12

مهر

1403


حوادث

21 اسفند 1396 07:22 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث - فرمانده مرزبانی هرمزگان با اشاره به کشف ۱۱تن انواع مواد مخدر در مرزهای آبی هرمزگان از رشد ۱۴۰ درصدی کشف کالای قاچاق در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛علی‌اصغر خرم‌روی، فرمانده مرزبانی هرمزگان در جمع اصحاب رسانه مبارزه با قاچاق کالا و کنترل تجاوزات مرزی و همچنین برخورد قانونی با متجاوزین را از مهم ترین  اولویت‌های دریابانی استان دانست و اظهار کرد: در سال گذشته شش تن و ۹۵۰ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در مرزهای آبی استان کشف شد که با رشد ۵۵درصدی در سال جاری به ۱۰ تن و هشتصد کیلوگرم افزایش یافته است.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر سه  میلیون و هشتصد لیتر سوخت قاچاق کشف شده است، تصریح کرد: با توجه به مشقت و سختی کار در دریا نسبت به خشکی کشف هر یک کیلوگرم کشف مواد مخدر در دریا با کشف  ۱۰کیلوگرم مواد مخدر در خشکی برابری می‌کند.

خرم روی با اشاره به با رشد ۱۴۰ درصدی کشف کالای قاچاق گفت: در سال گذشته اقلامی نظیر آرایشی و بهداشتی، داروهای قاچاق، مواد نیروزا و غیره بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان کشف شده که که این رقم در سال ۹۶، به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.فرمانده دریابانی استان هرمزگان از کاهش ۳۳ درصدی خروج غیرقانونی شناورها از کشور خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان کشفیات صورت گرفته که در سال جاری این رقم به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان ازکشف ۷۰۰ قبضه سلاح شکاری و ۱۶۰ قبضه سلاح جنگی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در طول سال جاری ۹ مورد تجاوز مرزی صورت گرفته که با تبادل و گفتگو  ۵۲ نفر را تحویل گرفته و ۶۲ نفر بیگانه تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: از یکم مهرماه تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری، میزان کشفیات حوزه دریابانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۴ درصدی داشته است.

خرم روی با اعلام برنامه‌های ویژه نوروز دریابانی از ۲۸  اسفندماه سال جاری آغاز و تا پایان روز ۱۵ فروردین گفت:۲۵ اسکله تفریحی در ایام نوروز راه اندازی می شود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده  ۱۵۰ فروند شناور و چهارصد نیرو به مهمانان نوروزی خدمات ارائه می دهند. 

دیدگاه ها (0)
img