوب خارجی.

وی عنوان کرد: هرمزگان جزایر گسترده و با ظرفیت های بین المللی و پتانسیل های بالا دارد که می توان از این مکان ها به نحو مطلوب در زمینه صادرات استفاده کرد و با تولید و صادرات در بخش صنعت نیز با کشورهای حاشیه خلیج فارس رقابت کرد.هاشمی تختی ادامه داد: قوانین تسهیل کننده خوبی درمناطق آزاد برای صادرات کالا وجود دارد اما بدلیل فقدان توجه به ظرفیت های تولیدی ، عملا این مناطق از رسالت واقعی خود جا مانده اند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس با تاکید بر اینکه باید نیازهای بازارهای پیرامونی و بازارهای هدف را در فرآیند تولید ملی شناسایی کرد، گفت : هر چقدر تولید وکیفیت محصول ما بهتر و بیشتر شود به نتیجه مطلوب که همانا رشد اقتصادی ،اشتغال و صادرات بوده دست پیدا خواهیم کرد.

هاشمی تختی از دوگانگی مدیریت در منطقه آزاد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در مناطق آزاد بدلیل اینکه شرح وظایف فرماندار و مدیرعامل منطقه آزاد در بعضی موارد مشابه اند، تعارضی پدیده آمده و باعث شده مردم گاهی در امورات خود سرگردان  و احساس نارضایتی داشته باشند که مشکل از قانون است و باید در بعضی موارد اصلاح شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس در ادامه به دغدغه های برخی از روستائیان در قشم اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی از روستائیان از آلودگی زیست محیطی که توسط تعدادی از کارخانه ها ی همجوار بروز کرده ،گله مندند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند که باید مدیران و مسئولان این صنایع بدنبال راه کار مناسب بوده تا این معضل نیز حل شود.وی نیز از مسئولان برخی از کارخانه ها در خواست کرد تا حقوق پرسنل خود را به موقع پرداخت و اجازه ندهند مشکلات اقتصادی سبب افت توان اقتصادی و معیشتی این عزیزان شود.

دیدگاه ها (0)
img