فریدون همتی

توسعه ورزش پهلوانی در استان مورد حمایت استانداری است



صبح ساحل ، ورزشی -  استاندار هرمزگان بر توسعه ورزش پهلوانی در اقصی نقاط استان تاکید کرد و گفت: توسعه این ورزش در استان مورد حمایت استانداری است.

 فریدون همتی در دیدار با رییس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای، اظهار داشت: باید نسبت به ورزش پهلوانی و زورخانه ای که در فرهنگ و تاریخ سرزمین ما ریشه دارد، توجه بیشتری داشته باشیم.

وی خواستار راه اندازی پایگاه های ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در تمامی شهرستان های هرمزگان شد و افزود: نیاز است برای این کار برنامه ریزی لازم از طرف فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گیرد.رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای نیز در این دیدار، بیان داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با فرهنگ و تاریخ کشور ما عجین است و ورزش باستانی ما محسوب می شود.مجتبی جوهری افزود: اگر شرایطی فراهم کنیم که جوانان بیشتر به سمت این ورزش روی آورند، در روحیه آنها و تقویت توجه به هویت ملی و دینی اثر گذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، کمبود زیرساخت های مناسب از جمله در استان هرمزگان است که تلاش می کنیم تعداد زورخانه‌های بیشتری در این استان احداث و زورخانه‌های موجود نوسازی شوند.در حال حاضر 130 نفر از ورزشکاران استان هرمزگان در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای فعالیت دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها