مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس خبر داد

آموزش رکن اساسی کنترل و پیشگیری از بروز حوادث



صبح ساحل ، حوادث - مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آمادگی در برابر بحران و شرایط اضطرار، با موارد اولیه و ضروری اطفاء حریق، کنترل و پیشگیری از بروز حوادث آشنا می‌شوند.

به گزارش فارس ،حمیدرضا حیدری‌پوری با بیان این که آگاهی و آموزش در مدیریت ‌بحران و نحوه برخورد با حوادث طبیعی و غیرطبیعی، یکی از اصولی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد، گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش افراد می‌تواند سبب کنترل و پیشگیری از بروز حوادث ناگوار شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بحران، کمک‌های اولیه و اطفاء حریق، طبق سنوات گذشته برای پرسنل شهرداری و سایر ارگان‌ها، افزود: در این دوره‌ها کلیه‌ی موارد کلیدی، مهم و چگونگی آمادگی در شرایط بحرانی و بروز سوانح که همواره انسان را تهدید می‌کند، به کارکنان و افراد حاضر در دوره آموزش داده می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس با تصریح این که آموزش کمک‌های اولیه با هدف آموزش پرسنل و آشنایی آنها با مفاهیم ضروری کمک‌های اولیه شامل شکستگی، سوختگی، برخورد با مصدوم، بازدید راه تنفسی، خفگی و علائم حیاتی است، خاطرنشان کرد: آموزش اطفاء حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس صورت گرفت که شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آمادگی در برابر بحران و شرایط اضطرار، با موارد اولیه و ضروری اطفاء حریق از جمله انواع خاموش کننده‌ها، شناسایی خاموش‌کننده‌ها و نحوه به کارگیری آنها آشنا شدند.

حیدری‌پوری تاکید کرد: آگاهی و آموزش افراد، مقوله‌ای است که باید در همه سطوح جامعه جاری شود و همه اقشار نیازمندند که از اقدامات اولیه در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی آگاهی و اطلاع داشته باشند.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس در با بیان این که شرکت در دوره‌های آموزشی بحران از مسائل مهمی است که باید در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: چنانچه افراد نسبت به شرایط بحرانی و نحوه برخورد با آن آمادگی داشته باشند، یقیناً تعداد تلفات در حوادث کاهش پیدا خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها