13

مهر

1403


ورزشی

22 اسفند 1396 07:29 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - محمود رییسی قهرمان شدن در هر رشته ورزشی شعور وشعف خاص خودش را  دارد و  وقتی این قهرمانی ارزشش دو چندان پیدا می کند که یک مربی بومی توانمند آن را برای مردم استانش به ارمغان بیاورد.  

قهرمانی تیم شهرداری بندرعباس در لیگ دسته دوم بسکتبال باشگاه های کشور وراه یابی این تیم به لیگ ملی دل هوادران به این رشته وشاید همه ورزشکاران و علاقمندان به ورزش در استان هرمزگان را شاد کرد. روزی که تیم بسکتبال شهرداری با یک تیم  بومی پا به این رقابت ها گذاشت کمتر کسی فکر می کرد که این تیم به لیگ ملی راه یابد چه برسد که قهرمان ایران در لیگ دسته دوم هم شود‌. هدایت این تیم را رضا هنگام پور اسطوره بسکتبال هرمزگان و کاپیتان اسبق تیم ملی برعهده داشت. این مربی هرمزگانی اکنون کاری کرده است که شاید خیلی از مربیان بزرگ غیر بومی نمی توانستند تیمی را قهرمان کند که از14 بازیکن تنها سه بازیکن آن غیر بومی باشند.

 هنگام پور کاری انجام داد که باورش برای خیلی ها سخت بود اما رضا ثابت کرد که اگر به نیروهای بومی خود اعتماد نمایم می شود کارهای بزرگی انجام داد. بنده به عنوان نویسنده این مطلب اصلا قصد این راه ندارم که بخواهم بحث بومی ویا غیر بومی بودن را بیان کنم بلکه تنها هدفم از نوشتن این مطلب این است که اگر ما به بومیان توانمند خود بها بدهیم آنها می توانند کارهای بزرگی مثل قهرمانی در لیگ دسته دوم  بسکتبال  کشور به دست بیاورند ومهم تر این که برای رسیدن به لیگ ملی از ۱۸ بازی که انجام دادند تنها سه شکست در کارنامه داشته باشند.  میانگین سنی بازیکنان تیم شهرداری ۲۲ سال است و یک تیم کاملا جوان موفق شد تیم های بزرگی را شکست دهد ودل مردم استان را شاد کنند. هنگام پور که اولین تجربه جدی مربیگری  خودش را در کشور  سپهری  می کرد در زمانی بسیار کم تیم خودش را تشکیل داد و وقتی می خواست تیم شهرداری را راهی مسابقات کند خیلی ها می خواستند ایشان را منصرف نماید چون آنها بر این باور بودند که نماینده هرمزگان در رقابت های لیگ دسته دوم زنگ تفریح دیگر تیم ها خواهند بود اما دیدیم این گونه نشد و هرمزگان با قهرمانی آن هم خارج از خانه مسابقات را به پایان برد. اگر کمی به خودمان بیایم ودوربر خودرا نگاه کنیم می بینیم  نیروهای توانمندی مثل رضا هنگام پور در استان کم نداریم وتنها کافی است که آنهارا باور داشته باشیم. 

در آخر  بایدبه این موضوع اشاره کنم که باید  قدر داشته‌های خودمان را بدانیم  وبه راحتی از کنار آنها نگذریم.

 وقتی می توانیم با کمی حمایت قهرمان ایران در رقابت های لیگ دسته دوم بسکتبال کشور بشویم شک نکنید که می‌توانیم با کمی سرمایه گذاری و اعتماد به جوانان این استان ورزش هرمزگان را در سطح کشور شکوفاتر کنیم. همکی بیایم قدر تمامی داشته های خودمان را بدانیم و به آینده ورزش استان خوش بین باشیم .

دیدگاه ها (0)
img