13

مهر

1403


اجتماعی

14 اسفند 1396 08:33 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - دانش‌آموزان هرمزگان در بیست و دومین مسابقات «نادکاپ شریف» در «بخش هوافضا گرایش هواپیماهای گلایدر»، توانستند رتبه‌های برتر این مسابقات را کسب کنند.

مقطع  متوسطه دوره دوم :تیم Night Deragon مدرسه خردمند بندرعباس مقام نخست ،تیم گلایدریسم خلیج‌فارس، هرمزگان مقام سوم و تیم Fire Flight خلیج‌فارس، هرمزگان مقام چهارم را بدست آورد.

متوسطه دوره اول :تیم آیلوس خلیج‌فارس، مدرسه فرزانگان یک بندرعباس با ترکیب سارا مساجدی و سانیا سایه مقام نخست وتیم سرنا خلیج‌فارس، مدرسه فرزانگان یک بندرعباس بندرعباس با ترکیب پرنیا ناخدا، مریم ملک‌شاهی و آتنا موسوی به مقام چهارم دست یافتند.پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه دو بندرعباس با 4 تیم هوافضا (گلایدر) و ٣ تیم نانوشیمی و ٢ تیم رباتیك در این دوره از مسابقات شركت و مقام های خوبی ازآن خود کرد.

تیم آیلوس از دبیرستان فرزانگان ناحیه دو با تركیب سارا مساجدی و ساینا سایبانی به مقام نخست رشته گلایدردست یافتند.

امیرحسین مقبلی از دبستان مفتح در رشته ربات فوتبالیست دوره دوم ابتدایی به مقام سوم دست یافت.تیم سرنا با تركیب مریم ملك شاهی، پرنیا ناخدا و آتنا موسوی ، مقام چهارم رشته گلایدررا بدست آوردند.تیم های نانوشیمی اكتشافات ٢ و ٣ از دبیرستان های زینب كبری و مهدیه موفق به صعود از مرحله اول مسابقات و حضور در مرحله نهایی شدند.

تیم اكتشافات ٢ از دبیرستان زینب كبری با تركیب كیانا الله بخشی، ظریده اكبرپور و نسترن محبوبی مقام پنجم مسابقات نانوشیمی مقام پنجم را کسب کردند.

گفتنی است نادکاپ (نوآوری وابتکارات دانش آموزی ) شریف به عنوان یکی از بزرگترین فستیوال‌های دانش‌آموزی کشور در حوزه علوم نوین با رویکرد STEAM و PBL است که با حضور بیش از ۳ هزار دانش آموز از ۱۰۰ شهر کشور در بیش از ۶۰ بخش، در رشته‌های نانو، رباتیک و میکروالکترونیک، هوافضا، زیست فناوری، نجوم، ماشین‌های سوخت شیمیایی، برنامه‌نویسی اندروید و طراحی سه بعدی در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار شد. 

ضور اساتید دانشگاه صنعتی شریف در شورای سیاستگذاری و دانشجویان دانشگاه در کمیته علمی و تیم اجرایی مسابقات از جمله ویژگی‌های این مسابقات است.

دیدگاه ها (0)
img