12

مهر

1403


فرهنگی و هنری

21 اسفند 1396 07:22 0 کامنت

صبح ساحل ، هنری - شامگاه پنجشنبه هفدهم اسفندماه مصادف با هشتم مارس و روز جهانی زن برنامه‌ای با عنوان «شب هزار و یکم» برگزار شد.

در ادامه‌ی حرکت هنر در پیاده‌رو شامگاه پنجشنبه هفدهم اسفندماه مصادف با هشتم مارس و روز جهانی زن به همت تنی چند از هنرمندان ساکن بندرعباس برنامه‌ای تحت عنوان شب هزار و یکم در جایگاه هنر در پیاده‌رو واقع در پارک کاکتوس بندرعباس برگزار شد.

این مراسم رأس ساعت 19 با حضور خیل مشتاقان و سخنرانی سحر آریا آغاز شد.

آریا در بخش نخست سخنرانی خود به تاریخچه‌ی جنبش زنان، چگونگی شکل‌گیری آن و همچنین به شاخه‌های مختلف این جنبش در ایران پرداخت.

سپس محمد شعبانی بخش‌هایی از رمان منتشرنشده‌اش را برای حضار قرائت کرد. وی در توضیح کوتاهی درباره‌ی رمانش تصریح کرد که این بخش از رمان را می‌توان در زمره‌ی درک حضور دیگری طبقه‌بندی نمود.

لازم به ذکر است که بخشی از این برنامه به نمایش آثار یک نقاش زن ایتالیایی اختصاص داده شد. مزید اطلاع که این نقاش ایتالیایی در سال‌های سکونت خود در بندرعباس این آثار را از خود به‌جای گذاشته است.

گفتنی است که در بخش نمایش آثار این نقاش ایتالیایی معصومه ذاکری، نقاش ساکن بندرعباس توضیحات مفصلی را در ارتباط با خواستگاه و سبک این آثار ارائه داد.

برنامه‌ی روز جهانی زن با نمایشنامه خوانی در پیاده‌رو پارک کاکتوس بندرعباس ادامه یافت.

 در این بخش مهزیار روشن به همراه نرجس قریشی، امیر پورعباس، ؛ هانیه اکبرزاده و ابراهیم پور شریفی یک پرده از نمایشنامه‌ی چهار صندوق اثر بهرام بیضایی را به‌صورت نمایشنامه خوانی اجرا کردند که بسیار موردتوجه مخاطبان قرار گرفت.

در ادامه شاهرخ رجا یادداشتی را  قرائت کرد که در آن به شکل مفصلی به مسئله‌ی جنسیت پرداخته بود. سپس سعید آرمات بخش‌هایی از کتاب آرایش مد و بهره کشی از زنان‌ را برای مخاطبان خواند.

لازم به ذکر است این برنامه که در حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید با بخش دوم سخنرانی خانم سحر آریا در خصوص مسئله‌ی زنان و جنسیت پایان یافت.

گفتنی است که حبیب اسماعیلی نوازنده‌ی گیتار کلاسیک در لابه‌لای این برنامه‌ها قطعاتی از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان اجرا کرد.

دیدگاه ها (0)
img